tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 P³atne autostrady w Niemczech bez zgody UE?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

P³atne autostrady w Niemczech bez zgody UE?

Autor: Bartosz Marcinkowski 2014.09.12, 15:04 10 Drukuj

Już wcześniej informowaliśmy was, że niemiecki rząd będzie chciał wprowadzić w 2016 roku opłaty za przejazd niemieckimi autostradami, które nie ominą polskich kierowców. Teraz okazuje się, że scenariusz może być inny, ponieważ planowana reforma jest niezgodna z przepisami unijnymi.

Słów krytyki pod adresem Unii Europejskiej nie krył Premier Bawarii, Horst Seehoferktóry zapowiedział, że płatne autostrady powinny w powstać w Niemczech wbrew UE.

NAS Analytics TAG

- Kraj taki jak Republika Federalna Niemiec popełniłby kardynalny błąd, gdyby chcąc uchwalić jakąś ustawę pukał przedtem do drzwi Unii Europejskiej i pytał - Czy wolno nam to zrobić?. Taka postawa oznaczałaby paraliż państwa. Nasz ustawodawca nie może się tym kierować. Musimy robić to, co jest dobre dla naszego kraju - powiedział Seehofer w wywiadzie dla dziennika "Donaukurier".

Założeniem planowanej reformy są opłaty za korzystanie z autostrad, które musieliby płacić zarówno obcokrajowcy jak i obywatele Niemiec. Jednakże nasi zachodni sąsiedzi mieliby rekompensatę w postaci obniżenia podatku od samochodów. Dzięki wprowadzonej ustawie niemiecki rząd oczekuje przychodów rzędu 2,5 miliarda euro w ciągu czterech lat. Środki te miałyby być w całości przeznaczane na budowę dróg. Zapewne finał tej sprawy poznamy wkrótce.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: ChaoticBiker 14/09/2014 01:06

Hej, to ze Wy zarabiacie tak a nie inaczej, jak sam piszesz masz 2kzeta wyplaty nie znaczy, ze ktos inny nie ma np 5k albo 15k zeta wyplaty. Albo 800pln. Zarabiasz tyle, za ile zgodziles sie pracowac - sprzedac swoja prace / umiejetnosci. Tak samo w DE, gdzie (jeszcze) nie ma pensji minimalnej, i sa ludzie , ktorzy pracuja za 300e na miesiac, i sa ludzie co dostaja 5000e na miesiac (i oczywiscie wiecej). Znalezienie niemca, ktory zarabia 2000e na miesiac to jak znalezienie polaka, ktory zarabia srednia krajowa. Co nie zmienia faktu, ze masz racje - gdy porownujemy srednie zarobki do cen. Tylko porownujesz tylko i wylacznie stosunek ceny paliwa do zarobkow, a pomijasz inne kwoty. Opisal to szczegolowo Pozdro300 w nastepnym komentarzu jak juz wspomniane, oni maja znacznie wyzsze ubezpieczenia i podatki. Znacznie drozszy przeglad auta i nie ma praktycznie mozliwosci "zakombinowania" czy "zalatwienia". Auto, ktore nie przejdzie przegladu najczesciej sprzedaje sie na export. Ja moge napisac, jak jest w Szkocji - wyobraz sobie, ze kupujesz auto za £500 a musisz za nie placic ubezpieczenia £1800 rocznie. Do tego £150 road tax. I dopiero paliwo po £1.35. Ja na szczescie auta nie mam, bo nie jest mi potrzebne, a gdy zajdzie taka potrzeba to wynajmuje - kosztuje mnie to £24 za dobe (Europcar, mam znizki jako staly klient) + oczywiscie paliwo. Zalozmy zarabiasz £2000 (skoro lubimy takie kwoty, choc znam pijaczkow polskich co zarabiaja po £280 na miesiac bedac na samozatrudnieniu przy sprzataniu), to dwie wyplaty rocznie poswiecasz na utrzymanie samochodu - choc mnie konkretnie ubezpieczenie przecietnego auta 1.8 benzyna lub 1.9tdi kosztowaloby ok £600-700 rocznie (Third Party Only)+ Road Rax £105 (dla diesla taniej ale nie pamietam ile). Chyba, ze byloby to cos z silnikiem 1.0 to moglbym zejsc do £400 rocznie i Road Tax £20. A i doprowadzenie starszego auta do stanu, zeby przeszlo MOT to koszta potrafia isc w setki funtow. I tez nic nie zalatwisz ani nie zakombinujesz, to nie Polska. Motocykl - moja Honda 1100 kosztowala w zakupie £8999 (w PL chyba cena tego to 48000PLN) kosztuje mnie rocznie £80 w podatku drogowym, ubezpieczenie teraz drugie zaplacilem £220 , pierwsze bylo £260 (najtansze moglbym miec za £118,ale chcialem miec pare opcji ekstra, jak chocby mozliwosc jazdy innymi ubezpieczonymi motocyklami - tzw. ROB - Ride Other Bikes. w PL za podobny motocykl placilem 100PLN). Badan technicznych jeszcze nie robie, bo dopiero motocykl ma rok,a pierwsze badanie jest po 3, ale MOT kosztuje od £15 do £40 zaleznie od stacji, za przeglad okresowy po 8000 mil potrzebny do gwarancji zaplacilem ciutke ponad £350 (byla w tym wymiana opon, ktora istotnie podbila cene). Rozbieznosci w cenach warsztatow potrafia byc przeogromne, wiec ich nie przytocze, tym bardziej, ze wszystkie akcesoria montowalem sam i biezacy serwis rowniez wykonuje sam. yhhh to tyle, pewnie i tak nikomu nie bedzie sie chcialo tego czytac.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê