Nowe Ducati Diavel - nie nazywaj mnie cruiserem!
Diavel jest z nami od niedawna, ale Ducati wczoraj oficjalnie zaprezentowało nowy model podczas Motor Show w Genewie. Włosi definitywnie chcą zerwać z przynależnością Diavela do nurtu cruiserów, co zaznaczają w filmie, ale oczywiście najważniejsze są zmiany.
Co nowego w Diavelu 2014?
- Nowy silnik (Testastretta 11 DS), czyli Dual Spark. Jest to dwu świecowa jednostka znana z Multistrady czy Monstera 1200.
- Masa niższa o 5 kg od poprzednika
- Więcej momentu obrotowego
- Moc bez zmian: 162 KM
- Mocniejszy średni zakres obrotów
- Aluminiowe koła Marchesini
- Nowy układ wydechowy
- Światło full-LED z przodu
Lista zmian jest dość duża, ale nie są to zmiany dramatyczne, aczkolwiek większy moment i mniejsza masa zwiastują jeszcze więcej zabawy i przyspieszenia, które już w starym modelu było obłędne. Jeśli chodzi o design, Diavel prezentuje się teraz lepiej, zwłaszcza jeśli spojrzymy na nowe światło z przodu, które prezentuje się modernistycznie. Wydechy także wyglądają znacznie zgrabniej. System DS poprawił przebieg momentu obrotowego i płynność pracy, co zawsze jest pozytywem. Dajcie nam znać, co sądzicie o wzornictwie Diavela, bo zdania są podzielone.
|
|
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeMocny! Słów krytyki nie pojmuję. Eh, gdybyśmy w kraju projektowali i produkowali własny motocykl chociaż na poziomie Hyosunga ... marzenia.
OdpowiedzCałkiem przyjemy cruiser. Poproszę sześć!
OdpowiedzDla mnie bez sensu, zarówno poprzedni jak i "nowy" (co to za nowość swoją drogą?) przerost formy nad treścią. Widziałem diavele w zeszłym roku w Alpach na serpentynach, toto wcale nie jedzie, ...
OdpowiedzA za śmiechem kryła się lekka zazdrość. Mylę się? Zwróć proszę uwagę, że nie jest to raczej połykacz winkli. Nie z tą myślą został stworzony. To tak jakbyś chciał, żeby ktoś na Electra Glide ścigał się po zakrętach np. z R1200R (wielokrotny mistrz Alp). Różne motocykle, różne możliwości, a i to kto prowadzi na nie bagatelne znaczenie.
OdpowiedzZazdrości nie było, tak się złożyło, że w zeszłym roku kupiłem nowy motocykl w przedziale cenowym diavela, więc gdybym chciał, to bym miał. Natomiast jest też tak, że po prostu wolę motocykle w których priorytetem są walory "użytkowe" a nie wizualne. To nie jest krytyka tylko moja ocena. Umiejętności też mają znaczenie, niewątpliwie, tylko dlaczego to o czym pisałem dotyczyło szczególnie kierowców tego typu. A, i żeby nie było, że jestem jakiś skrzywiony na nie, widziałem też innych "kierowników" poruszających się sportowymi dukatami, którzy naprawdę ogarniali.
OdpowiedzJak dla mnie, kosmos. Super wygląd. Jeszcze kilka lat temu takie motocykle oglądać można było jedyie w filmach s-f. A tu proszę. Wypchany portfel i można takim kosmicznym motocyklem śmigać po ...
OdpowiedzPromocyjne zdjęcia są na tle kasyna, amerykańskiej drogi na pustkowiach, pustyni, jakiegoś dzikozachodniego skansenu i miasteczka z pickupami - i to wszystko z włoskim motocyklem - ale mimo ...
OdpowiedzCh*wo, ale stabilnie :D a tak serio - jest lepiej, ale wciaz nie do konca dobrze. Przynajmniej jezdzi to to fajnie - taki odrzutowy fotel :)
Odpowiedz