WSBK: ostatnie testy zakończone. Rea najszybszy, Pirelli przedstawia modele opon na pierwszą rundę 2020
Urzędujący mistrz Jonathan Rea uzyskał najlepszy wynik z dwóch dni testów na torze Phillip Island, gdzie już w najbliższy weekend odbędą się pierwsze wyścigi WSBK w 2020 roku. Firma Pirelli przedstawiła szczegółowy wykaz modeli opon, które będą mieli do dyspozycji zawodnicy startujący w australijskiej rundzie.
Kolejna porcja deszczu i zmiennych warunków sprawiła, że drugi dzień testów w Australii nie był łatwą przeprawą nawet dla najlepszych kierowców. Upadki zaliczyli m.in. Jonathan Rea (Kawasaki), Scott Redding (Ducati) i Alvaro Bautista (Honda). Mimo bliskiego kontaktu z asfaltem i piachem, to właśnie aktualny mistrz świata Rea osiągnął najlepszy kombinowany wynik z obydwu dni testów. Tuż za nim dosyć sensacyjnie uplasował się Loris Baz na motocyklu Yamaha prywatnego zespołu Ten Kate, który dokonał tego jeszcze używając silnika z sezonu 2019. Od piątku powinien być więc jeszcze silniejszy.
Trzecie miejsce zajął bardzo solidnie jeżdżący Tom Sykes na BMW, który potwierdził swoje aspiracje do znacznie lepszych wyników w nadchodzącym sezonie. Rok temu walczył z przyczepnością tyłu, teraz dzięki nowemu amortyzatorowi i korekcie pozycji na motocyklu problem wydaje się zażegnany. Czwarty czas uzyskał triumfator pierwszego dnia testów na Phillip Island Toprak Razgatlioglu z Pata Yamaha, który tym razem skupiał się na szybkim tempie wyścigowym, zamiast szukać najlepszego okrążenia.
Generalnie ponownie w pierwszej szóstce znalazły się motocykle wszystkich producentów, startujących w tym roku w cyklu World Superbike, co zwiastuje wyrównany i pełen emocji sezon.
Firma Pirelli, oficjalny dostawca opon dla WSBK, po zakończonych testach przedstawił szczegółowy wykaz modeli z rodziny Diablo, które do swojej dyspozycji będą mieli zawodnicy poszczególnych klas w czasie pierwszej rundy w Australii. W klasie Superbike do wyboru będzie 7 modeli slicków, 2 na przód, 5 na tył oraz opony przejściowe i deszczowe. Testowane opcje na przód to SC1 z miękką mieszanką oraz SC2 ze średnią, obie w rozmiarze 125/70. Na tył, w rozmiarze 200/65 do wyboru będą trzy warianty modelu SC1, miękkie opony SCX przeznaczone do użytku w kwalifikacjach oraz również miękkie opony do Superpole. W klasie Supersport zawodnicy otrzymają standardowe opony z mieszanką SC1 i SC2 na przód oraz średnio twarde Y1006 i Y1035 na tył.
Więcej o motocyklowych oponach Pirelli na stronie https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/motorcycle/homepage
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze