tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Skuter zrobiony przez studentów. Hexia One to coś więcej niż projekt
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Skuter zrobiony przez studentów. Hexia One to coś więcej niż projekt

Autor: Andrzej Sitek 2025.08.07, 12:16 Drukuj

Gdy większość studentów ogranicza się do projektów na papierze i prezentacji w PowerPoincie, ekipa z barcelońskiej Elisava School of Design and Engineering postanowiła wyjść poza ramy akademickiego komfortu i wjechać w przyszłość miejskiej mobilności na pełnej mocy.

Efekt ich wysiłków? Hexia One to elektryczny maxi skuter, który nie wygląda jak projekt studencki, tylko jak pełnoprawny przedstawiciel nowej ery jednośladów w miastach.

NAS Analytics TAG

Ten pojazd to nie kolejna makieta ani plastikowy prototyp do zdjęć z indeksu. Hexia One powstał w zaledwie osiem miesięcy, zaprojektowany, zbudowany i uruchomiony przez studentów inżynierii wzornictwa przemysłowego, którzy pracowali jak prawdziwy zespół badawczo-rozwojowy. Współpraca z firmami technologicznymi była kluczowa, a głównym partnerem - i nie byle jakim - została Stark Future, znana z bezkompromisowych elektrycznych jednośladów.

To właśnie Stark dostarczył jednostkę napędową i system baterii. Oczywiście to wielkie ułatwienie dla studentów, ale resztę musieli jednak zrobić sami. Serce układu  umożliwia zasięg 135 kilometrów i moc rzędu 80 KM, czyli nie tylko miejski komfort, ale też konkretna frajda z jazdy. A to wszystko przy wadze zaledwie 150 kilogramów. Lekka, wytrzymała konstrukcja to zasługa m.in. druku 3D i tytanowych części tworzonych w technologii addytywnej, co zresztą samo w sobie świadczy o ambicji projektu.

Ale Hexia One to nie tylko technika. To maszyna zaprojektowana z myślą o każdym, niezależnie od wzrostu, budowy ciała czy płci. Tam, gdzie klasyczne maxi skutery bywają mało przyjazne użytkownikowi, który nie mieści się w stereotypowym szablonie, Hexia robi ukłon w stronę dostępności i wygody. Ergonomia siodła, wyważenie, gabaryty - wszystko zostało przemyślane pod kątem różnorodnych potrzeb.

Do tego dorzućmy czystą linię nadwozia, zachowaną mimo obecności dużego schowka, który mieści dwa kaski XL. Tak, dwa. Bez kompromisu na aerodynamice i estetyce. Design nie poszedł na ustępstwa wobec funkcjonalności, i na odwrót.

Ten projekt to również manifest edukacyjny. Studenci nauczyli się pracy w zespole inżynierskim i działali w zespole mieszanym, bo dziś na kierunku inżynierii wzornictwa przemysłowego kobiety i mężczyźni uczą się na równych prawach. Okazuje się, że z uczelnianego warsztatu może wyjechać pojazd, który od razu wygląda jak gotowy do seryjnej produkcji, ale zobaczymy jeszcze, czy rzeczywiście uda się go przekuć w sukces komercyjny.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę