tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 PGM V8 - piekielnie mocny motocykl z Australii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

PGM V8 - piekielnie mocny motocykl z Australii

Autor: Konrad Bartnik 2017.10.31, 09:58 Drukuj

Jednoznaczne określenie, który seryjnie produkowany motocykl jest najmocniejszy na świecie, jest mocno kłopotliwe. Jednym z pretendentów do tego tytułu jest australijski PGM V8, któremu zapasu mocy zdecydowanie nie brakuje.

Jakimi kryteriami powinniśmy się kierować, próbując wskazać najmocniejszy seryjnie produkowany motocykl? Pierwszym przykładem, który przychodzi do głowy fanom ekstremalnych osiągów jest amerykański MTT Y2K. Tylko czy uznawać jego turbinę gazową, napędzającą na co dzień helikoptery, za "pełnoprawny" silnik motocyklowy? A może grubo przerośnięty Boss Hoss z ośmiolitrową jednostką prosto z muscle cara? Jeśli skupimy się wyłącznie na klasycznych silnikach i wciąż "motocyklowych" rozmiarach pojazdu, mocnym kandydatem będzie bestia z Antypodów - PGM V8.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Do napędu tego motocykla użyto zbudowanej od podstaw, dwulitrowej jednostki V8 o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni. Dostarcza ona 334 KM mocy oraz 214 NM momentu obrotowego. Dodajmy do tego 242 kg w pełni zatankowanego i zalanego odpowiednimi płynami pojazdu, a stosunek mocy do masy robi się wyjątkowo interesujący. Producent nie podaje prędkości maksymalnej, określa ją tylko lakonicznym "na ile starczy odwagi". PGM V8 jest motocyklem typu naked bike, więc osiągnięcie jej rekordowych wartości może być problematyczne. Cały urok tego motocykla zawiera się jednak w czasie przyśpieszania od zera i porównywalny jest chyba tylko z katapultą dla samolotów na lotniskowcu.

PGM V8 zbudowany jest z komponentów bardzo wysokiej klasy. Wtrysk i cała elektronika sterująca silnikiem to dzieło firmy Motec, tytanowy wydech wykonał Akrapovic. W pełni regulowane zawieszenie dostarczył Ohlins, hamulce Brembo, a aluminiowe obręcze kół firma Marchesini. Zbiornik paliwa i elementy nadwozia wykonano z karbonu, potraktowanego transparentnym lakierem, który wygląda po prostu obłędnie. Na listę zalet nie wpisuje się niestety cena motocykla, wynosząca 180 tysięcy dolarów…

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê