tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Rarytas z kolekcji Steve"a McQueena - Pope Model K
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Rarytas z kolekcji Steve"a McQueena - Pope Model K

Autor: Konrad Bartnik 2017.12.28, 09:46 Drukuj

Steve McQueen był nie tylko wybitnym aktorem, ale też wielkim fanem motoryzacji. Kochał motocykle, a za honoraria wywalczone w amatorskich wyścigach opłacał w młodości swoje studia aktorskie. U szczytu kariery dorobił się wspaniałej kolekcji starych jednośladów, a jedną z jej perełek był bardzo rzadki Pope Model K z 1914 roku.

Producentem tego motocykla była amerykańska rodzina Pope, która założyła swoją firmę w 1876 roku, zaczynając od produkcji maszyn do skręcania papierosów i broni pneumatycznej. W dobie boomu na pierwsze rowery jeden z właścicieli firmy, Albert Pope, zaczął je sprowadzać z Anglii i sprzedawać w Stanach pod własną marką Columbia. Sam też złapał jednośladowego bakcyla i wkrótce przestawił całe przedsiębiorstwo na produkcję własnych rowerów. Skupował przy tym każdy patent, który wpadł mu w ręce, w związku z czym wkrótce wielu innych producentów musiało płacić mu za wykorzystanie zastrzeżonych rozwiązań.

NAS Analytics TAG

Stąd był już tylko krok do wejścia w raczkujący świat rowerów z silnikiem, zwanych później motocyklami. Pope wystartował z nimi w 1902 roku, czyli w tym samym czasie co Indian, a rok przed Harleyem-Davidsonem. To, co zawsze wyróżniało motocykle Pope, to najwyższa jakość użytych komponentów. Cylindry wykonane z najlepszej stali, niklowane zawory i wałki, wysokiej klasy gaźniki Schebler oraz magneto firmy Bosch - wszystko to wpływało na wysoką cenę tych maszyn i ostatecznie zdecydowało o upadku marki Pope w 1918 roku. Przetrwała za to Columbia, rowerowa odnoga firmy. Dziś motocykle Pope są jednymi z najbardziej poszukiwanych na rynku kolekcjonerskim i kosztują prawdziwą fortunę.

Widoczny na zdjęciach Pope Model K z 1914 roku został kupiony przez Steve’a McQueena w latach 70 i doprowadzony do stanu niemal fabrycznego. Po śmierci aktora w 1980 roku został wystawiony na aukcji i od tego czasu krąży między poważnymi kolekcjami. W zeszłym roku został kupiony na aukcji w Las Vegas za 50 tysięcy dolarów. Jest to bardzo rzadki model, w którym silnik OHV zestawiono ze skórzanym pasem napędowym. Nawet dziś wyraźnie widać, jak wysokiej klasy produktem były te motocykle. Albert Pope nie trafił po prostu w swój czas.

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr