tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sprzedaż nowych motocykli w 2021 roku kończy się pod kreską po fatalnym grudniu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sprzedaż nowych motocykli w 2021 roku kończy się pod kreską po fatalnym grudniu

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.01.07, 16:23 Drukuj

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował dane pierwszych rejestracji nowych i używanych jednośladów za grudzień 2021 r. Fatalny wynik tego miesiąca sprawił, że nowe motocykle kończą rok pod wodą.

W ostatnim miesiącu minionego roku w urzędach zarejestrowano 1310 nowych motocykli. To o 1352 szt. (-50,8 proc.) mniej niż przed rokiem. To oznacza, że od 1 stycznia do końca grudnia 2021 r. zarejestrowano 21 579 nowych motocykli, a więc 1,1 proc. mniej niż w roku 2020, co można uznać za całkiem dobry wynik. Sprzedawcy używanych motocykli mają umiarkowane powody do zadowolenia. W grudniu przybyło ich 2673 szt. (-13,4 proc.), a w całym ubiegłym roku przybyły 60 374 używane motocykle (+0,4 proc.).

NAS Analytics TAG

Jak wyglądał ranking marek dla nowych motocykli? Na pierwszym miejscu znalazła się Honda z wynikiem 3655 szt. i wzrostem sprzedaży o 45,8 proc. Drugie miejsce rzutem na taśmę objęła Yamaha z wynikiem 2381 szt. (-4,8 proc.) zrzucając BMW na miejsce trzecie (2286 szt., +30,2 proc.). Japoński producent wyprzedził Niemców już w listopadzie. Na uwagę zasługują także wyniki Benelli kończącego rok na 7. miejscu oraz Triumpha będącego na miejscu 10. Obie marki odnotowały wzrost sprzedaży wynoszący kolejno 34,4 i 41 proc.

Nowe motorowery miały się w grudniu bez zmian - czyli kiepsko. Przybyło ich raptem 1033 szt., co stanowi spadek aż o 66,1 proc. W całym roku zarejestrowano 12 710 nowych motorowerów, co dało spadek o 30,7 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Ciekawostką jest fakt, że Polacy nie porzucili całkowicie sprzętów z silnikami o pojemności poniżej 50 cm3. W grudniu przybyło 520 używek, co stanowi wzrost o 1,6 proc. W całym 2021 r. Polacy sprowadzili 10 314 motorowerów, a więc o 10,6 proc. niż w 2020 r.

Na razie ciężko prognozować, jaki będzie rok 2022. Z motoryzacyjnych kryzysów na razie do jednośladów dotarł tylko ten dotyczący dostaw i na dodatek nie objął on wszystkich po równo. Nie słyszy się jeszcze o przerwach z racji braku półprzewodników do produkcji elektroniki, choć w Azji problem ten już zaczyna doskwierać także producentom motocykli. Wreszcie w Polsce zagrożenie płynie ze strony nowego ładu, który mocno uderzył w branżę leasingów, a Polacy bardzo chętnie korzystają z tej formy finansowania. Druga kwestia, której obawiają się sami importerzy to wahania kursów walut.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę