tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle enduro KTM na rok 2024. Opinia bezpo¶rednio z testu w Lesotho
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle enduro KTM na rok 2024. Opinia bezpo¶rednio z testu w Lesotho

Autor: Micha³ Mikulski 2023.05.30, 12:18 Drukuj

Zupełnie nowa gama i rozwiązania przeszczepione z modeli crossowych, sprawiają, że enduro 2024 to powiew świeżości w ofercie KTM-a.

Harmonogram wydawniczy KTM-a jest dość prosty: najpierw pojawiają się nowe crossówki, rok później zaktualizowane modele enduro. Ostatnią dużą zmianą w ofercie były enduro 2020.

NAS Analytics TAG

Zaprezentowane dosłownie w ostatnich dniach EXC2024 praktycznie nie dzielą części z poprzednikami, a producent zarzeka się, że 95% elementów zaprojektowano zupełnie od zera. Od zera, czyli na podstawie sprawdzanych przez nas w zeszłym roku crossówke.

Wybrałyśmy się do Lesotho, księstwa położonego w południowej Afryce, by podczas światowej premiery sprawdzić, czy zmiany są warte uwagi. Krótka odpowiedź: jak najbardziej tak!

KTM 2024 - modele 4T

Czterosuwowe modele (250, 350, 450 i 500) dzielą ramę, a nawet miejsca mocowania jednostki napędowej. Same silniki mają dużo wspólnego ze sobą, np. we wszystkich znajdziemy taką samą skrzynię biegów. Co więcej, w endurówkach pojawił się quickshifter. Zaktualizowano też kontrolę trakcji i zmienne mapy zapłonu (Power Parts).

Najbardziej odczuwalne zmiany są mimo wszystko w podwoziu. Rama jest dużo sztywniejsza, przeniesiono górne mocowanie amortyzatora i zmieniono geometrię. Nowości idą w parze z zawieszeniem WP XACT CC, także debiutującym w tegorocznych EXC.

W praktyce, kombinacja zawieszenia i ramy sprawia, że nawet mniej doświadczeni motocykliści mogą czuć się pewnie. Zwłaszcza jeśli mówimy o awaryjnych sytuacjach - nagle pojawiającym się przepuście, kamieniu uciekającym spod koła, konieczności przeskoczeniu większej dziury. 

Wszystkie 4T były superstabilne, przewidywalne i zaskakująco komfortowe.

KTM 2024 - modele 2T

Dwusuwy także dzielą ramy i posiadają zawieszenie XACT CC. Jak to w 2T bywa, nie odebrało to w 100% nerwowości z podwozia, ale - dla osób, które pamiętają jeszcze gaźnikowce - z całej floty motocykli, jednym z najłatwiejszym modelem jest dwusuwowe 250 EXC. A to wiele mówi o tym, jak bardzo zmieniły się dwutakty.

Nie bez znaczenia jest w tym przypadku wtrysk paliwa TBI. W przeszłości paliwo wtryskiwane były do portu pośredniego, teraz zasilanie jest ulokowane za i przed przepustnicą. Dołożono także elektronicznie sterowany zawór wydechowy.

Efektem są przewidywalne, łatwe w prowadzeniu motocykle, które w teorii powinny być tańsze i mniej skomplikowane w eksploatacji niż stare modele TPI.

Pełna recenzja i wideo-recenzja już niedługo!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê