Rekordowe GS Trophy 2016 - relacja

Autor: Kamil Łowicki 2016.09.07, 14:22 9 Drukuj

Za nami jedenaste już środkowoeuropejskie spotkanie miłośników bawarskich motocykli sygnowanych logiem GS. Jak było tym razem i czy do imprezy o stałej formule da się wpleść coś nowego? Byliśmy na miejscu, aby przekonać się o tym osobiście.

Tradycyjnie impreza zaczęła rozkręcać się już w piątek. Z całego kraju zaczęli zjeżdżać się miłośnicy BMW, ale nie tylko. Impreza nie była i nie jest zamknięta dla innych marek. Oficjalne otwarcie tegorocznej edycji, powitania, kolacja we wspólnym gronie i rozmowy do późnego wieczora stanowiły preludium do sobotniego ujeżdżania motocykli.

W tym roku nie było eliminacji do światowego finału GS Trophy. Oznaczało to, że wszelkie konkursy motocyklowe i około motocyklowe były wyłącznie zabawą pozwalając miło spędzić czas w duchu motocyklowej rywalizacji. A jak wiemy rywalizacja jest integralną składową GST, dlatego też nie zabrakło jej w żadnej z podgrup uczestniczących w imprezie.   

Trasa turystyczna

Nie każdy lubi jeździć w piachu, dlatego dla tych którzy nie chcieli jeździć w terenie przygotowano trasę wytyczoną asfaltami. Na tej trasie były punkty kontrolne z  zadaniami i pytaniami dla uczestników. Każdy uczestnik, który oddał  organizatorowi kartę  startową z wszystkimi odpowiedziami  brał udział w losowaniu nagród. Spośród tej grupy wylosowanych zostało 3 trzech szczęśliwców, którzy pomiędzy sobą rywalizowali o nagrodę główną  jaką była składana przyczepa motocyklowa. Przyczepę w najkrótszym  czasie (2 minuty i 5 sekund)  złożył  Robert Szymocha i tym samym wygrał nagrodę główną  dla trasy szosowej.

Trasa Adventure

Dla tych, którzy nie chcieli jeździć po asfalcie przygotowano pętlę o nazwie Adventure. Trasa składała się z około 80% szutrów, 10% trawy i błota. Resztę stanowiły asfaltowe łączniki. W naszej ocenie trasa ta znakomicie ilustrowała walory terenowych motocykli turystycznych takich jak seria GS. Każdy kto miał terenowe opony i odrobinę umiejętności w kierowaniu dużym motocyklem nie miał z jej pokonaniem żadnych problemów. W sumie trasa Adventure liczyła około 70 kilometrów i prowadziła mazurskimi lasami i szutrami.

Trasa Adventure Pro

Dla tych, dla których jazda w szutrach to za mało, przygotowano trasę Adventure Pro. Obejmowała ona nie tylko cięższy teren, ale także konkurencje siłowe, sprawnościowe i zespołowe. Uczestnicy podzielili się na 19 ekip. Każda z nich strzelała, pływała, rzucała, podnosiła i przepychała GSy, itd. Wszystkie konkurencje były rzecz jasna punktowane. Najlepiej poradził sobie zespół nr 4 w składzie Zbyszek Tarnawski, Robert Figurski, Dominik Latusek i Marcin Słomkowski. Nagroda specjalna powędrowała do kobiecego zespołu  w składzie Anna Turguła, Marta Bogotko, Ewa Chuderska i Wiktoria Kordus.

Sobotni wieczór to tradycyjnie czas na podsumowanie wyników w poszczególnych grupach, wspólną biesiadę i koncert całkiem niezłej skądinąd kapeli. Rozmowy i toasty równie tradycyjnie przeciągnęły się do bardzo późnej nocy.

GS Trophy w liczbach i we wspomnieniach

Impreza zapisze się w naszej pamięci bardzo dobrze. Świetne towarzystwo, fajne trasy, bardzo dobra lokalizacja, a przy tym profesjonalna organizacja do której przyzwyczaił nas już Prorest Team nie zostawiły pola do marudzenia nawet największym malkontentom. Było bezpiecznie. Poza kilkoma drobnymi incydentami nie odnotowaliśmy większych strat w zdrowiu i sprzęcie.

Podczas XI  edycji GS Trophy w Dadaju stawiło się 374 uczestników na 282 motocyklach, wraz z nimi w tym 12  dzieci oraz 80 osób towarzyszących. To rekordowa frekwencja. W zestawieniu z rokiem poprzednim, który również był rekordowy, ogólna  liczba uczestników wzrosła od 20 osób, przy czym liczba uczestników na motocyklach  wzrosła o 40. A co w roku 2017? Z nieoficjalnych przecieków wiemy, że impreza przenosi się w zupełnie inny zakątek Polski. Nie chcemy zdradzać niespodzianki, ale możemy jedynie powiedzieć, że GS Trophy 2017 zapowiada się naprawdę grubo, szczególnie że impreza ta będzie jednocześnie eliminacją do kolejnych światowych finałów GS Trophy!

rejestracja BMW GSTrophy 2016 Dadaj przyjazd BMW GSTrophy 2016 Dadaj
przyjazd na gst BMW GSTrophy 2016 Dadaj przyjazd na impreze BMW GSTrophy 2016 Dadaj
razem w piachu BMW GSTrophy 2016 Dadaj uczestnicy BMW GSTrophy 2016 Dadaj
resort spa star dadaj BMW GSTrophy 2016 Dadaj rozmowa BMW GSTrophy 2016 Dadaj
szybka jazda po lesie BMW GSTrophy 2016 Dadaj uczestnik zawodow BMW GSTrophy 2016 Dadaj
uczestnik BMW GSTrophy 2016 Dadaj uczestnik gst BMW GSTrophy 2016 Dadaj
uczestnik w lesie BMW GSTrophy 2016 Dadaj wyjazd grup BMW GSTrophy 2016 Dadaj
wjazd do lasu BMW GSTrophy 2016 Dadaj wjazd pod gorke BMW GSTrophy 2016 Dadaj
wyjazd grupy BMW GSTrophy 2016 Dadaj w zwirze BMW GSTrophy 2016 Dadaj
wyjazd na trase BMW GSTrophy 2016 Dadaj w lesie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
w piachu BMW GSTrophy 2016 Dadaj zaparkowane motocykle BMW GSTrophy 2016 Dadaj
zakret BMW GSTrophy 2016 Dadaj zakret w piachu BMW GSTrophy 2016 Dadaj
przygotowania do jazdy BMW GSTrophy 2016 Dadaj zaparkowane po przyjadzie motocykle BMW GSTrophy 2016 Dadaj
zawodnicy BMW GSTrophy 2016 Dadaj zawodnik na bmw gs BMW GSTrophy 2016 Dadaj
z kolyski BMW GSTrophy 2016 Dadaj zjazd z kladki BMW GSTrophy 2016 Dadaj
zjazd z gory BMW GSTrophy 2016 Dadaj z kladki BMW GSTrophy 2016 Dadaj
Zdjęcia
adam chycinski BMW GSTrophy 2016 Dadajakademia enduro parking BMW GSTrophy 2016 Dadaj
balansowanie na kladce BMW GSTrophy 2016 Dadajgsem po lesie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
bmw r1200 gs BMW GSTrophy 2016 Dadajdo lasu BMW GSTrophy 2016 Dadaj
do roboty BMW GSTrophy 2016 Dadajdyskusja BMW GSTrophy 2016 Dadaj
f800gs BMW GSTrophy 2016 Dadajgrupa BMW GSTrophy 2016 Dadaj
grupa motocyklistow BMW GSTrophy 2016 Dadajgrupa motocyklowa BMW GSTrophy 2016 Dadaj
gs1200 BMW GSTrophy 2016 Dadajbloto na gsie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
gsem przez las BMW GSTrophy 2016 Dadajhonda na BMW GSTrophy 2016 Dadaj
indywidualne malowanie BMW GSTrophy 2016 Dadajjazda po lesie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
jazda przez las BMW GSTrophy 2016 Dadajjuki BMW GSTrophy 2016 Dadaj
kapela BMW GSTrophy 2016 Dadajkierowca BMW GSTrophy 2016 Dadaj
kierowca motocykla bmw BMW GSTrophy 2016 Dadajkladka BMW GSTrophy 2016 Dadaj
klody BMW GSTrophy 2016 Dadajkolyska BMW GSTrophy 2016 Dadaj
konwersacja BMW GSTrophy 2016 Dadajkrotki odpoczynek BMW GSTrophy 2016 Dadaj
krotki odpoczynek po trasie BMW GSTrophy 2016 Dadajktm na BMW GSTrophy 2016 Dadaj
las BMW GSTrophy 2016 Dadajmaszyny akademii BMW GSTrophy 2016 Dadaj
motocykle BMW GSTrophy 2016 Dadajmotocykle w rzedzie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
motocykl przez klody BMW GSTrophy 2016 Dadajnamioty BMW GSTrophy 2016 Dadaj
na impreze BMW GSTrophy 2016 Dadajna kladke BMW GSTrophy 2016 Dadaj
odjazd BMW GSTrophy 2016 Dadajodpoczynek po trasie BMW GSTrophy 2016 Dadaj
odprawa grupy BMW GSTrophy 2016 Dadajodprawa przed jazda BMW GSTrophy 2016 Dadaj
odprawa radka BMW GSTrophy 2016 Dadajomijanie przeszkody BMW GSTrophy 2016 Dadaj
oprawa grup BMW GSTrophy 2016 Dadajpod gore BMW GSTrophy 2016 Dadaj
pod gorke BMW GSTrophy 2016 Dadajpod gorke po zwirze BMW GSTrophy 2016 Dadaj
poranek BMW GSTrophy 2016 Dadajporanna odprawa BMW GSTrophy 2016 Dadaj
powitanie BMW GSTrophy 2016 Dadajpo klodach BMW GSTrophy 2016 Dadaj
po krotkie przerwie BMW GSTrophy 2016 Dadajpo odpoczynku BMW GSTrophy 2016 Dadaj
praca zespolowa BMW GSTrophy 2016 Dadajprzerwa BMW GSTrophy 2016 Dadaj
przerzucanie motocykla BMW GSTrophy 2016 Dadajprzerzucanie motocykla razem BMW GSTrophy 2016 Dadaj
przez las BMW GSTrophy 2016 Dadajprzez piach BMW GSTrophy 2016 Dadaj
 zwirem BMW GSTrophy 2016 Dadaj
przez piach razem BMW GSTrophy 2016 Dadajprzez pola BMW GSTrophy 2016 Dadaj
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: !!! 13/09/2016 12:55

Nie jezdziles, czyli slawetne "nie znam sie, to sie wypowiem" w calej swojej krasie. Nie wiem, czy przeoczyles ten drobny szczegol na zdjeciach, ale GSy w wersji ADV maja kompletne, fabryczne orurowanie od podnozka az po kierownice, w razie gleby cylinder, bak i sam kierowca sa chronione. 270kg masy wlasnej wersji ADV to niemalo, ale dzieki bokserowi srodek ciezkosci lezy znacznie nizej niz w klasyczynch konstrukcjach, przepychanie, czy stawianie GSa to pryszcz, chyba ze sie jest suchoklatesem, ktory otwiera sloik ogorkow kluczem do filtra oleju. Wiesz dlaczego ludzie kupuja GSy? Zadne turystyczne enduro nie przejechalo Ziemi tyle razy ile te brzydke i krowiaste tapczany, jest to konstrukcja dopracowana, zahartowana w kazdych mozliwych warunkach, motocykl da sie obladowac jak indyjski pociag, 30 litrowy bak i zuzycie paliwa pomiedzy 5-6l gwarantuja masakryczny zasieg, a do tego motocykl swietnie sie prowadzi po utwardzonych nawierzchniach, autostradach, czy czymkolwiek co sie przytrafi w drodze do celu, caly czas dbajac o kierowce. Wisienka na torcie jest mozliwosc kompletnego (kiera, kilka siedzen, mozliwosc obnizenia zawiasu) dopasowania ergonomii motocykla pod siebie przy zakupie, wszystko w cenie. Africa Twin bije GSa w samym terenie, ale jako calosc GSy jest znacznie bardziej uniwersalny i wbrew temu co probuje wcisnac paru frustratow, niezawodny, pomimo elektroniki (albo dzieki? Jezeli ktos mysli, ze kazde "elektro" to zlo, to niech sobie porowna wtrysk do gaznika i zada sobie pytanie, z czym jest wiecej dlubania).

Odpowiedz
Autor: . 12/09/2016 19:15

Jasne.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę