tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha WR450F 2006 - Japonka w garażu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha WR450F 2006 - Japonka w garażu

Autor: Eliasz Dawidson 2011.01.28, 12:41 13 Drukuj

Twoje ulubione zajęcia to zabawa w błocie? A może wolisz szybkie leśne ścieżki? Nie ważne, WRka na pewno przypadnie Ci do gustu. Jest jednak kilka spraw, o których warto wiedzieć zanim odkręcisz gaz na maksa.

Jak zrobili to Japończycy?

Skośnoocy inżynierowie pokazują swój wkład w enduro między innymi tym właśnie motocyklem. Silnik DOHC, który wyposażony jest w pięć tytanowych zaworów, a jego pojemność wynosi 449cc zbudowany został z jednym tylko przeznaczeniem - off-road. Serce Jadzi w każdej chwili gotowe jest do oddania w liniowy sposób całej swojej mocy, osiągając jej maksimum przed 11 tyś. obr/min. Gaźnik Keihin o średnicy gardzieli 39mm, z czujnikiem położenia przepustnicy (TPS), odpowiedzialny jest za precyzyjnie przygotowaną mieszankę paliwowo-powietrzną, która rzutuje w sposób oczywisty na pracę silnika. WRka została wyposażona w pięciobiegową skrzynię oraz wielotarczowe, mokre sprzęgło, które ma pomagać w ciężkich sytuacjach, wymagających szybkiego wejścia na obroty. Aby Yamaha do nas zaśpiewała, wystarczy wciśnięcie guzika od elektrycznego rozrusznika, czasami jednak 450 lubi pograć na nerwach właściciela i odpala dopiero za którymś z kolei obrotem wału korbowego. Seryjny wydech jest zablokowany i jeśli myślisz poważnie o ostrym lataniu, zacznij od inwestycji w przelotowy układ. Różnica będzie ogromna, poczujesz oraz usłyszysz ją już przy pierwszym wybuchu mieszanki paliwowej.

Ta Jadzia, to ostatnie enduro z niebieskimi plastikami wyposażone zostało w stalową ramę, a mimo to jej waga na poziomie 117 kg zadowala. Może nie jest to filigranowa baletnica, a zmęczony ostrym lataniem jeździec trochę się napoci zanim wyciągnie z błotnistej kąpieli swoją ukochaną, jednak trzeba pamiętać, że jest to czterystapięćdziesiątka, a te potworki mają swoje kilogramy. Kayaba dostarczyła zawieszenie, które zapewniło przedniemu kołu wędrówkę nawet do 300 mm, a tylnemu do 315 mm. Motocykl bardzo dobrze tłumi nierówności podczas wypraw enduro, ale oczywiście każdy musi je pod siebie odpowiednio ustawić.

Uważaj na…

Jeśli sezon chcesz rozpocząć będąc w 100% do niego przygotowanym, musisz wiedzieć na co zwracać szczególną uwagę w przypadku Yamahy WR. Przed kupnem, oczywiście sprawdź stan szprych, felg oraz ramy. Pomoże ci to uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek jak np. motocykl po poważnym wypadku. Z daleka omijaj także powodzian, czyli maszyny, które przegrały pojedynek próbując przeprawić się przez wodę. Taki sprzęt to pewna kuracja odchudzająca dla portfela w najbliższym czasie.

Jest kilka spraw, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Dotyczą one głównie silnika.

Łańcuszek rozrządu jest bardzo obciążony, napędza 2 wałki sterujące 5 zaworami. Częste wymiany zapobiegną jego zerwaniu lub przeskoczeniu, którego uwierzcie mi, nie chcielibyście doznać. Każdy kto powtarza, że częste wymiany oleju to podstawa, ma świętą rację i moje błogosławieństwo. Razem z wymianą płynu trzeba też pamiętać o nowym filtrze oleju. Będziecie robić to na czas, a unikniecie zatarcia wałków rozrządu. Wystarczy pomyśleć o kosztach nowej głowicy, a już robi się słabo. Tym bardziej, że w dosyć prosty sposób możemy tego uniknąć. Pięć zaworów, do tego tytanowych - doglądaj ich, dbaj o filtr powietrza, a na pewno zostanie kilka „zielonych” w portfelu. Yamaha jest bardzo delikatna, przy dokręcaniu uważaj żeby nie zerwać gwintów. Wrażliwy na wodę jest moduł zapłonowy, staraj się nie fundować mu intensywnych kąpieli podczas mycia. Uszkodzenie tego elementu będzie objawiało się strzelaniem w wydech oraz niewchodzeniem na obroty, a wtedy pozostaje jedynie kupno nowego modułu. Tylny amortyzator Jadzi zamontowany jest na Pro Linku, wymiana łożysk w kołysce jest kosztowna, dlatego od razu sprawdź ich stan. Zerknij też czy luzów nie mają te na wahaczu, komplet naprawczy to dodatkowe koszta.

Yamaha nie bez powodów produkuje również instrumenty muzyczne, więc i niebieskie motocykle muszą chodzić doskonale. Jeżeli z silnika dochodzą jakieś nieprzyjemne odgłosy, to znak, że zbliżają się kłopoty. Tak samo jak w przypadku innych sprzętów, tak i przy WR regularny serwis zapewni długą, bezawaryjną przygodę.

Ile mnie to będzie kosztowało?

Niebieskie czterystapięćdziesiąt w enduro z roku 2006, w zadbanym stanie kosztuje ok. 13 tysięcy złotych. Jest to na pewno dobra cena za dosyć świeży motocykl, który zabierze właściciela w niejedną niezapomnianą wyprawę po bezdrożach. Tłok Wossnera dostaniemy do tego sprzętu za 600 zł, jednak zestaw tytanowych zaworów to koszt rzędu 2 tys. zł, a jeżeli do regeneracji mamy kołyskę oraz wahacz, za zestawy Pivot Works zapłacimy w granicach 900 zł. Aby uniknąć tych kwot, musimy regularnie doglądać maszyny, a wtedy utrzymanie WRki nie będzie takie straszne.

Co wybrać?

Yamaha WR 450 F z 2006 roku znajduje się na pewno w czołówce motocykli enduro w swoim wieku. Sposób oddawania mocy, prowadzenie oraz budowa bardzo sprzyja użytkownikowi. Wystarczy pamiętać o serwisowaniu maszyny na czas, a czeka nas wiele godzin niesamowitych doznań w terenie.
Jak cztery i pół z niebieskiej stajni wypada w porównaniu z pomarańczowym rówieśnikiem – KTM EXC 450 oraz Huską TE450? Oceńcie sami.

Konkurenci:
ktm exc 250 2t 2010 lewy bok
Husqvarna TE450 2007 prawy profil
BMW G450X
450 husaberg
cross country husaberg fx 450
Husaberg TE 250
ktm exc 450 skok

 Yamaha WR450F - dane techniczne:

Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność skokowa 449 ccm
Typ silnika Jednocylindrowy
Ilość suwów 4
Stopień sprężania 12.5:1
Średnica cylindra x skok tłoka 95.0 x 63.4 mm
Zasilanie Gaźnik
Układ rozrządu DOHC
System smarowania Ciśnieniowy z mokrą misą olejową
System chłodzenia Ciecz
Sprzęgło Mokre
Wymiary i wagi
Waga na sucho 117 kg
Wysokość siodła 998 mm
Wysokość całkowita 1,303 mm
Długość całkowita 2,171 mm
Szerokość całkowita 827 mm
Prześwit 371 mm
Rozstaw osi 1,485 mm
Podwozie
Typ ramy Brak danych
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przedniego 300 mm
Zawieszenie tył Wahacz wleczony
Skok zawieszenia tylnego 315 mm
Opona przednia 90/90-R21
Opona tylna 130/90-R18
Hamulec przedni Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy (lub bębna) 250 mm
Hamulec tylni Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy (lub bębna) 245 mm
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
yamaha wr 450 w zakrecie
WR 45 wodna przeprawa
yamaha wr 450 przejazd przez wode
Yamaha WR 450 w terenie
WR 450 ostro w zakrecie
lewa strona WR 450
odpicowana WR 450 2006
WR 450 w sniegu
Yamaha WR 450 samotnie
WR 450 lewa strona
Yamaha WR 450 wsrod natury
yamaha wr 450 japonka w garazu
yamaha wr 450 prawa strona
WR 450f silnik lewa strona
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: on 27/11/2012 15:32

Nie ma yamahy wr 450 r

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę