Motocykl elektryczny Ducati nabiera kształtów. Producent przedstawił szczegóły techniczne
Ducati powoli podgrzewa atmosferę wokół prototypu motocykla V21L, który będzie startował w pucharze MotoE. Producent z Bolonii zastąpi markę Energica jako główny dostawca maszyn w wyścigach motocykli elektrycznych.
Prace nad elektrycznym prototypem Ducati mają dość mocne tempo. Nie minęło wiele czasu od momentu poinformowania, że producent zamierza zbudować sportowy motocykl elektryczny do momentu, w którym pokazano pierwsze zdjęcia z testów. Teraz Ducati przedstawiło wybrane dane techniczne maszyny. Tak oto masa motocykla to 225 kg, a więc 12 kg poniżej minimalnego limitu założonego przez Dornę i FIM. Silnik generuje maksymalną moc odpowiadającą 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 140 Nm. Producent deklaruje, że na torze podobnym do Mugello Ducati V21L może rozpędzić się do 275 km/h.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Podano też informacje na temat samego silnika oraz baterii. Akumulatory ważą 110 kg, a ich pojemność to 18 kWh. Gniazdko ładowania 20 kW zostało umieszczone z tyłu motocykla. Inwerter waży 5 kg, a silnik - 21 kg. Napięcie wynosi 800 V. Cała konstrukcja jest chłodzona cieczą. Ładowanie od 0 do 80 proc. zajmuje ok. 45 minut. Rama jest wykonana z aluminium i jej główna część waży 3,7 kg, a aluminiowy wahacz to kolejne 4,8 kg. Rama pomocnicza została zrobiona z włókna węglowego. Producent deklaruje, ze wahacz ma taką samą geometrię jak Desmosedici GP.
W przednim zawieszeniu zastosowano widelec Öhlins NPX 25/30 pochodzący z modelu Superleggera V4. Z tyłu znajduje się amortyzator Öhlins TTX36. Dodatkowo zamontowano amortyzator skrętu. Hamulce pochodzą od Brembo. Na pokładzie są takie systemy elektroniczne jak Ducati Traction Control, Ducati Slide Control i Ducati Wheelie Control, a także zmienne mapy silnika i system wspomagania hamowania silnikiem. Kierowcami testowymi są Michele Pirro, Alex De Angelis oraz Chaz Davies.







Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCzyli super wyscigowka ze specyfikacja mniej wiecej jak w turystycznej Multistradzie 1260 sprzed kilku lat i z zasiegiem jakichs 38 kilometrow.
Odpowiedz