Zontes 703 V. Chiñska moc w nowym wydaniu
Chińska marka Zontes konsekwentnie rozwija swoją gamę motocykli, a jej najnowsza propozycja przyciąga uwagę entuzjastów sportowych cruiserów. Model 703 V wzbudza skojarzenia z Ducati Diavel, zarówno pod względem stylistyki, jak i koncepcji konstrukcyjnej.
Motocykl bazuje na sprawdzonej platformie trzycylindrowego silnika o pojemności 669 cm³, który generuje moc 100 KM oraz moment obrotowy wynoszący 76 Nm. Podobnie jak w innych modelach serii 703, kluczowe elementy techniczne, takie jak aluminiowa rama czy system zawieszenia, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu odpowiednich osiągów. W 703 V zastosowano wysokiej klasy komponenty, w tym przedni widelec Showa oraz hamulce Brembo z dwoma tarczami, co podkreśla sportowy charakter maszyny.
Całkowita masa motocykla, uwzględniająca pełny zbiornik paliwa, nie przekracza 200 kilogramów, co czyni go stosunkowo lekkim jak na swoją klasę. Motocykl porusza się na 17-calowych kołach, co zapewnia odpowiednią stabilność oraz prowadzenie. W kwestii ceny nie podano jeszcze oficjalnych informacji, a także nie jest pewne, czy model ten trafi na rynek europejski. Jednak według spekulacji branżowych, koszt zakupu może oscylować wokół 8 000 euro.
Zontes 703 V stanowi uzupełnienie linii trzycylindrowych motocykli chińskiego producenta. Po premierze modeli 703F, czyli turystycznego enduro, oraz sportowego703RR i nakeda 703R, firma poszerza ofertę o sportowego cruisera, który łączy agresywną estetykę z dynamicznymi osiągami. Motocykl wyróżnia się wydłużonym wahaczem oraz cofniętym siedziskiem, co zapewnia bardziej relaksującą, cruiserową pozycję kierowcy.
Wczesne grafiki komputerowe modelu, opublikowane przez Zontes na chińskich mediach społecznościowych, sugerują muskularny design, z szerokim zbiornikiem paliwa i wyrazistymi wlotami powietrza po bokach. Motocykl ma także sportową sylwetkę z pojedynczym siedzeniem oraz wyraźnym wybrzuszeniem za plecami kierowcy. Wyróżnia się również układ wydechowy oraz felgi zapożyczone z modelu 703RR.
Producent podkreśla, że jednostka napędowa będzie charakteryzować się dużą elastycznością, a także zostanie wyposażona w elektroniczną przepustnicę i tempomat. Jeśli Zontes zrealizuje swoje plany zgodnie z harmonogramem, modele 703R oraz 703T, które dzielą silnik i ramę z 703RR, powinny wejść do produkcji jeszcze w tym roku. Natomiast 703 V prawdopodobnie zostanie oficjalnie zaprezentowany na targach EICMA pod koniec 2025 roku, a do salonów trafi w 2026 roku.


Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze