tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Naxeon I AM. Miejski motocykl przysz³o¶ci. Kolejny...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Naxeon I AM. Miejski motocykl przysz³o¶ci. Kolejny...

Autor: Andrzej Sitek 2025.02.03, 12:08 Drukuj

Naxeon I AM ma być motocyklem miejskim, chociaż nazwa brzmi, jakby właśnie zyskał świadomość. To nie przypadek.

Ten pojazd oferuje szereg inteligentnych technologii zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy, a przy tym został zaprojektowany z myślą o wygodzie i funkcjonalności.

NAS Analytics TAG

Konkrety? Proszę bardzo. I AM posiada przednią i tylną kamerę, radar wykrywający martwe strefy oraz czujnik ciśnienia w siedzeniu, który aktywuje system interakcji po zajęciu miejsca. Innymi słowy: siadasz, a ten motocykl zaczyna do ciebie gadać. Czad.

 Centralnym elementem kokpitu jest 7-calowy ekran dotykowy, zapewniający dostęp do najważniejszych informacji. Motocykl oferuje również łączność 4G, WiFi, Bluetooth i GPS, co umożliwia szeroką integrację z innymi urządzeniami. Dodatkowo wyposażony jest w tempomat, trzy tryby jazdy oraz funkcję cofania, którą znamy w zasadzie wyłącznie z ciężkich krążowników. Nie zabrakło także trybu antykradzieżowego, interaktywnego systemu świetlnego, aplikacji mobilnej oraz bezkluczykowego systemu uruchamiania z wykorzystaniem NFC lub smartfona.

Wiemy już, że dostępne są dwie wersje modelu: I AM oraz 'I AM. Pro. Różnią się one przede wszystkim pojemnością akumulatora i osiągami. Model Lite wyposażono w baterię o pojemności 4,6 kWh, co pozwala na przejechanie do 120 km przy maksymalnej prędkości 95 km/h. Wersja Pro oferuje akumulator 6,5 kWh, zasięg do 180 km oraz prędkość maksymalną wynoszącą 110 km/h. Czas ładowania również różni się w zależności od wersji - model Lite naładuje się od 20 do 80% w ciągu godziny, podczas gdy model Pro potrzebuje na to 1,5 godziny.

Jak już wspomniałem, motocykl uruchamia się bez kluczyka - wystarczy karta NFC lub aplikacja mobilna, która dodatkowo umożliwia monitorowanie parametrów pojazdu oraz śledzenie tras. Kokpit oparty na systemie Android wyświetla w czasie rzeczywistym dane dotyczące ciśnienia w oponach, prędkości i nawigacji.

I AM został zaprojektowany z myślą o ergonomii i łatwości prowadzenia. Siedzisko znajduje się na wysokości 800 mm, a nisko umiejscowione podnóżki oraz płaska kierownica zapewniają komfortową pozycję podczas jazdy. Warto jednak zaznaczyć, że pojazd przeznaczony jest dla jednej osoby - nie przewidziano miejsca dla pasażera. Dzięki 17-calowym kołom i wąskim oponom motocykl jest zwrotny i powinien sprawdzać się w miejskich warunkach. Duży kąt skrętu umożliwia łatwe manewrowanie nawet w zatłoczonych ulicach.

Zawieszenie przednie zastosowane w tym modelu różni się od klasycznych rozwiązań - zamiast tradycyjnego widelca teleskopowego użyto konstrukcji z równoległobocznym przegubem i centralnym amortyzatorem, co minimalizuje efekt nurkowania podczas hamowania. Układ hamulcowy składa się z pojedynczych tarcz z przodu i z tyłu, przy czym przedni zacisk wyposażono w cztery tłoczki. Hamulce zapewniają odpowiednią skuteczność w miejskich warunkach.

Napęd stanowi silnik elektryczny umieszczony w tylnej piaście, generujący moc 10,5 kW (14 KM) i moment obrotowy 270 Nm. W trybie Zig-Zag motocykl przyspiesza od 0 do 50 km/h w 3,5 sekundy, a do 100 km/h w 13,8 sekundy. I AM prawdopodobnie świetnie sprawdzi się w mieście, ale jego maksymalna prędkość 110 km/h sprawia, że nie jest najlepszym wyborem na długie trasy autostradowe. Motocykl można ładować za pomocą gniazda Type 2 - pełne naładowanie zajmuje około 4,5 godziny, a uzupełnienie od 30 do 100 proc. około 2,5 godziny.

Cena modelu Lite wynosi 5 990 euro, a wersji Pro 7 990 euro. W zestawie znajduje się również kabel do ładowania typu 2.

I AM to oczywiście kolejna propozycja z szerokiego spektrum pojazdów zasilanych prądem z gniazdka, który może mieć pewne problemy na aktualnym, nieco mniej przyjaznym elektrykom rynku. Ale czy tak się stanie, to się dopiero okaże.  

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê