Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzenaprawdę? jak zamkniesz przepustnicę to jest zero? i niby na jakiej podstawie to stwierdzasz? bo komputer pokładowy w aucie pokazuje zero? od tego są bypasy i krokowce od biegu jałowego, żeby nawet przy odpuszczonym gazie do silnika dostawało się powietrze, bo dostaje się tam również i paliwo. to raz. dwa - silnik przy zamkniętej przepustnicy dostaje dawkę paliwa potrzebną aby dopełnić pełen obieg pracy tłoka. są to ilości znikome, ale w żadnym przypadku nie zerowe. na potwierdzenie polecam sobie zgasić silnik z długiej górki gdzieś w połowie. troszkę się dźwięk motoru wtedy zmieni.
OdpowiedzWidzisz, mam GSR600 i on powyżej 4500 obr nie podaje paliwa w ogóle. Oczywiście wszystko w imię ekologii dzięki ukochanej UE. Podtrzymanie obrotów (czyli podawanie paliwa) włącza się dopiero poniżej tej wartści. Skutkiem tego jest szarpanie, gdy otwierasz gaz z pozycji w pełni zamkniętej powyżej 4500 obr.
Odpowiedzoczywiscie, anyway w 90% nic w przyrodzie nie ginie i ilosc spalanego paliwa jest wprost proporcjonalna do ilosci energii kinetycznej produkowanej przez silnik, i zuzywanej na pokonywanie oporow ruchu silnika, mechanizmow, opon i powietrza, jak lecisz rozpedem to zamiast energii produkowanej przez silnik zuzywana jest energia zakumulowana w rozpedzonym motocyklu wiec spalanie jest zapewne zbliżone do pracy na obrotach jalowych
Odpowiedzorzech, mniej spala hamując silnikiem niż na biegu jałowym.
OdpowiedzTak myślę że się czepiasz. Takie dane - że nie zero tylko np 0.1 litra benzyny na setkę - to pewnie mają znaczenie dla ludzi którzy projektują silniki albo startują w konkursie jazdy na litrze benzyny. Dla zwykłego Kowalskiego to jest ważne że hamując silnikiem: - oszczędza paliwo - oszczędza hamulce Zupełnie przy okazji to hamowanie silnikiem jest łagodniejsze niż hamulcami więc jadący pasażer może czuć się bardziej komfortowo.
Odpowiedz