tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Silk Way Rally: Arek Lindner zmuszony do podjęcia bardzo trudnej decyzji Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Silk Way Rally: Arek Lindner zmuszony do podjęcia bardzo trudnej decyzji

Autor: Materiał partnera 2019.07.11, 09:57 Drukuj

Reprezentant Łódzkiego Klubu Offroadowego na długo przed dojazdem do strefy tankowania musiał wielokrotnie zatrzymywać się i walczyć z uciekającym z uszkodzonego koła powietrzem. Jedna z felg dosłownie zmieniła kształt na sześciokąt.

Czwarty dzień azjatyckiego Dakaru zafundował Arkadiuszowi Lindnerowi kolejny, jak dotąd najpoważniejszy sprawdzian umiejętności radzenia sobie z rajdowymi przeciwnościami losu. Wczoraj na trasie 470-kliometrowego oesu maratońskiego, polski kierowca quada z numerem #103 został zmuszony do podjęcia bardzo trudnej decyzji - czy próbować dotoczyć się do mety i mieć nadzieję, by błagający o poważny remont quad wytrzymał kolejny dzień bez pomocy serwisu, czy jednak wezwać pomoc, godząc się na wszelkie przewidziane w regulaminie kary, ale za to móc poświęcić więcej czasu na eliminację wszystkich usterek i powrócić na trasę rajdu. Arek, który zaledwie dzień wcześniej zarzekał się, że nie będzie jeździł "śmieciarą", zdecydował się skorzystać z pomocy, by móc walczyć w kolejnych dniach. 

Do sytuacji tej doprowadziły piętrzące się problemy m.in. z felgą oraz łożyskiem w kole, na których całkowite wyeliminowanie, pomimo ciężkiej i wielogodzinnej pracy serwisu, najzwyczajniej zabrakło czasu. Reprezentant Łódzkiego Klubu Offroadowego na długo przed dojazdem do strefy tankowania, musiał wielokrotnie zatrzymywać się i walczyć z powietrzem uciekającym z koła, które na koniec zmieniło swoją geometrię w sześciokąt. Na dodatek pojawiły się trudności związane z utratą mocy silnika. Ich zidentyfikowanie wymagało dostępu do komputera i specjalistycznego oprogramowania, co w przypadku etapu maratońskiego było niemożliwe.

- Z wielkimi trudnościami dotarłem do strefy tankowania. Nie wiem ile razy musiałem pompować oponę. Pogięta felga zmieniła kształt na sześciokąt. Do tego miałem rozwalone łożysko, którego nie zdążyliśmy wymienić, po tym jak na 2. etapie jechałem na kwadratowym kole. Jakby tego było mało, quad zaczął tracić obroty, moc, a przez to prędkość. Nawet gdybym dojechał do mety dzisiejszego oesu, to w zamkniętym parku maszyn, bez dostępu do komputera i wszystkich narzędzi, nie byłbym w stanie nic zrobić. Dlatego podjąłem decyzję, by odpuścić i wezwać pomoc. Wolę naprawić się i powalczyć jeszcze w Chinach, niż jechać resztę rajdu jak ciapek. Czeka nas ciężka praca, ale odbudujemy się i wrócimy - podsumowuje łodzianin.  

W czwartek przed Arkiem i całym zespołem Lindner Team bardzo trudny i pracowity dzień. Przemieszczą się 340 km z Ułan Bator do miasta Mandalgowi, gdzie mieścić się będzie baza rajdu 5. etapu. Tam czeka ich wiele godzin ciężkiej pracy nad renowacją quada i przygotowaniem go do pozostałych pięciu dniu rajdu Jedwabnego Szlaku. 

 

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę