tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pierwszy motocykl i do stunt i do codziennej jazdy po ulicach - porady NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykl do Stuntu lub do Streetfightingu – wybór i przygotowanie (bez cenzury)

2008.12.22 Andrzej "Simpson" Drzymulski

NAS Analytics TAG

strony: 1 2 3 4

Motocykl uniwersalny - motocykl i do stuntu i do jazdy po mieście?

Dobra, pisałem już o motocyklach do "napędzania się", o "psach do stuntu", a co jeśli chcecie coś po środku? Motocykl, który będzie się nadawał zarówno do latania „na co dzień", jak i do kręcenia cyrkli "na miejscówce". Tutaj Honda już sobie nie poradzi... F4i jest maksymalnie ospała i będzie was denerwować na ulicy. Z kolei Hondy Fireblade są trudne do ogarnięcia przy technicznych trickach. Tutaj również ostateczny wybór motocykla należy do was, ale ja polecę wam 2 modele. Suzuki GSX-R 600 z lat 2001 - 2005 oraz Kawasaki ZX 636 R 2003-2005.

Wskazanie konkretnego modelu jest uzależnione od warunków do jazdy, jakie macie w swojej okolicy. Jeśli częściej będziecie "latać" po ulicach, to zdecydowanie wybierzcie któregoś rodziny Suzuki GSX-R. Są to mocne i lekkie motocykle, bardzo stabilne podczas wheelie, a przy tym bezawaryjne. Minusem jest to, że musimy przerobić miskę olejową i smoka, żeby w pełnym pionie zapewnić mu smarowanie. Jest to jednak jednorazowa operacja i później możemy latać swoim Suzuki bez obaw o smarowanie jego silnika.

NAS Analytics TAG

Z kolei Kawasaki to poezja, jeśli chodzi o stunt-riding. Wielkim plusem jest to, że praktycznie na standardowym przełożeniu 636 nigdy nie "muli się" podczas wolnej gumy. Jest to zasługą świetnego wtrysku, który reaguje błyskawicznie na ruchy manetką nawet w okolicy obrotów jałowych. Niestety 636 wymaga od nas trochę więcej troski, niż inne motocykle. W skrzyni biegów lubi wysypać się drugi bieg, przeróbki wymaga odma, a od ostrego opadania z koła z dużą dozą prawdopodobieństwa pęknie nam plastikowy wlot powietrza do airboxu, który przy okazji trzyma całą czachę i zegary. Jeśli nie lubicie majsterkować, to Kawasaki nie jest dla was. Jeśli ktoś przywiązuje do tego wagę, to warto, aby widział, że motocykl ten jest bardzo niewygodny do jazdy codziennej. Typowo sportowa pozycja i twarde zawieszenie mocno eksploatują ręce i zad.

Jak widać nie jest łatwo wybrać najlepszy motocykl do szaleństw na kole. Mam jednak nadzieję, że łącząc wszystkie informacje z waszymi indywidualnymi preferencjami znajdziecie swoją drogę rozwoju. Pamiętajcie, że to nie motocykl czyni z was stuntera, więc więcej uwagi poświęcajcie swojemu treningowi, niż samemu sprzętowi.

Film:
Nikaia Riders Familly

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę