tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe opony Pirelli Diablo Rosso IV - diabeł tkwi w szczegółach
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe opony Pirelli Diablo Rosso IV - diabeł tkwi w szczegółach

Autor: Artykuł sponsorowany 2021.02.11, 09:36 Drukuj

Czwarta generacja opony Pirelli Diablo Rosso jest najbardziej zaawansowaną w historii. To nie jest kolejna opona sportowa, a słowa te są poparte przez przemyślaną konstrukcję i dobór mieszanki.

Opony Pirelli Diablo Rosso od lat są używane na pierwszy montaż wszędzie tam, gdzie atomowe przyspieszenie spotyka się z precyzją prowadzenia. Producent sprzedał już ponad 5 milionów opon z tej serii i śmiało idzie w kierunku kolejnych rekordów, o których z pewnością wkrótce usłyszymy.


diablo

Diablo Rosso IV - AS HOT AS HELL

DIABLO ROSSO™ IV to czwarta generacja słynnej rodziny wysokowydajnych opon DIABLO ROSSO™ , która gwarantuje wysoki poziom przyczepności, precyzyjną informację zwrotną i kontrolę nad pojazdem, nawet w mokrych warunkach.

SPRAWDŹ DLACZEGO DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH »

Opony Diablo Rosso IV kluczowe fakty:

  • Czwarta generacja rodziny DIABLO ROSSO™, która przekroczyła 5 milionów sprzedanych egzemplarzy,
  • Zaprojektowana dla motocykli supersport, naked i crossover oraz do „sportowego” użytku drogowego,
  • Doskonała przyczepność w każdej fazie jazdy, precyzyjna informacja zwrotna i optymalna kontrola nad pojazdem,
  • Wzorcowa wydajność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni,
  • Specyfikacje techniczne opracowane na zamówienie dla każdego rozmiaru,
  • Innowacyjne profile wywodzące się z doświadczeń zdobytych podczas Mistrzostw Świata FIM Superbike,
  • Konstrukcja bieżnika zoptymalizowana pod kątem sportowej jazdy i regularnego użytku,
  • Nowa, wywodząca się z wyścigów, sztywniejsza struktura Lyocell stosowana w rozmiarach 190/55ZR17 i wyższych,
  • Przednia opona dwuskładnikowa z krzemionką,
  • Dwuskładnikowa lub trójskładnikowa tylna opona, w zależności od rozmiaru, w układzie Cap&Base.

Pirelli określa Diablo Rosso IV jako oponę idealną dla właścicieli motocykli supersport lub hipernaked, którzy uwielbiają sportową jazdę po krętych drogach i górskich przełęczach i którzy szukają opony, która najlepiej odda sportowe osiągi ich motocykla w każdych warunkach, a także dla posiadaczy motocykli typu crossover, którzy chcą połączyć przyjemność płynącą z podróżowania i sportowych wrażeń.

Przednia opona składa się z dwóch mieszanek. W centrum mamy mieszankę Full Silica, która zajmuje 50 procent szerokości opony, co pozwala na bezpieczne złożenie motocykla pod kątem do 35 stopni. Skrajne sekcje są wykonane z miękkiej mieszanki, która ma zapewnić przyczepność nawet w niskich temperaturach.

Co istotne, DIABLO ROSSO™ IV charakteryzuje się wykorzystaniem dopasowanych rozwiązań technicznych: każdy rozmiar został opracowany na zamówienie zgodnie z charakterystyką i potrzebami danej maszyny, z uwzględnieniem jej wagi i mocy.

Tylne opony różnią się składem mieszanki w zależności od rozmiaru. Opona 190/50 ZR17 jest przeznaczona dla motocykli z silnikami o małych i średnich pojemnościach. Mieszanka Full Silica zapewnia długą żywotność, a miękka mieszanka w sekcjach bocznych pozwala na ich szybkie nagrzanie, co przekłada się na gotowość do pokonywania nawet najtrudniejszych zakrętów.

W przypadku rozmiarów od 190/55 ZR17 opona jest podzielona na pięć sekcji i składa się z trzech różnych mieszanek. W centrum mamy twardą mieszankę, która zapewnia stabilność i wolniejsze zużywanie się, a wysoka zawartość krzemionki pozwala na szybkie nagrzanie opony oraz zapewnia pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni. W górnej części bocznych sekcji mamy mieszankę Full Silica, która jest bardziej miękka niż ta w centrum. Skrajne sekcje zawierają mieszankę Carbon Black, która jest zaczerpnięta z opon Supercorsa SC używanych do wyścigów endurance. Pozwala ona na bezpieczne "zamknięcie" opony.

Profilowanie również ma znaczenie, a w Pirelli Diablo Rosso IV dzieją się ciekawe rzeczy. Centralna część ma ostry profil, który pozwala na bezpieczną szybką zmianę kierunku. Po bokach profil staje się łagodniejszy by zapewnić możliwie jak największą powierzchnię styku z podłożem, a to przekłada się na stabilność w środku zakrętu. Bieżnik w kształcie błyskawic jest użyty w centralnej części opony i szybko odprowadza wodę, podobne zadanie mają łagodniejsze boczne wcięcia, które pomogą nam do kąta 35 stopni. Odwrotnie zadziałano w przypadku tylnej opony, co ma pozwolić na wolniejsze zużywanie się i zapewnić stabilność przy wyższych prędkościach.

Ostatnim składnikiem jest struktura, którą zaczerpnięto z opon wyścigowych. Przednia opona ma "druty" ze sztucznego jedwabiu, a ich gęstość jest mniejsza o 20% niż w przypadku poprzedniej generacji, co sprawia, że zawiera więcej gumowej mieszanki. W oponach tylnych o rozmiarach od 190/55 ZR17 główne skrzypce gra Lyocell, który ma wysoką odporność na deformację. Technologia ta jest zaczerpnięta z Superbike World Championship. W oponach o rozmiarach 190/50 ZR 17 i mniejszych zastosowano sztuczny jedwab.

Zapytaj o dostępność opon Diablo Rosso IV w swoim serwisie.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę