tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle MotoGP muszą zwolnić. Przedstawiciele zespołów już myślą o przyszłości
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Motocykle MotoGP muszą zwolnić. Przedstawiciele zespołów już myślą o przyszłości

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.03.06, 16:35 Drukuj

Do 2026 roku obowiązują obecne zasady dotyczące rozwoju motocykli klasy królewskiej, ale przedstawiciele producentów już myślą o tym, co będzie dalej. Jedni sygnalizują konieczność spowolnienia maszyn, a inni zastanawiają się nad tym, jak sprawić, by motocykle były wydajne i ekologiczne.

Sezon 2023 rozpocznie się już wkrótce, a tymczasem w garażach zespołów fabrycznych już myśli się o przyszłości serii. Jakie są oczekiwania? Dyrektor techniczny, Corrado Cecchinelli uważa, że po wprowadzeniu zakazu korzystania z urządzeń obniżających przednie zawieszenie powinno się pójść za ciosem i zakazać również tych, które pozwalają na obniżenie tyłu. Do tego MotoGP powinno zwolnić. Wtóruje mu Massimo Rivola, szef Aprilia Racing, który na łamach Speedweek powiedział, że jeśli rozwój będzie dalej postępował w obecnym tempie, to tory staną się zbyt małe, a motocykle - zbyt szybkie.

NAS Analytics TAG

Rivola zdradził, że producenci już rozmawiają z Dorną na temat urządzeń obniżających, ograniczenia aerodynamiki i zredukowania elektronicznych pomocników, by dać więcej wolności zawodnikom. Cytowany przez Motorcycle Sports Lin Jarvis z Yamahy uważa, że zasady powinny być zgodne z oczekiwaniami klientów, ponieważ MotoGP stanowi poligon doświadczalny dla technologii, które z czasem pojawiają się w jednośladach sprzedawanych w salonach. Luigi Dall'Igna uważa, że nie powinno się polegać tylko na silnikach spalinowych i należy patrzeć na Formułę 1, gdzie stosuje się technologie hybrydowe.

Pozostali przedstawiciele zespołów odrzucają opcję hybryd, ponieważ to skomplikuje konstrukcję, obciąży motocykle i przede wszystkim sprawi, że wzrosną koszty, a te wszyscy chcieliby obniżyć. Dyrektor sportowy KTM, Pit Beirer twierdzi, że motocykle spalinowe powinny pozostać w MotoGP, a napędy hybrydowe i elektryczne mają sens przy pojemnościach poniżej 125 cm3. To jest zgodne z linią japońskich producentów, którzy uważają, że napęd elektryczny jest dobry w przypadku urban mobility, a dla dużych motocykli powinno się szukać innych rozwiązań, które zapewnią użytkownikom maksimum swobody. Na razie wiadomo tylko tyle, że do 2027 r. MotoGP ma w pełni korzystać z ekologicznego paliwa.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę