tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Diavel mocno subiektywnie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ducati Diavel mocno subiektywnie

Autor: ukasz „Boczo” Tomanek 2012.04.17, 10:14 68 Drukuj

Od redakcji: Jest jedno miejsce, gdzie redaktor naczelny nie zaglda i nie chce zaglda. To http://boczo.riderblog.pl/, mroczne laboratorium Bocza, w którym moe przeprowadza on swoje chore eksperymenty literackie bez obawy, e kto powie „nie, to nie nadaje si do publikacji”. Premiera Diavela bya dla Bocza tym, czym pierwszy krok czowieka na ksiycu dla ludzkoci. W kocu udao mu si dorwa do boloskiej dumy. Torturowane metafory, wyniose go granic rozsdku hiperbole i wiele erotycznych porówna. Zreszt, czego si spodziewalicie?...

Jak to jest, kiedy wszyscy bzykaj twoj dziewczyn przed tob…

Jestem ostatni osob w kraju, która jedzia Ducati Diavelem. Jedzili nim przede mn wszyscy. Podobno nawet Marta Grycan. Wszyscy mówili o tym, jak bardzo spektakularny jest to motocykl, jak mocno wyrywa róne czci ciaa, jak doskonale si prowadzi i jak bardzo jest lepszy od V-Maxa. Stwierdzam oficjalnie z jedn rk na sercu, a drug w spodniach, e to wszystko prawda.

Nie do koca rozumiem kopotliw klasyfikacj Diavela. W czym problem? To power cruiser. Z tej samej kategorii co V-Max czy Intruder M1800R (tak, zgadza si, jest ciki, ale swoj tusto nadrabia sodkim prowadzeniem). Bzdury gosz ci, którzy wrzucaj Ducati na si do kategorii naked czy innych dziwnych klas. Siedzisz na nim jak na torpedzie, kozacko, gronie i dajesz wiatu jawny dowód na to, e zawsze uprawiasz seks na pierwszej randce, a znaczenie sowa „prezerwatywa” musisz sprawdza w sowniku. Podoba mi si idea wysania Monstera 696 na siowni i przedawkowania sterydów. Jeli mam by brutalnie szczery, to V-Max podoba mi si odrobin bardziej. To chyba kwestia caej tej legendarnoci.

Przejdmy do silnika. Cho w zasadzie to nie silnik, ale kontener wypeniony dynamitem, do którego kto wrzuci detonator. Producent dumnie podaje, e Diavel pierwsz (z wielu) setk osiga po 2,6 sekundy. I ja mu wierz. Jeli jedzie V-Maxem i podobnie jak ja wciekae si, e cudownie byoby mie tak moc ale z V2, Diavel jest odpowiedzi na wszelkie modlitwy. Nie mona po prostu odkrci gazu w opór bez szczypty planowania. Przed zrobieniem tego naley upewni si, czy 500 m przed tob nie jedzie Fiat Panda, którego moesz sta si nagym pasaerem. Jeli nie, odwi szatask batut mocy i poczuj jakby to byo przywiza si do szarujcego nosoroca. V-Max to polerska zabawka do ludzi, którzy lubi si bezpiecznie lansowa i wyrywa umalowane rozwódki. I wbrew pozorom to do spokojny motocykl. Diavel jest równie spokojny jak Piotr Walter w redakcji telewizji Trwam. Nie da si tym sprztem luzacko buja na wysokich biegach, bo jak kade inne Ducati szarpie acuchem do 3000 obr/min. Tryby pracy silnika? Nie wiem, od razu daem na Sport z pen moc 162 KM.

Diavel prowadzi si osobliwie. Jadc nim przez 50% czasu masz wraenie, e jedziesz 1198, notorycznie cignie ci do schodzenia na kolano i generalnie chcesz straci tym motocyklem prawo jazdy. Przez pozostae 50% czasu borykasz si ze wiadomoci posiadania tylnej opony o szerokoci 240mm. To duo. I to czu. Oczywicie masz to wszystko gdzie, bo kiedy twój umys zaczyna analizowa cruiserowe koneksje, Diavel znów daje do pieca, a ty krzyczysz do tego, w którego wierzysz, aby by askawy dla twojej duszy. Jest jeszcze jedna rzecz. Hamulce. W wielu motocyklach s one cholernie skuteczne. Tutaj heble s w stanie zatrzyma upyw czasu, korozj i cykl astronomiczny Jowisza. Zreszt moje genitalia, których pozbyem si podczas hamowania nadal s na parkingu przed salonem.

No dobrze. Czy nadal chc V-Maxa? Nie. A powodów tego dramatycznego zwrotu akcji jest kilka. Po pierwsze – Diavel ma silnik z waciw iloci cylindrów we waciwym ukadzie. Po drugie – pali (potwierdzio to kilkanacie osób) maksymalnie 9 litrów, podczas gdy V-Max pali tyle stojc w garau.  Po trzecie – jazda daje wicej frajdy. Jadc V-Maxem bezustannie starasz mentalnie masturbowa si myl posiadania 200 KM midzy nogami. W Diavelu ci to nie obchodzi. Obchodzi ci jedynie wrzucenie silnika w tryb Sport i wysadzenie w atmosfer wszystkiego, co tylko pojawi si obok ciebie na skrzyowaniu.  

Aha, kupowanie Diavela w malowaniu innym ni Carbon Red jest po prostu gupie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze 38
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr