tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Shoei Qwest - po cichu do celu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Shoei Qwest - po cichu do celu

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.03.21, 14:43 2 Drukuj

Shoei Qwest - po cichu do celu

2011.03.21 Piotr Jędrzejak

Qwest miał być integralnym modelem zorientowanym na przejażdżki i daleką turystykę, a przy okazji wygodnym w codziennym użytkowaniu. Czy japońscy inżynierowie osiągnęli zamierzony cel?

Założeniem projektantów kasku Shoei Qwest, było stworzenie godnego następcy dla modelu Raid II. W telegraficznym skrócie, miał to być integralny model zorientowany na przejażdżki i daleką turystykę, a przy okazji wygodny w codziennym użytkowaniu. Czy japońscy inżynierowie osiągnęli zamierzony cel?

Maksymalne bezpieczeństwo

Takim hasłem posługuje się Shoei nie tylko w przypadku Qwesta. Na szczęście nie dane mi było przekonać się o nim, ale jest to marka z najwyższej półki i po prostu nie da się nie wierzyć, że produkuje bezpieczne kaski. Pod szczęką znajdziemy zapięcie podwójną klamrą DD. Są tacy, którzy potrzebują wcześniej zapoznać się z instrukcją obsługi, jednak po krótkiej łamigłówce, wszystko staje się intuicyjne. DD może nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem dla turystyki, jednak ze względów bezpieczeństwa - jedynym słusznym według marki Shoei. Na bezpieczeństwo Qwesta składają się również skorupa typu AIM+ oraz podwójne wypełnienie EPS o zróżnicowanej gęstości. Do pełni szczęścia brakuje wyłącznie awaryjnego systemu wyjmowania poduszek bocznych.

Komfortowa podróż

Kierując się powyższą ideą, japoński producent oferuje swój produkt w pięciu różnych rozmiarach skorupy oraz z sześcioma wymiarami wkładek bocznych. Wszystko dla komfortu użytkowania oraz bezpieczeństwa. Wypełnienia są oczywiście wyjmowane, a producent gwarantuje ich odporność na pranie. Wracając do komfortu, w przypadku Qwesta nie można narzekać na jego brak. Nawet zakładając go po raz pierwszy, nic nie uwiera i nie uciska. Zauważyć można, że dookoła uszu i skroni projektanci wyłuskali miejsce na interkom oraz okulary. Shoei został tak skonstruowany, że przy zakładaniu nie występuje efekt „urywających się uszu”, a mimo tego, razem ze wszystkimi powyższymi cechami zachowane zostało przyleganie poduszek do całej powierzchni głowy.

Qwest w rozmiarze L waży ok. 1500 gramów i jest to standardowy wynik w tej kategorii kasków, ale bardzo dobre wyważenie wzmacnia efekt lekkości. Wyprofilowanie skorupy, przetłocznia po bokach i namiastka spojlera z tyłu zapewniają dużą stabilność i możliwie niewielki opór powietrza nawet przy prędkościach na autostradach niemieckich. Dzięki temu, co bardzo ważne, dłuższe podróże nie męczą karku kierowcy. Na wentylację składają się wlot szczękowy i czołowy oraz dwa wyloty w potylicznej części skorupy, a steruje się nimi łatwo i intuicyjnie. System został przez Japończyków dopracowany i w efekcie oferuje dobry przepływ powietrza, jednocześnie nie powodując wichury wewnątrz kasku. Dodatkowo w zestawie znalazł się też podbródek, skutecznie redukujący zawirowania powietrza, a co za tym idzie, i tak już stłumiony hałas.

Wizjer to model CW-1 fabrycznie wyposażony w pinlock. Te same szyby montowane są w pozostałych topowych produktach Shoeia, jak X-Spirit II, czy XR-1100, więc niepotrzebne jest rozpisywanie się na temat jego świetności. W Qweście parująca szyba przypomina o swoim istnieniu dopiero w okolicy 0 stopni Celsjusza, co wcale nie dziwi. W takich sytuacjach jednak we znaki daje się fakt, że deflektora kosztującego 59 zł nie znajdziemy w pudełku.

Qwest jaki jest, każdy widzi. Jego kształt może się podobać, ale poszukując kasku smukłego czy wręcz agresywnego, Qwest raczej nie znajdzie się w obrębie zainteresowania. Nie oszukujmy się, pod tym względem jest tylko turystycznie zorientowany i spory Shoei.

„Turystyka w nowym wymiarze...

...nic nie będzie takie samo w podróżowaniu motocyklem.” Mniej więcej tak brzmi hasło reklamowe Qwesta, a głównymi założeniami są tutaj na wygoda – o której już pisałem, no i poziom hałasu – który specjalnie zostawiłem na koniec. Japoński producent twierdzi, że główną bronią jest właśnie cisza. Czy ta teza ma odzwierciedlenie w rzeczywistości? Qwest ma być do 2,2 decybela cichszy, niż jego poprzednik Raid II, co stanowi spadek hałasu o 60%. Już po pierwszej przejażdżce trzeba przyznać, że w środku jest rzeczywiście nieprzeciętnie kulturalnie. Hałas docierający z zewnątrz nie przeszkadza, a nawet z otwartymi wlotami wentylacyjnymi głośność wewnątrz skorupy wciąż pozostaje na umiarkowanym poziomie. Tak, Shoei ma bardzo dobrą i cichą broń.

Ceny kasku Shoei Qwest wahają się od 1549 zł do 1949 zł, w zależności od malowania. Jest on bardziej turystyczny niż XR-1100 oraz bardziej sportowy niż Multitec. Przy tym pozostaje tańszy od obu tych modeli. Szukasz więc integralnego kasku z możliwie najwyżej półki, pasującego na każdy motocykl, a oferującego bezpieczeństwo, komfort, ciszę oraz praktyczność na co dzień oraz w dalekich podróżach? W takim razie żadna złotówka wydana ten garnek nie będzie zmarnowana. A jeśli zalety Qwesta Japończykom uda się połączyć z otwieraną szczęką Multiteca, oczom naszym przedstawiony zostanie idealny kask turystyczny.

Cena: 1549 – 1949 zł
Nasza ocena w skali 1-6: 5
Gdzie kupić:
Lista dealerów Shoei Polska. 

Qwest rozmiar L waga
shoei qwest 2011 czarny wizjer Paragon TC-6
shoei qwest szyba bezbarwna
tyl qwest Paragon TC-6 shoei 2011
wlot szczekowy shoei qwest
mechanizm zamykania samoregulujacy QRSA
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Triumph Sprint GT 2011 w ruchu
Triumph Sprint GT 2011 zlozenie w lewo
skrzyzowanie w lewo Triumph Sprint GT 2011
Junak m16 w trasie
przed zakretem na junaku M16
Junak M16 przod trasa
Junak pelnym ogniem M16
Paragon TC-6 shoei qwest 2011
Qwest Paragon TC-6 - malowanie shoei
Qwest Shoei 2011 Paragon TC-6
oslona podbrodka w zestawie shoei qwest
pinlock szyba bezbarwna CW-1 shoei qwest
qwest zapiecie DD
Shoei tyl kasku
wizjer cw-1 potwierdzenie oryginalnosci Shoei
wlot czolowy shoei qwest
wylot tylny jeden z dwoch Shoei Qwest
zapiecie podwojne D shoei qwest
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę