Shoei GT-Air kontra bracia

Autor: Żmija 2013.08.07, 10:34 26 Drukuj

Kask Shoei GT-Air od samego początku nie miał łatwego zadania. Jak odnaleźć się na rynku pośród innych modeli Shoei takich jak XR1100, X-Spirit, Qwest czy Neotec?

Nazwa i model kasku: Shoei GT-Air

Wykonanie: Kask Shoei GT-Air prezentuje się bardzo dobrze i jest dostępny w ciekawych malowaniach. Jak można było się spodziewać po Shoei produkt został wykonany porządnie. Na pierwszy rzut oka kask ma wszystko to, co powinien mieć. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Wyściółka wnętrza jest wygodna i została porządnie osadzona. Dzięki temu, że jest w pełni wyjmowana można ją w łatwy sposób uprać. W modelu Shoei GT-Air zastosowano paski umożliwiające awaryjne wyjęcie boczków, co ułatwia zdjęcie kasku po wypadku. Warto wspomnieć, że boczki są wymienne i dostępne w różnej grubości.  Dzięki temu spasowanie skorupy z naszą głową jest jeszcze lepsze. Całkiem szeroka szybka jest bardzo dobrze wyregulowana aczkolwiek nie ma dodatkowego zamknięcia przy szczęce, które w kaskach takich jak XR1100 czy XSpirit pozwalają na domknięcie wizjera bądź jego delikatne uchylenie. GT-Air posiada także wbudowaną blendę, która według specyfikacji producenta zapewnia ochronę w 99% przed promieniowaniem UV. Jednym minusem skorupy z naszego punktu widzenia (pomimo, że dla wielu takie rozwiązanie może być plusem), jest zapięcie micro lock a nie zaś DD.

Dopasowanie/komfort:  Wentylacja w kasku Shoei GT-Air jest dobra, aczkolwiek powietrze z pewnością nie rozchodzi się tak równomiernie jak w kasku X-Spirit. Nawiew górny należy otworzyć w dwóch miejscach, aby wentylacja działała jak należy. Polecamy również wyjęcie dolnej bródki dzięki czemu szyba w ogóle nie paruje. Warto tutaj wspomnieć, że wizjer wyposażono w antyfoga, a dzięki zamontowanej blendzie słońce nie będzie razić nas w oczy. Niestety dla zwolenników używania lustrzanki mamy złą wiadomość, Shoei nie oferuje zamiennej szybki tego typu w dodatkowych akcesoriach.

Przeznaczenie: Shoei GT-Air to bez dwóch zdań to bardzo wygodny kask. Sprawdza się zarówno w mieście jak i na dłuższych trasach. Największy jego problem tkwi jednak w tym, że nie wiadomo jak go sklasyfikować. W całej gamie kasków Shoei znajdziemy dedykowany na tor X-Spirit, sportowo-turystyczny XR1100, turystyczny Neotec i zeszłoroczną nowość – uniwersalnego Qwesta o bardzo podobnych właściwościach. Ciężko zatem jednoznacznie stwierdzić komu dedykowany jest ten kask. Za wyjątkiem turystycznego Neoteca od pozostałych braci różni go przede wszystkim brak zapięcia DD, a zatem być może Shoei GT-Air wpadnie w oko zwolennikom integralnych kasków z blendą wyposażonych w łatwe w obsłudze zapięcia typu micro-lock.

Cena: 2099-2599,-

Ocena: 4+

Specyfikacja producenta

Właściwości:

Skorupa AIM

  • Skorupa wykonana z pięciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych, organicznych oraz 3D) – idealne połączenie elastyczności z odpornością materiału na uderzenia
  • 3 rozmiary skorupy – komfortowe dopasowanie: 1) XS-M 2) L 3) XL-XXL
  • Zintegrowany w skorupie spojler zmienia kierunek przepływu powietrza, odciąża kark
  • Niewielka waga kasku (1450 g dla rozmiaru M)
  • Zaawansowana aerodynamika - wyraźnie mniejsze zmęczenie szyi po długiej jeździe
  • Spełnia normę ECE 22/05

Powiększony wizjer CNS-1 i blenda QSV-1

  • Nowatorsko zaprojektowana zintegrowana blenda przeciwsłoneczna QSV-1 pozwoliła zachować jednakową grubość EPS w całym kasku
  • Blenda zatrzymuje 99% promieniowania UV, jest łatwa w obsłudze i serwisowaniu
  • Powiększenie wkładki nieparującej Pinlock zapewnia szersze pole widzenia
  • Mikro-zapięcie ze stali nierdzewnej – łatwa obsługa, doskonałe dopasowanie

Wypełnienie EPS o zróżnicowanej gęstości

  • Zastosowano podwójne wypełnienie EPS z materiałów o różnej gęstości. Taka kombinacja daje niezwykle wydajną w tłumieniu uderzenia materię, która zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa dla głowy przy zachowaniu najlepszego dopasowania i wygody

System wentylacji

  • Ultrawydajna wentylacja kanałowa
  • Wloty powietrza w części czołowej z trzypoziomową przesłoną oraz w części szczękowej
  • Wykorzystanie efektu podciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z wnętrza kasku
  • Wyloty powietrza z tyłu

Całkowicie wyjmowane wnętrze z 3 różnych typów materiału

  • E.Q.R.S. - system umożliwiający łatwe wyjęcie wkładek bocznych przez ratownika medycznego w celu bezpiecznego zdjęcia kasku poszkodowanemu w wypadku
  • Wyjmowana wkładka centralna 3D, wkładki policzkowe i poszycie pasków – przystosowane do prania
  • Tkaniny o zróżnicowanej fakturze, miękkości oraz wytrzymałości
  • Innowacyjne zaślepki akustyczne – dodatkowa redukcja hałasu
  • Większa przestrzeń w obrębie uszu – miejsce na zestaw głośnomówiący
  • Przyjazny użytkownikom okularów korekcyjnych – dedykowane wgłębienie w poduszkach policzkowych

Waga kasku: 1450 g (dla rozmiaru M)

Rozmiary:  XS-XXL

Gdzie kupić?

Wloty powietrza Shoei GT Air
Wnetrze kasku Shoei GT Air
Zdjęcia
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę