Zespół KTM w MotoGP straci ważnego inżyniera. Kurt Trieb ma przejść do Hondy
Honda nie ustaje w swoich staraniach, żeby powrócić na szczyt w MotoGP. Pojawiły się informacje, że producent pozyskał mocnego inżyniera KTM, który może pomóc w pracach nad silnikami. Kim jest Kurt Trieb? Dlaczego jest taki ważny?
Dzięki temu, że Honda ma kiepskie wyniki w MotoGP, to system koncesji pozwala producentowi na dość beztroskie wprowadzanie zmian w motocyklach i częste testowanie, nawet z użyciem kierowców zespołu fabrycznego. Honda próbuje też ściągać do siebie inżynierów, którzy mogliby jej pomóc. Najnowszym nabytkiem jest Kurt Trieb.
Kurt Trieb dotychczas był związany z marką KTM i to on odpowiadał za tworzenie silników dla KTM RC16. W KTM Racing pełni funkcję głównego projektanta silników. Jak informują Speedweek i GPOne, na razie Austriacy i Japończycy nie potwierdzili tego transferu, ale ma to być tylko formalnością.
Pozyskany przez Hondę inżynier jest odpowiedzialny nie tylko za projekt MotoGP, ale również za motocross, enduro, rajdy i motocykle Moto3, a także za projekty, które są dopiero w fazie rozwoju i nie wiadomo, czy kiedykolwiek ujrzą światło dzienne. Trieb stworzył też dla KTM platformę 850 według przepisów, które wejdą w życie od sezonu 2025.
Silniki KTM są chwalone przede wszystkim za przyspieszenie i prędkość maksymalną. Szanują je nawet ludzie z Ducati, które kolejny sezon wygrywa niemal wszystko, co można wygrać. Trieb to nie jedyna strata w KTM. Wcześniej markę opuścił Wolfgang Felber, który jest specjalistą od konstrukcji podwozi. Do Hondy dołączył jeszcze Romano Albesiano w roli dyrektora ds. rozwoju pojazdów.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze