Sprzedaż motocykli na największych rynkach Europy w pierwszym półroczu. Giganci odnotowali spadki
Stowarzyszenie ACEM, które zrzesza producentów motocykli, części i akcesoriów podało dane dotyczące sprzedaży nowych motocykli w pierwszym półroczu 2025 r. Informacje dotyczą największych rynków Europy i nie napawają optymizmem, choć jeden kraj odnotował wzrost. Gdzie sprzedano najwięcej motocykli?
ACEM podało dane dotyczące sprzedaży nowych motocykli we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Połączono tu motocykle spalinowe i elektryczne. Liczby nie napawają optymizmem, ponieważ tylko jeden rynek odnotował wzrost i jest to Hiszpania, gdzie wynik półrocza wynosił 111 363 rejestracje, a więc o 5 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2024 r.
Najwięcej rejestracji przypadło na Włochy, gdzie na drogi wyjechało 195 025 nowych motocykli, ale dało to spadek o 4,2 proc. Liczba rejestracji w Niemczech spadła aż o 29 proc. - z 126 785 do 90 010 sztuk. Francja zanotowała spadek na poziomie 14,8 proc. - z 115 552 do 98 499 sztuk. W Wielkiej Brytanii zarejestrowano 47 464 nowe motocykle, a więc o 19,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadki wynikaja z faktu, że ubiegły rok był ostatnim z normą emisji spalin Euro 5, więc w wielu przypadkach rekordowe wyniki wynikały z samorejestracji.
Bardzo ciekawie wyglądają rejestracje samych tylko motocykli elektrycznych. We Francji ich liczba mocno zanurkowała - z 4963 do 3154 sztuk. W ujęciu procentowym wygląda to bardziej spektakularnie, bo liczba rejestracji spadła o 36,4 proc. Największy wzrost sprzedaży elektryków odnotowano w Hiszpanii, gdzie rejestracje wzrosły z 2518 do 3356 sztuk, a więc o 33,3 proc.
- Pierwsza połowa 2025 roku potwierdza korektę, jaka była spodziewana po przejściu na normę emisji spalin Euro 5+, a więc spadek liczby rejestracji na największych rynkach Europy. Pomimo tego krótkoterminowego negatywnego trendu, w wielu częściach Europy motocykle nadal są często wybierane jako środek transportu. Krajobraz mobilności przechodzi transformację. To ważne by pojazdy kategorii L były rozpoznawalne i wspierane jako integralna część przyszłego miksu mobilności. Te pojazdy zapewniają elastyczne, wydajne i zrównoważone rozwiązania, które są w stanie sprostać rosnącym potrzebom. Europejscy politycy muszą nadal wspierać konkurencyjność sektora poprzez włączanie go w politykę transportu przyszłości - powiedział Antonio Perlot, sekretarz generalny ACEM.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze