Motocykle Suzuki z silnikami o średniej pojemności. Producent chce się uczyć od Chińczyków
Podczas targów EICMA 2025 szefowie Suzuki zostali zapytani o to, czy producent planuje produkcję motocykli z silnikami ze średniego segmentu pojemności. Odpowiedzi są dość zaskakujące. Choć nie powiedziano tego wprost, to należy się spodziewać, że takie motocykle pojawią się w ofercie. Do tego przedstawiciele producenta powiedzieli, że zamierzają uczyć się od Chińczyków.
Podczas targów EICMA 2025 portal MCN rozmawiał z Toshihiro Suzuki, który jest prezesem japońskiego koncernu oraz dyrektorem generalnym ds. marketingu motocykli i planowania - Akirą Kyuji. Panowie zostali zapytani między innymi o kwestię motocykli z silnikami ze średniego przedziału pojemności. Suzuki od dawna ma tu sporą lukę do załatania, a sam segment w ostatnich latach mocno urósł w siłę.
- Produkty z tego segmentu stają się coraz popularniejsze wśród klientów. Oczywiście, tacy producenci jak my muszą w to pójść. Skoro jest zainteresowanie ze strony klientów, to powinniśmy to zrobić - powiedział Kyuji. Przyznał też, że segment pojemności od 350 do 500 cm3 cieszy się dużą popularnością nie tylko w Europie, ale również w Chinach. Jednocześnie żaden z przedstawicieli nie powiedział wprost, czy i kiedy pojawią się jakieś nowości Suzuki z takimi silnikami. Wiedzą jednak, że mają lekcje do odrobienia.
- Dzisiaj poszliśmy zobaczyć targi i oczywiście odwiedziliśmy kilka chińskich stoisk. Postęp jest bardzo szybki, więc nie możemy czekać. Musimy zrobić krok naprzód. Jest kilka kwestii z zakresu designu, których możemy się nauczyć od Chińczyków - przyznał Toshihiro Suzuki.
W niedalekiej przeszłości Suzuki próbowało swoich sił z motocyklami z silnikami o pojemności 250 cm3, ale nie zostały one zbyt ciepło przyjęte w Europie. Wynikało to głównie z faktu, że pojawiły się jeszcze przed chińską ofensywą. Gdyby Suzuki poczekało kilka lat, to V-Strom 250 i GSX-R250 z pewnością cieszyłyby się większym zainteresowaniem na naszym kontynencie.
Obecnie producent ma w swojej ofercie kilka modeli, które można zarejestrować na prawo jazdy kat. A2, ale to wymaga dokonania zmian w komputerze sterującym silnikiem. Te są oczywiście dodatkowo płatne. Brakuje jednak motocykla, który od razu byłby przygotowany dla kat. A2. Tu MCN zauważa potencjał silnika od DR-Z4S i DR-Z4SM. To jednocylindrowiec o pojemności 398 cm3, który generuje moc 37,5 KM i spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5+. Odpowiednio zestrojony mógłby sprawdzić się np. w nakedzie albo turystyku.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze