tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zamykanie drg dla motocykli nie jest rozwizaniem - optymistyczna deklaracja niemieckiego ministra transportu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zamykanie drg dla motocykli nie jest rozwizaniem - optymistyczna deklaracja niemieckiego ministra transportu

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.05.17, 08:55 1 Drukuj

Od 2020 roku w Niemczech trwa walka mieszkańców niektórych landów z motocyklistami, a jej celem jest ograniczenie hałasu w weekendy. Jak twierdzą niemieckie stowarzyszenia motocyklowe, konflikt jest dodatkowo zaogniany przez media społecznościowe, ale okazuje się, że być może nie ma ku temu podstaw.

Wszystko zaczęło się od akcji "Leisser! Initiative Motorradlärm" (Ciszej! Inicjatywa Hałas Motocykla) z Badenii-Wirtembergii. Jej organizatorzy domagają się wprowadzenia ograniczeń głośności dla motocykli. Co ciekawe, tacy producenci jak BMW i KTM przyznali, że są gotowi poddać swoje motocykle kastracji żeby uspokoić społeczników. Po drugim spotkaniu z niemieckim ministrem transportu okazuje się, że cała wrzawa może okazać się burzą w szklance wody.

NAS Analytics TAG

Jak informuje FEMA, niemieckie zrzeszenia motocyklistów spotkały się niedawno po raz drugi z ministrem transportu, który zapowiedział, że zamykanie dróg dla motocykli nie jest brane pod uwagę. Dodał, że jest wierny hasłu "Freiheit, Vernuft und Regeln" (wolność, powód i zasady) i jest gotów szukać kompromisów, które pogodzą obie strony konfliktu. Powołano także specjalną motocyklową grupę roboczą - Bundesarbeitsgemeinschaft Motorrad (BAGMO), w której skład wchodzi ADAC, niemieckie federacje motocyklistów oraz największe redakcje motocyklowe.

Głównym postulatem BAGMO jest oczywiście pogodzenie interesów obu stron. W dokumencie przedstawiającym strategię działania grupy roboczej podkreślono, że należy skupić się na motocyklach, w których dokonano modyfikacji niezgodnych z prawem, a także na osobach łamiących przepisy ruchu drogowego. Podkreślono także, że współczesne motocykle spełniają restrykcyjne normy emisji spalin oraz wymagania dotyczące głośności, ale z racji dużego popytu na motocykle używane minie jeszcze wiele lat, zanim niemiecki park maszyn będzie w przeważającej liczbie spełniał wymagania norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Pełną treść strategii BAGMO możecie przeczytać na stronie bikerunion.de.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr