MotoGP wraca do 990 cm3
Vito Ippolito, prezydent FIM powiedzia³, ¿e w MotoGP chcia³by znowu zobaczyæ silniki 990 cm3, poniewa¿ „formu³a 800 cm3 nie zadzia³a³a"
Vito Ippolito:
„Producenci w MotoGP chc± litrowych silników, wiêc ku temu teraz siê kierujemy. Formu³a 800 cm3 nie sprawdzi³a siê, poniewa¿ ich moc jest mniej wiêcej taka sama, ale zwiêkszy³a siê prêdko¶æ w zakrêtach (co za tym idzie - pogorszy³o siê bezpieczeñstwo). Tak samo, jak i powiêkszy³y siê wszystkie koszty."
Prezydent FIM chcia³ równie¿ wyra¼nie zaznaczyæ, ¿e decyzja nie bêdzie prowadzi³a do ¿adnych konfliktów z seri± WSBK. Jednak szef Superbike'ów, Paolo Flammini jest bardzo niezadowolony z tych dzia³añ i zapowiedzia³, ¿e podejmie wszelkie starania, aby nie wesz³y one w ¿ycie.
Jak uj±³ to Ippolito:
„Jeste¶my zadowoleni z obu serii, poniewa¿ spe³niaj± one oczekiwania fanów. WSBK oferuje mo¿liwo¶æ ¶cigania oraz zaprezentowania siê zespo³ów mniej zasobnych, podczas gdy MotoGP jest ¶wiatow± ikon± wy¶cigów motocyklowych."
Carmelo Ezpeleta, prezes Dorny, firmy zarz±dzaj±cej MotoGP, równie¿ zapowiedzia³, ¿e chcia³by zobaczyæ powrót du¿ych pojemno¶ci do MotoGP, jednak jest to mo¿liwe dopiero w sezonie 2012.
Carmelo Ezpeleta:
„W tym momencie, zmiana na sezon 2011 nie jest mo¿liwa, poniewa¿ umowa z producentami okre¶la, ¿e mo¿emy wprowadzaæ takie zmiany dopiero pod koniec sezonu 2011 i jedynie, je¶li producenci j± jednog³o¶nie zaakceptuj±. Jednak my¶limy nad powrotem do 1000 cm3 wraz z pocz±tkiem sezonu 2012."
Nawet Valentino Rossi, aktualny Mistrz ¦wiata MotoGP, okre¶li³ decyzjê o wprowadzeniu silników 800 cm3 jako najgorsz± w ci±gu ostatnich 15 lat Grand Prix.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNo niestety dla mnie fana WSBK jest to bardzo z³a decyzja. Poniewa¿ jedn± seriê w której króluj± potê¿ne pojemno¶ci ju¿ mamy i jest to w³a¶nie Superbike. To tak jak by g³upszy ale bardziej wp³ywowy...
Odpowiedzno i bardzo dobrze !! Jak jeszcze ogranicz± kontrole trakcji itp, to w ogole bedzie kozacko :D
Odpowiedz