tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Skuter piękny jak odkurzacz. Kultowa Cezeta wraca na drogi w horrendalnej cenie!

Autor: Rafał Raff Betnarski 2018.02.13, 09:39 1 Drukuj

Retro kształt, najnowocześniejsza technologia i zero spalin - tak najkrócej można podsumować świeżutką Cezetę 506, której pierwszy egzemplarz wystawiono na szprzedaż. Za horrendalną cenę!

Marka Cezeta może kojarzyć wam się z czechosłowackim skuterem, który, ze względu na swój niezwykły kształt i solidną konstrukcję, zyskał status jednośladu kultowego. Niestety - brak wsparcia technicznego spowodował, że do dziś przetrwało tych skuterów niewiele.

W roku 2014 markę Cezeta postanowił ożywić mieszkający w Czechach Brytyjczyk Neil Eamonn Smith. Odkupił prawa do marki, założył spółkę i rozpoczął prace projektowe. W jego założeniu nowa Cezeta miała być elektrycznym skuterem wyposażonym w najnowsze technologie, jednak stylistycznie mocno bazującym na oryginalnej konstrukcji.

Ciężka praca przyniosła efekty. Z niewielkim opóźnieniem zaprezentowano specjalną wersję 60th Anniversary Edition Number 1. Egzemplarz tej wyposażony jest we wszystko, co tylko można zażyczyć sobie w nowoczesnym skuterze. Ma reflektory LED, ładowarkę przystosowaną do podłączenia do miejskich stacji ładowania, lokalizator GPS i hamulce z odzyskiem energii. Skuter dostępny jest na razie tylko w jednym egzemplarzu, przeznaczonym dla wyjątkowego fana marki Cezeta.

Do napędu elektrycznej Cezety wykorzystano silnik elektryczny o mocy 11 kW, który pozwala rozpędzić skuter do 50 km/h w ciągu 2,7 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 123 km/h. Osiągi różnią się jednak w zależności od wybranego trybu jazdy. Zasięg topowej Cezety to mniej więcej 150 km. Ładowanie do pełna trwa około 3 godzin.

Producent na swojej stronie chwali się, że Cezeta z takim napędem odpowiada osiągami skuterowi o pojemności 300 cm3. Zapowiada także nieco mniej wypasioną wersję elektrycznego skutera, która ma być zbliżona osiągami do 125 cm3.

Największą wadą elektrycznej Cezety w wersji 60th Anniversary Edition Number 1 jest jej cena, która wynosi - bagatela 40 000 euro, czyli mniej więcej 160 000 złotych. Dla porównania najdroższy model w ofercie Vespy z pełnym dodatkowym wyposażeniem kosztuje około 55 tys. zł.

Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę