tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WMMP Brno 2010 - zimno i mokro
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WMMP Brno 2010 - zimno i mokro

Autor: Lovtza 2010.05.19, 12:29 27 Drukuj

Było na co popatrzeć, choć aby obserwować zmagania zawodników w komfortowych warunkach, należało uzbroić się w ciepły polar i solidny parasol

Teoretycznie druga, ale w praktyce pierwsza runda WMMP w akompaniamencie deszczu dobiegła końca w minioną niedzielę. Zawody w czeskim Brnie zgromadziły praktycznie całą polską czołówkę zarówno w klasach mistrzowskich, jak również w pucharach. Było na co popatrzeć, choć aby obserwować zmagania zawodników w komfortowych warunkach, należało uzbroić się w ciepły polar i solidny parasol.

NAS Analytics TAG

Dla klas pucharowych zmagania rozpoczęły się wolnymi treningami już w środę rano. Niska temperatura oraz zachmurzone niebo nie wróżyły stabilnej pogody. Mimo to praktycznie cały dzień treningi odbywały się na suchym torze. Począwszy od czwartku rozpoczęły się pierwsze kwalifikacje do startu w klasach Rookie 600 i Rookie 1000.

Do pierwszego wyścigu zawodnicy Rookie 600 przystąpili w piątek. W bardzo ładnym stylu polską klasyfikację wygrał Adrian Pasek, przyjeżdżając ze sporą przewagą nad kolejno Czarkiem Chrobotem i Stanisławem Assmannem. Do pasjonującej walki doszło w klasie Rookie 1000, gdzie losy zwycięstwa ważyły się do ostatnich metrów wyścigu. Ostatecznie jako pierwszy linię mety przekroczył Krzysztof Kubiś, przed Radkiem Gapskim (strata zaledwie 0,213s) i Klaudiuszem Iciekiem (strata do zwycięzcy 0,220).

Szczegółowe wyniki biegu Rookie 600
Szczegółowe wyniki biegu Rookie 1000

Po piątkowych wyścigach sobota minęła na treningach i kwalifikacjach w klasach mistrzowskich. Zmienna pogoda i coraz mocniej padający deszcz nie ułatwiały przygotowań zarówno mechanikom, jak i samym kierowcom. Sytuacji nie poprawiała także obniżająca się temperatura. W czasie niedzielnych wyścigów temperatura oscylowała pomiędzy 5, a 7 stopni Celsjusza, uniemożliwiając efektywną pracę wyścigowym oponom.

Na sucho pojechały jedynie Superstocki 600. Wyścig ten był inauguracją nowej klasy Junior Superstock 600, w której dopiero w Brnie rozdano pierwsze punkty. Na najwyższym stopniu podium stanął Mateusz Korobacz, a ze stratą 10 sekund pojawił się za nim na mecie Artur Wielebski. Pudło uzupełnił Patryk Kosiniak.

Począwszy od Stocków 1000 padał deszcz. Wyścig co prawda rozpoczął się na suchym torze, ale już na drugim kółku rozpadał się deszcz, doprowadzając do wielu upadków. Po wznowieniu biegu w trudnych warunkach klasyfikację Alpe Adria wygrał nie kto inny, jak Andy Meklau. Po zaciętej walce za jego plecami, na mecie kolejno zameldowali się Fabrizio Pellizzon oraz Adam Badziak. W polskiej klasyfikacji SST1000 podium wyglądało następująco: 1. Meklau, 2. Badziak, 3. Piotr Stachowiak. Niestety doszło do poważnego wypadku z udziałem Marcina Walkowiaka. Polaka trafił jeden z rywali, w wyniku czego Marcin trafił do szpitala w Brnie. Po wstępnych badaniach Walkowiak z połamanymi żebrami przewieziony został do szpitala w Poznaniu, gdzie kontynuowane będzie jego leczenie.

Wyścig Supersportów poprzedzony był małą awanturą związaną z rejestracją polskich zawodników tej klasy. PZM przyspał ze zgłoszeniami naszych, przez co Czesi na listach startowych upchnęli Polaków na liście SST600. W przypadku klasyfikacji Alpe Adria oznaczało to, że nasi zawodnicy zagrożeni byli protestami pozostałych rywali jadących na maszynach w specyfikacji SST. Na szczęście sytuacja wyklarowała się. Mokry wyścig wygrał Marko Jerman, za nim linię mety przekroczył Daniel Bukowski, trzeci na mecie pojawił się Igor Kalab. W polskiej klasyfikacji SSP600 podium wyglądało następująco: 1. Daniel Bukowski, 2. Mariusz Kondratowicz, 3. Marek Szkopek.

Zawody w Brnie zakończył świetny wyścig klasy Superbike. Jego końcówka była wyjątkowo pasjonująca, doprowadzając na ostatnim okrążeniu do upadku Pawła Szkopka toczącego zażarty pojedynek z Gwenem Giabbanim. Ci dwaj zawodnicy praktycznie przez cały wyścig bezpośrednio walczyli z Fabrizio Pellizzonem. Po upadku Paweł podniósł maszynę i dojechał do mety, spadając niestety poza pudło klasyfikacji Alpe Adria. Pierwszy na mecie był Pellizzon, drugi Giabbani, a trzeci Radek Rous. Polska klasyfikacja SBK wyglądała następująco: 1. Giabbani, 2. Hubert Tomaszewski, który zaliczył bardzo dobry wyścig, 3. Paweł Szkopek. Nieprzyjemnym akcentem wyścigu SBK był upadek Bartka Wiczyńskiego, którego z toru zabrał jeden z rywali. Choć mocno w kość dostała maszyna, Bartek na szczęście poważnie nie ucierpiał w wypadku.

W ten oto sposób zakończyliśmy pierwszą rundę WMMP. Zawody uznać należy za udane od strony sportowej, choć wielu życzyć mogłoby sobie lepszej pogody i bardziej stabilnych warunków do jazdy. Tradycyjnie nie zawiedli nasi zawodnicy, w walce z Czechami zajmując w każdej z klas czołowe pozycje. Zawiódł niestety (tradycyjnie?) PZM, serwując kierowcom Supersportów 600 nerwowe treningi i kwalifikacje. Do tego po dziś dzień na stronie polskiej federacji nie ma oficjalnych wyników z klas mistrzowskich...

Kolejna runda WMMP rozegrana zostanie w dniach 1-4. lipca na nowym torze Slovakia Ring.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia

Wsparcie dzia³u:

yam paw

NAS Analytics TAG

Do³±cz do naszych partnerów

supersporty na starcie brno wmmp 2010 m4 mg 0007start supersport brno wmmp 2010 m4 mg 0012
supersport start brno wmmp 2010 m4 mg 0013supersport perek brno wmmp 2010 m4 mg 0030
superbike oskaldowicz brno wmmp 2010 o mg 0060start superstock 600 brno wmmp 2010 m1 mg 0010
start superbike brno wmmp 2010 o mg 0003badziak zakret brno wmmp 2010 m3 mg 0013
bmw prowadzi brno wmmp 2010 m2 mg 0002imielinski brno wmmp 2010 m1 mg 0134
assman brno wmmp 2010 a1 mg 0121sudol brno wmmp 2010 f1 mg 0070
chrobot brno wmmp 2010 a1 mg 0193cino brno wmmp 2010 a2 mg 0220
honda brno wmmp 2010 m3 mg 0099gorka yamaha brno wmmp 2010 f2 mg 0072
jesus brno wmmp 2010 a2 mg 0112kaldowski brno wmmp 2010 f3 mg 0011
kosa brno wmmp 2010 a1 mg 0017korobacz brno wmmp 2010 f1 mg 0162
kropiwnicki brno wmmp 2010 g2 mg 0115kropiwnicki przed rzeznikiem brno wmmp 2010 o mg 0013
kuba brno wmmp 2010 f1 mg 0078kuba prowadzi brno wmmp 2010 m1 mg 0067
lovtza z przodu brno wmmp 2010 c3 mg 0018meklau brno wmmp 2010 m2 mg 0027
michalski brno wmmp 2010 a2 mg 0145natalia florek brno wmmp 2010 a1 mg 0091
puzon brno wmmp 2010 f1 mg 0057oskaldowicz brno wmmp 2010 g2 mg 0016
ostry brno wmmp 2010 f3 mg 0198pasek brno wmmp 2010 c3 mg 0171
suzuki brno wmmp 2010 c3 mg 0083tomaszewski brno wmmp 2010 g2 mg 0086
szkopek prowadzi brno wmmp 2010 o mg 0028wyprzedzanie badziak brno wmmp 2010 f2 mg 0062
suzuki meklau brno wmmp 2010 f2 mg 0005walkowiak brno wmmp 2010 f2 mg 0132
wiczynski brno wmmp 2010 g2 mg 0090katarzyna kedzior brno wmmp 2010 a1 mg 0216
Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê