Podwójne podium zespołów Dunlopa w 24 Heures Motos
Dwie z wiodących drużyn partnerskich Dunlopa stanęły w niedzielę na podium w wyścigu 24 Heures Motos, podczas gdy kolejna wygrała klasę Superstock, zwiększając wynik Dunlopa w inauguracyjnej rundzie Mistrzostw Świata Endurance (EWC) na torze Le Mans we Francji.
Po 24 godzinach wyścigów w cieplejszych niż zwykle warunkach, zespoły partnerskie Dunlopa: Webike SRC Kawasaki France Trickstar i BMW Motorrad World Endurance Team stanęły na podium, aby świętować drugie i trzecie miejsce. Obie drużyny wypracowały swoje wyniki po niepowodzeniach na początku wyścigu, co pozwoliło im wykorzystać późniejsze problemy rywali w ostatnich kilku godzinach ścigania.
Zespół Webike SRC Kawasaki, który wygrał mistrzostwa EWC w latach 2018-19, zdecydował się w tym sezonie wybrać dla swojego Kawasaki Ninja ZX-10 RR nr 11 opony Dunlop. Motocykl ten dzieli między sobą zaufane trio kierowców: David Checa, Jeremy Guarnoni i Erwan Nigon. Pomimo problemów z hamulcami na początku wyścigu, motocykl utrzymywał się w pierwszej piątce przez większość rywalizacji i bezproblemowo dojechał do mety w niedzielę o 12:00.
Na trzecim miejscu znalazło się BMW M1000RR nr 37 Markusa Reiterbergera, Ilyi Mikhalchika i Xaviego Foresa. W swoim drugim sezonie z oponami Dunlop, belgijski zespół chce wykorzystać 2021 rok do budowania wyniku. Trzecie miejsce, które zajęli po wypadku i problemach mechanicznych na początku wyścigu, jest mocnym punktem wyjścia.
VRD Igol Experiences (Team Viltaïs) zajął ostatecznie czwarte miejsce, po tym, jak jeden z zespołów został zdyskwalifikowany. Motocykl nr 333 VRD był jedną z wielu Yamah YZF-R1 ścigających się na oponach Dunlop. Kolejną była maszyna nr 77 Wójcik Racing Team, która zaliczyła upadek w pierwszym zakręcie, ale niezależny polski zespół walczył, mimo że musiał ukończyć wyścig tylko z dwoma zawodnikami.
David Auerbacher, szef ds. EWC firmy Dunlop: - Ze zmianą daty wyścigu z kwietnia na połowę czerwca, wiedzieliśmy, że warunki pogodowe mogą być cieplejsze niż zwykle. W rezultacie byliśmy przygotowani na zmieniające się warunki podczas wyścigu, skupiając się na bardziej miękkiej mieszance tylnej dla wyższych temperatur. Podczas wyścigów EWC zapewniamy zespołom kombinację naszej gamy KR slick i kilku nowych opon rozwojowych, a każdy przejechany na nich kilometr jest informacją do projektu kolejnej gamy opon do użytku na torze i na drodze. Nasze opony wykazały doskonałe osiągi i trwałość zarówno w klasie EWC, jak i Superstock.
National Motos wygrywa Superstock i Dunlop Independent Trophy
W międzyczasie zespół Hondy National Motos świętował zwycięstwo w klasie Superstock i czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Zawodnicy: Stephane Egea, Guillaume Antiga i Kevin Trueb wprowadzili Hondę CBR1000RR z numerem 55 na imponujące miejsce w generalce i zwycięstwo w swojej klasie.
Klasa Superstock jest zarezerwowana dla motocykli, które są bardziej spokrewnione z ich szosowymi odpowiednikami, w przeciwieństwie do wyścigowych maszyn EWC. W rezultacie Superstock przyciąga szeroką gamę zespołów z różnych środowisk i poziomów doświadczenia, co z kolei zapewnia ekscytującą bitwę do samej mety.
Trzy okrążenia za National Motos, znalazł się zeszłoroczny wicemistrz No Limits Racing Team, który zajął trzecie miejsce. Suzuki GSX-R 1000 włoskiego zespołu dzielili: Luca Scassa, Alexis Masbou i Kevin Calia, których wynik zapewnia drugie miejsce w klasyfikacji Dunlop Independent Trophy.
Dunlop Independent Trophy jest kluczowym elementem zaangażowania Dunlopa jako partnera w EWC. Przez cały sezon wspiera niezależne zespoły ścigające się na oponach Dunlop, które są tak ważne dla różnorodności i emocji mistrzostw, przyznając nagrody pieniężne w oparciu o ich końcowe pozycje. Po Le Mans przyznano łącznie 40 000 euro, w tym nagrodę za pierwsze miejsce w wysokości 7000 euro dla National Motos.
Auerbacher dodał: - Gratulujemy wszystkim naszym zespołom partnerskim wspaniałego rozpoczęcia sezonu EWC i 44. edycji wyścigu 24 Heures Motos, a szczególnie Webike SRC Kawasaki, BMW World Endurance Team, National Motos i No Limits Racing Team za ich wyniki na podium. Opony Dunlop były używane przez pięć z ośmiu najlepszych teamów, co świadczy o jakości opon i usług, które zapewniamy wszystkim naszym zespołom. Nie możemy się doczekać drugiej rundy, 12 Hours of Estoril, za pięć tygodni.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze