tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pierwszy dzień testów MotoGP w Malezji - Capirossi najszybszy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pierwszy dzień testów MotoGP w Malezji - Capirossi najszybszy

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2009.02.05, 20:40 Drukuj

Włoch Loris Capirossi, który już za tydzień pojawi się w Warszawie, uzyskał dziś najlepszy czas podczas pierwszego z trzech dni testów MotoGP na torze Sepang w Malezji.

Zawodnik fabrycznego zespołu Suzuki zakończył pierwszy w tym roku dzień testów z czasem 2:01.869, uzyskanym na swoim ostatnim okrążeniu podczas sprawdzania nowej specyfikacji silnika. Jutro „CapiTrexa" czekają testy dwóch nowych podwozi.

Co ciekawe, zarówno Capirossi, jak i czwarty dziś Chris Vermeulen, w Malezji dosiadają Suzuki GSV-R bez naklejek sponsora tytularnego, firmy Rizla. Zawodnicy korzystają także z biało-niebieskich kombinezonów. Takich samych ekipa Suzuki używała w 2005 roku, przed podpisaniem umowy z Rizlą. Nowy kontrakt cały czas nie został jeszcze podpisany, a współpraca stoi pod znakiem zapytania.

Jeszcze przed przylotem do Malezji Loris zaznaczał: „Jestem coraz starszy, dlatego trenuję jeszcze intensywniej niż wcześniej. Jestem w życiowej formie." Niestety tego samego nie może powiedzieć dwóch głównych faworytów do mistrzowskiej korony.

Rossi szybki mimo kontuzji

Obrońca tytułu, Włoch Valentino Rossi, kilka dni temu we własnym domu upadł na szklany stolik i dziś jeździł mimo szwów na skaleczonej stopie i dłoni (wczoraj poruszał się po padoku o kulach). „Doktor" przyznał, że choć nie jest w pełni sprawny, obrażenia nie przeszkadzają mu podczas jazdy motocyklem. Mimo wszystko zawodnik zespołu Fiat Yamaha, który uzyskał dziś trzeci czas dnia, jeszcze przed południem zaliczył niegroźny upadek w drugim zakręcie toru Sepang. „Nic mi nie jest, choć musiałem przerwać jazdę wcześniej gdyż spuchł mi zszyty palec i zaczął dość mocno boleć." - przyznał Rossi, którzy przez większość dnia na czele tabeli z czasami zamieniał się z Caseyem Stonerem. „Jestem zadowolony z nowego motocykla. Przyspieszenie zostało poprawione, a podwozie pracuje bez zarzutu. Jutro przetestujemy kilka nowych rozwiązań jeśli chodzi o elektronikę."

Mniej szczęścia miał inny zawodnik Yamahy, Brytyjczyk James Toseland, który w południe zaliczył „największy upadek z swoim życiu" i całkowicie zniszczył nową M1'kę. Dwukrotny mistrz świata klasy Superbike nie odniósł jednak poważnych obrażeń i jeszcze tego samego dnia wrócił na tor na zapasowej maszynie. W tym samym miejscu co Rossi upadł dziś także Chris Vermeulen i jeden z kierowców testowych Yamahy.

Sfrustrowany Stoner

Najwcześniej pierwszy dzień testów zakończył mistrz świata sprzed dwóch lat, Australijczyk Casey Stoner, który dzisiaj na swoje Ducati wsiadł po raz pierwszy po trzymiesięcznej przerwie. Wymagała jej skomplikowana operacja kości łódeczkowatej lewego nadgarstka, ponownie kontuzjowanego w połowie minionego sezonu. Choć przez większość dnia to właśnie Stoner i Rossi narzucali na torze tempo, Australijczyk nie był zadowolony ze swojej formy. „Po raz trzeci testuje model GP9 z podwoziem z włókna węglowego i jestem z tego motocykla bardzo zadowolony, także z silnika, którego praca jest bardziej płynna." - powiedział 23'latek. „Niestety, nie spodziewałem się, że będę w aż tak kiepskiej formie. Mój nadgarstek strasznie boli podczas hamowania i nie pozwala mi na przejechanie więcej niż pięciu okrążeń. Jestem bardzo sfrustrowany. Nie tego się spodziewałem."

Ograniczone Hondy

W pierwszej dziesiątce znalazła się dzisiaj cała trójka zawodników korzystających z fabrycznego modelu Hondy RC212V - Andrea Dovizioso, Dani Pedrosa i Toni Elias. Prywatni „hondyści" daleko z tyłu. Alex de Angelis, Randy de Puniet i Yuki Takahashi w Malezji dowiedzieli się, iż ich maszyny choć otrzymają pneumatyczny rozrząd, zostaną także ograniczone jeśli chodzi o maksymalne obroty (do 18,2 tys). Decyzja HRC idzie w parze z redukcją kosztów i ma przedłużyć żywotność silników, ale dla samych zawodników oznacza najprawdopodobniej brak jakiejkolwiek szansy na walkę o czołowe pozycje.

Zawodnicy zadowoleni z nowych opon

W Malezji zabrakło zespołu Kawasaki, którego już niemal na pewno nie zobaczymy w tym roku w MotoGP. Pozostała siedemnasta etatowych zawodników po raz pierwszy w komplecie testowała opony Bridgestone, na których przyjdzie im ścigać się w tym roku. Hiroshi Yamada z Bridgestone przyznaje: „Na ten rok przygotowaliśmy cztery różne przednie opony i sześć tylnych. Na każdą rundę wybierzemy po dwie mieszanki na przód i dwie na tył." Rozwiązanie wyjątkowo skuteczne, ale ta sama metoda zastosowana w Formule 1 okazała się strzałem w dziesiątkę.

Takiego samego zdania są zawodnicy. „Wolałbym bardziej twarde mieszanki, ale nowe przepisy sprawiają, że wszyscy mają równe szanse. Będziemy musieli tylko delikatniej obchodzić się z motocyklami, szczególnie pod koniec wyścigu." - powiedział dziś Rossi, a Nicky Hayden, nowy nabytek Ducati, mu wtórował. „Mam pewne problemy z przystosowaniem się do twardej mieszanki, ale podobają mi się nowe przepisy. Do niedawna zbyt dużo czasu poświęcaliśmy na testowanie opon. Teraz możemy skupić się na ustawieniach motocykli."

Dzisiejszych czasów kibice nie powinni jednak brać sobie zbyt mocno do serca. Po długiej przerwie zawodnicy dopiero się „rozgrzewają" i szukają odpowiednich ustawień bazowych swoich nowych motocykli. Wielu jeźdźców dzisiaj narzekało także na brak przyczepności asfaltu, szczególnie w dwóch konkretnych zakrętach. Gdy tor zostanie bardziej „nagumowany" a zespoły lepiej zestroją maszyny, czasy zostaną poprawione. Już dzisiaj było jednak nieźle. Rekord toru ustanowiony na oponach wyścigowych przez Stonera dwa lata temu - 2:02.108.

Zmiany w przepisach

Na Sepang spotkali się nie tylko zawodnicy, ale także przedstawiciele producentów motocykli i organizatorzy mistrzostw, którzy wczoraj wspólnie dyskutowali na temat zmian w przepisach, mających pozwolić przetrwać kryzys ekonomiczny.

Jest wielce prawdopodobne, że z grafiku weekendów Grand Prix zniknie w tym sezonie piątkowy, pierwszy trening wolny MotoGP, a pozostałe sesje królewskiej klasy zostaną skrócone z sześćdziesięciu do czterdziestu pięciu minut. Kolejne spotkanie podczas marcowych testów w Katarze.

Na relacje z dwóch kolejnych dni testów w Malezji zapraszamy na strony portalu Ścigacz.pl jutro i w sobotę. Przypominajmy także, że tegoroczny sezon rusza już w połowie kwietnia w Katarze!

Nieoficjalne czasy pierwszego dnia:

1. Loris CAPIROSSI (Suzuki) 2:01.869 (37 okrążeń)
2. Casey STONER (Ducati) 2:02.038 (34)
3. Valentino ROSSI (Yamaha) 2:02.324 (31)
4. Chris VERMEULEN (Suzuki) 2:02.803 (55)
5. Toni ELIAS (Honda) 2:02.886 (52)
6. Andrea DOVIZIOSO (Honda) 2:03.088 (50)
7. Colin EDWARDS(Yamaha) 2:03.254 (34)
8. Dani PEDROSA (Honda) 2:03.312 (44)
9. Sete GIBERNAU (Ducati) 2:03.750 (54)
10. Jorge LORENZO (Yamaha) 2:03.894 (61)
11. Nicky HAYDEN (Ducati) 2:04.002 (60)
12. Alex DE ANGELIS (Honda) 2:04.396 (53)
13. Mika KALLIO (Ducati) 2:04.405 (60)
14. James TOSELAND (Yamaha) 2:04.502 (34)
15. Randy DE PUNIET (Honda) 2:04.882 (61)
16. Kierowca testowy (Yamaha) 2:05.024 (47)
17. Yuki TAKAHASHI (Honda) 2:05.098 (73)
18. Kierowca testowy (Yamaha) 2:05.140 (44)
19. Niccolo CANEPA (Ducati) 2:05.270 (45)


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę