tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zespó³ Monster Energy Yamaha Rally gotowy do startu w Rajdzie Dakar 2021
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zespó³ Monster Energy Yamaha Rally gotowy do startu w Rajdzie Dakar 2021

Autor: Informacja prasowa 2020.12.31, 10:24 Drukuj

Po raz pierwszy w historii Monster Energy Yamaha Rally Team weźmie udział w Rajdzie Dakar z pięcioma zawodnikami. To silny zespół doświadczonych i zdeterminowanych kierowców, więc nic dziwnego, że wszystkie oczy będą skierowane na Adriena Van Beverena, Franco Caimi'ego, Andrew Shorta, Rossa Brancha i Jamie'go McCanney'a, gdy cała piątka ruszy w trasę jednego z najtrudniejszych wyścigów terenowych na świecie.

Pozostały tylko trzy dni do pierwszego etapu Rajdu Dakar 2021, więc wszyscy członkowie zespołu są w pełni przygotowani na nadchodzące wyzwanie. Zdając sobie sprawę z trudnych dni, które ich czekają, każdy z zawodników udaje się na linię startu z dużymi nadziejami i doświadczeniem potrzebnym do zapewnienia dobrego wyniku na pustyni.

NAS Analytics TAG

Na czele zespołu stoi doświadczony Francuz Adrien Van Beveren. W pełni skupiony na swoim marzeniu o wygraniu Rajdu Dakar, po spędzeniu wczesnej części 2020 roku na rekonwalescencji po operacji, spędził większość jesieni i wczesnej zimy w Dubaju, poznając pustynne warunki, z którymi będzie musiał się zmierzyć w styczniu. Obecnie czując się silnym i jeżdżąc lepiej niż kiedykolwiek, po zwycięstwie w Rajdzie Hail, Van Beveren weźmie udział w Rajdzie Dakar w prawdopodobnie najlepszej formie w historii.

Franco Caimi był ciągłym zagrożeniem dla najlepszej piątki podczas Rajdu Dakar 2020. 32-latek ostatecznie zajął ósme miejsce. Tym samym wyrównał swój najlepszy wynik w karierze z edycji 2017. Od tego czasu Franco wrócił do rodzinnej Argentyny i po krótkim okresie rekonwalescencji i odpoczynku skierował swoją uwagę na edycję 2021. Teraz, po miesiącach intensywnego treningu, Caimi jest pewien, że zostanie pretendentem do tytułu.

Od czasu dołączenia do zespołu Yamahy w marcu 2020 roku, Andrew Short spędził większą część roku jeżdżąc po pustyni Nevada, w pełni zapoznając się ze swoją maszyną Yamaha WR450F Rally. Po miesiącach treningów zadebiutował w wyścigach z zespołem podczas Rajdu Andaluzji w Hiszpanii, gdzie uzyskał dobry wynik. Short szybko dostosował się do nowego zespołu i rozwijał konfigurację swojego motocykla. Andrew wykorzystał swoje doświadczenia z poprzednich Dakarów, aby opracować solidną strategię wyścigową przed rajdem w 2021 roku.

Podobnie jak jego koledzy z drużyny Franco i Andrew, Ross Branch spędził większość roku trenując, pokonując niezliczone mile na swoim motocyklu Yamaha WR450F Rally w swojej ojczyźnie - Botswanie. Pracował przede wszystkim nad dalszym doskonaleniem swoich umiejętności nawigacyjnych. Teraz uzbrojony w pełne wsparcie zespołu Monster Energy Yamaha Rally Team, Ross jest podekscytowany startem w 43. edycji Dakaru. Branch chce wykorzystać swoją prędkość, aby zapewnić niezmiennie wysokie wyniki na etapach, 34-latek dąży do uzyskania wyniku w top 10.

Najmłodszym zawodnikiem zespołu jest 26-letni Jamie McCanney, który jest dobrze przygotowany do swojego drugiego Rajdu Dakar. Wciąż bardzo świeży w tej dyscyplinie, Manxman zadebiutował w Dakarze rok temu, robiąc duże kroki w miarę postępu imprezy. Pod koniec dwutygodniowego wyścigu Jamie zanotował spory postęp, osiągając swój najlepszy wynik na 11. etapie, kiedy zajął szóste miejsce w klasyfikacji dnia. Ten wynik pomógł mu awansować na 15. miejsce w klasyfikacji końcowej. Dzięki zdobytemu cennemu doświadczeniu i większej ilości czasu spędzonego na przygotowywaniu motocykla Yamaha WR450F Rally, McCanney jest pewien, że poprawi swój wynik z debiutu.

Przypomnijmy, że Rajd Dakar 2021 rozpocznie się w portowym mieście Dżudda 3 stycznia i obejmie ponad 7500 km, zanim zakończy się w tym samym miejscu 15 stycznia.

Adrien Van Beveren: - Po moim wypadku na Dakarze w 2020 roku, konieczne były dwie operacje, zanim mogłem zacząć pracować nad pełnym wyzdrowieniem. Spędziłem sześć miesięcy bez motocykla, ale teraz czuję się naprawdę dobrze. Nie odstrasza mnie wypadek z zeszłego roku i wciąż marzę o wygraniu Dakaru. To była moja motywacja do ciężkiej pracy i przygotowania się do 2021 roku. Treningi poszły naprawdę dobrze, a od jakiegoś czasu jeżdżę po wydmach w Dubaju i czuję, że wróciłem do swojej najlepszej formy. Ostatnio udało mi się ścigać w Rajdzie Hail, co było pozytywną częścią mojego treningu. Wyścig odbywał się na tym samym terenie co Dakar, obejmował również trudną nawigację, więc ściganie się tam było dla mnie idealne. Mój motocykl jest dobry i dobrze się na nim czuję, więc teraz jestem naprawdę pewny siebie i nie mogę się doczekać, kiedy znów będę się ścigał.

Franco Caimi: - Trenowałem w domu, w Argentynie i moje przygotowania przebiegały naprawdę dobrze. Czuję się świetnie na motocyklu, a fizycznie i psychicznie jestem gotowy do wyścigów. Jestem przekonany o dobrym wyniku w 2021 roku. Na pewno będę walczył o zwycięstwo, co byłoby niesamowite dla mnie i zespołu - nad tym właśnie pracowałem. Przestudiowałem harmonogram i etapy, a nowa trasa wygląda naprawdę dobrze z dużą ilością mieszanego terenu, więc jestem pozytywnie nastawiony do dobrego wyniku w Dakarze.

Andrew Short: - To był dziwny rok z tylko jednym wyścigiem od ostatniego Dakaru, więc to na pewno nie było normalne. Ścigałem się w Rajdzie Andaluzji, który był tylko małym wyścigiem, ale był ważny, ponieważ był to dla mnie pierwszy wyścig na Yamasze. Dobrze było jeździć na motocyklu w środowisku wyścigowym, ale także pracować z całym zespołem i spędzać czas z całą załogą. Dużo trenowałem na pustyni w Nevadzie, nadal uczę się motocykla, a ostatnio pracowałem nad powrotem do wyścigowego sposobu myślenia. Dakar to wyścig inny niż wszystkie i w 2021 będę jechał go dzień po dniu. Każdego roku dużo się uczysz i dla mnie ważne będzie wiedzieć, kiedy naciskać, a kiedy nie. Nie mogę się doczekać, kiedy zacznę się ścigać i mam nadzieję, że na koniec tych 13 dni spędzonych na pustyni uda nam się uzyskać solidny wynik.

Ross Branch: - Moje treningi i przygotowania do Dakaru poszły niesamowicie dobrze i nie mogę się doczekać 3 stycznia, kiedy wszystko się zacznie. Spędziłem dużo czasu w domu w Botswanie na mojej Yamasze i skoncentrowałem się na treningu z roadbookiem. Jestem naprawdę zadowolony ze wszystkiego i niedługo będziemy mogli zacząć się ścigać. Stawka jest bardzo mocna na 2021 rok i myślę, że jest 20 zawodników, którzy mogą wygrać. Skoncentruję się na zminimalizowaniu błędów i zachowaniu spójności na każdym etapie. Jestem naprawdę wdzięczny zespołowi, który dał mi szansę. Dam z siebie wszystko w rajdzie Dakar i mam nadzieję, że odwdzięczę się im solidnym wynikiem w pierwszej dziesiątce.

Jamie McCanney: - Nie mogę się doczekać Rajdu Dakar. Szkoda, że ​​od ostatniego Dakaru mogliśmy ścigać się tylko raz i nie byłem w stanie jeździć na wydmach tak, jak będzie to ponownie w styczniu. Jednak przygotowywałem się na różne sposoby, szczególnie ciężko pracując nad swoimi umiejętnościami związanymi z roadbookiem. Robię tyle, ile mogę, dużo jeżdżę i jestem naprawdę zadowolony ze swojego motocykla. Przez cały rok zespół ciężko pracował i jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż ostatnio, więc jestem zadowolony z tego, na jakim etapie znów jesteśmy przed wyścigami. Oczekuję, że będę jechał dzień po dniu, robił krok po kroku, ale ostatecznie chcę cieszyć się jazdą i poprawić moje 15. miejsce z zeszłego roku.

Alexandre Kowalski (menadżer Yamaha Europe Off-Road Racing): - Na pewno rok 2020 był trudny, ale nie możemy się doczekać Rajdu Dakar. To ekscytujący czas dla zespołu, ponieważ po raz pierwszy w historii pięciu oficjalnych kierowców Yamahy wystartuje w tej imprezie. Z Adrienem, Franco, Jamiem, Rossem i Andrew, mamy bardzo silny zespół. Mieliśmy szczęście ścigać się w październiku w Rajdzie Andaluzji z wszystkimi zawodnikami, co było dla nas naprawdę dobrym treningiem i przygotowaniem. Duch zespołowy jest naprawdę silny i wszyscy ciężko trenowali. Z powodu ograniczeń w podróżowaniu musieli sami poczynić ostatnie przygotowania, ale wszyscy są bardzo pracowici i wiedzą, co muszą zrobić. Motocykl na rok 2021 ma kilka drobnych zmian, więc w końcowych przygotowaniach zawodnicy mogli w pełni skupić się na treningu jazdy i pracy z roadbookiem. W Dakarze obowiązują nowe przepisy, z nową poduszką powietrzną i z liczbą tylnych opon, z których może korzystać każdy kierowca. Każdy zawodnik może w sumie użyć tylko sześciu, więc konieczne będzie zarządzanie wyścigiem, o którym muszą myśleć i na które muszą się przygotować. Mamy silny skład zawodników, a nasz zespół jest gotowy na wyzwanie. Cieszymy się na nadchodzący wyścig.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê