tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph TF 450-X 2026. Nowa offroadówka w ofercie producenta z Hinckley
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Triumph TF 450-X 2026. Nowa offroadówka w ofercie producenta z Hinckley

Autor: Informacja prasowa 2025.09.23, 13:26 Drukuj

Triumph, do swojej oferty motocykli off-roadowych na rok 2026 dodał nowy model TF 450-X, który oferuje moc, precyzję prowadzenia i najnowszą technologię opracowaną z myślą o wyścigach, w klasie motocykli o pojemności 450 cm3.

Po ubiegłorocznej premierze edycji specjalnej TF 450-RC, która oznaczała dla Triumph’a debiut w klasie 450-tek, ten specjalnie zaprojektowany dla motocrossu sprzęt, korzysta z najnowszych udoskonaleń technicznych wprowadzonych już w modelu TF 250-X.

NAS Analytics TAG

Przeprojektowany kosz sprzęgła Exedy posiada zoptymalizowane otwory smarowania, co dodatkowo zwiększa trwałość i moment obrotowy w ekstremalnych warunkach wyścigowych, podczas gdy nowa sprężyna Belleville zapewnia płynną pracę i równomierne załączanie sprzęgła. Nowe mocowania silnika zostały dostrojone tak, aby zapewnić bardziej płynne działanie podwozia, a udoskonalony selektor skrzyni biegów pozwala na ich lepsze wybieranie i bardziej stabilne załączanie.

Nowa szata graficzna Performance Yellow z formowanymi naklejkami, nadaje TF 450-X odważnego, gotowego do wyścigów wyglądu.

Dzięki maksymalnej mocy 62.4 KM dostępnych przy 9 500 obr./min i niezwykle lekkiemu podwoziu ważącemu zaledwie 108,3 kg, nowy TF 450-X oferuje lepszy stosunek mocy do masy niż konkurencja, a także gwarantuje wyjątkową zwinność i równowagę.

Aby zapewnić kierowcom wszystko, czego potrzebują, seryjny TF 450-X został wyposażony w podzespoły najwyższej jakości, w tym hamulce Brembo, zawieszenie KYB, kierownicę Pro Taper i obręcze kół D.I.D. montowane w standardzie, a także elektronikę, która optymalizuje osiągi, w tym kontrolę startu, kontrolę trakcji, quickshifter i dwie mapy silnika.

Dyrektor Handlowy Triumph’a, Paul Stroud, powiedział: "Nasz program motocrossowy zapewnił nam już miejsca na podium w Supercrossie i MXGP, a reakcja na modele TF 250-X i TF 450-RC była znakomita. Bazując na tej energii, nowy TF 450-X oferuje te same osiągi, które opracowano na potrzeby wyścigów, w standardowym modelu produkcyjnym. Opracowany i przetestowany, pod kątem zapewnienia wydajności, kontroli i niezawodności motocyklistom na każdym poziomie umiejętności, został zaprojektowany tak, aby dawać przyjemność z jazdy weekendowym kierowcom, jak i pomagać zawodnikom osiągać najwyższe wyniki."

KONKURENCYJNA WYDAJNOŚĆ

Stworzony do wyścigów, zapewniający nieustający moment obrotowy, układ napędowy 450-tki dostarcza niesamowitej mocy i pozwala na wyrafinowaną kontrolę. Przeniesione z wersji RC mapowanie silnika, poprawia reakcję przepustnicy i zwiększa moment w dolnym zakresie obrotów, zapewniając kierowcom większą kontrolę na wyjściu z zakrętów i pewniejsze starty.

Silnik, zaprojektowany z myślą o sportowych osiągach wyposażony jest w kuty, aluminiowy tłok König, zapewniający wytrzymałość i trwałość przy wysokich obrotach. Zoptymalizowane pod kątem przepływu tytanowe zawory Del West są ultralekkie, co pozwala na utrzymanie wyższych obrotów i lepszą reakcję, a pokryte powłoką DLC dźwigienki zaworowe i krzywki minimalizują tarcie, zwiększając trwałość i płynność pracy przy dużych obciążeniach. Redukujące masę, magnezowe pokrywy silnika zostały również opracowane z myślą o wyścigach, zapewniając wytrzymałość, chłodzenie i łatwość konserwacji.

Zaawansowany układ paliwowy i dolotowy obejmuje przepustnicę Dell'Orto 44 mm i wtrysk Keihin pozwalające na maksymalne rozpylenie paliwa, a obudowa filtra powietrza i tłumik, po raz pierwszy zastosowane w wersji TF 450-RC, poprawiają przepływ powietrza i reakcję przepustnicy, spełniając jednocześnie wymogi FIM i AMA dotyczące głośności podczas wyścigów.

Zmodernizowane, zwiększone sprzęgło Exedy poprawia moment obrotowy i zapewnia płynniejsze załączanie biegów oraz stabilną pracę. Wytrzymałe, przygotowane do wyścigów sprzęgło jest umieszczone w stalowym koszu sprzęgłowym i połączone z hydrauliką Brembo, co zapewnia mu równomierną pracę. Sprężyna Belleville, zaprojektowana z myślą o precyzji, zapewnia lepsze wyczucie sprzęgła w momencie, gdy jest to potrzebne. Standardowo montowany jest również quickshifter, umożliwiający bezsprzęgłową zmianę biegów między 2. a 5 przełożeniem.

Hamulce Brembo wyposażone w tarcze Galfer dostarczają mocnej i stabilnej siły hamowania. Lekkie, aluminiowe obręcze D.I.D DirtStar serii 7000 wyposażono w opony o średniej twardości Pirelli MX32, zapewniające doskonałą przyczepność i trwałość. Opcjonalnie dostępna jest osłona tarczy hamulcowej, pozwalająca na dodatkową ochronę w trudnych warunkach.

PODWOZIE I PROWADZENIE

Model TF 450-X zachował unikalną, aluminiową ramę Triumpha - ultralekką, dwukołyskową konstrukcję, która równoważy sztywność i elastyczność, pozwalając na pewne prowadzenie. Hydroformowany wahacz i opracowany na potrzeby wyścigów układ zawieszenia redukują masę, maksymalizując przyczepność i trakcję, co przekłada się na doskonałą przyczepność tylnej osi i wyczucie zawieszenia.

Zawieszenie KYB, którego ustawienia zostały również przeniesione z wersji RC, opracowano w celu wzmocnienia kontroli nad motocyklem podczas skoku, poprawy równowagi podwozia oraz utrzymania stabilności w zakrętach. Zawieszenie KYB, udoskonalone w oparciu o opinie kierowców wyścigowych, zapewnia osiągi na profesjonalnym poziomie, a wysokiej klasy konfiguracja została dostrojona do mocnych uderzeń i sekcji technicznych. Widelec sprężynowy KYB AOS o skoku 48 mm i tylny amortyzator typu piggyback z 3-stopniową regulacją, zapewniają równomierne tłumienie, kontrolowane lądowania i lepsze czucie przodu w każdym terenie.

SPECYFIKACJA Z NAJWYŻSZEJ PÓŁKI

Wzbogacony o wysokiej jakości komponenty, model TF 450-X wyposażony jest w jarzma Neken, kierownicę z rdzeniem węglowym ProTaper ACF oraz manetki ODI z systemem lock - on, które dopełniają wyposażenia kokpitu, zaprojektowanego z myślą o uzyskaniu kontroli i komfortu. Napęd końcowy stanowi w łańcuch D.I.D 520 SDH i lekkie zębatki JT, opracowane wspólnie z myślą o dalszej redukcji masy.

Kompleksowy pakiet elektroniki obejmuje kontrolę startu, kontrolę trakcji i dwie mapy silnika. Motocyklista może przełączać się między trybami dostarczania mocy za pomocą przycisków na kierownicy lub opcjonalnej aplikacji MX Tune Pro, która po sparowaniu z akcesoryjną jednostką zarządzania silnikiem odblokowuje do dziesięciu dodatkowych map silnika. Panel czujników wyświetla dane dotyczące silnika, diagnostykę i alerty serwisowe w czasie rzeczywistym, a dyskretny licznik motogodzin śledzi czas pracy silnika.

System zarządzania silnikiem Athena ECU steruje zapłonem, startem, trakcją i ustawieniami map. Jest zintegrowany z systemem GET Power Assist, co umożliwia płynną kontrolę trakcji i startu.

ZBUDOWANY ABY KONKUROWAĆ

Oprócz bogatego wyposażenia standardowego, Triumph nawiązał współpracę z największymi markami klasy premium w celu stworzenia specjalnej gamy akcesoriów wyścigowych, które jeszcze bardziej zwiększają wydajność i możliwości motocykla.

Akcesoria te obejmują:

  • Tytanowy tłumik Akrapovič
  • Blokadę hole shot XTrig
  • Moduł kontroli startu Athena LC-GPA z możliwością wyboru przez kierowcę ulepszonej kontroli trakcji i kontroli startu oraz z LED-owym wskaźnikiem prędkości obrotowej silnika
  • Moduł Wi-Fi MX Tune Pro z dziesięcioma, dodatkowymi mapami silnika
  • Przyczepną kanapę i nakładkę na siedzenie
  • Wymienne części nadwozia

Specjalistyczne centra Motocross i Enduro Triumph’a

Triumph posiada globalną sieć 300, specjalistycznych centrów motocrossowych i enduro w Europie, Australii i USA, oferujących profesjonalną sprzedaż, serwis, części zamienne oraz wsparcie podczas wyścigów. We współpracy z Alpinestars, Triumph dostarcza również pełną gamę odzieży motocrossowej i enduro.

Unikalny i całodobowy, internetowy system oferujący części i akcesoria, zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, umożliwia motocyklistom składanie zamówień bezpośrednio z toru wyścigowego, z opcją ekspresowej dostawy lub odbioru osobistego.

W teren

Zaktualizowany na rok 2026, w nowym malowaniu oraz z efektownymi, formowanymi naklejkami Performance Yellow, TF 450-X będzie dostępny tej jesieni u wybranych dealerów motocrossowych Triumph’a. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.triumphmotorcycles.pl

Specyfikacja

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ Jednocylindrowy, 4-suwowy, SOHC
Pojemność 449.5 cm3
Średnica 95 mm
Skok tłoka 63.4 mm
Stopień sprężania 13.1:1
Maksymalna moc 62.4 KM przy 9 500 obr./min
Maksymalny moment 49.9 Nm przy 7 000 obr./min.
Układ zasilania Przepustnica Dellorto, system zarządzania silnikiem Athena EMS
Układ wydechowy Pojedynczy tłumik
Zestaw napędowy 13/49
PODWOZIE
Rama Aluminiowa, podwójna kołyska
Wahacz Aluminiowy
Przednie koło 21" x 1.6"
Tylne koło 19" x 2.15"
Przednia opona 80/100 - 21
Tylna opona 110/90 - 19
Przednie zawieszenie KYB lagi 48 mm, regulacja kompresji i odbicia, skok koła 310 mm
Tylne zawieszenie KYB z regulacją kompresji (ustawienie zawieszenia twarde/miękkie), regulacja odbicia, skok koła 305 mm
Przedni hamulec Brembo, 2-tłoczkowe 24 mm, tarcza 260 mm
Tylny hamulec Brembo, 1-tłoczkowe 26 mm, tarcza 220 mm
Przyrządy i funkcje Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki
WYMIARY I MASA
Szerokość kierownicy 836 mm
Wysokość bez lusterek 1270 mm
Wysokość siedzenia 960 mm
Rozstaw osi 1492 mm
Kąt pochylenia główki ramy 27.4 °
Wyprzedzenie 116 mm
Masa z płynami 108.3 kg
Pojemność zbiornika 7 litrów
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę