Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 107
Pokaż wszystkie komentarzeMój komentarz po dwóch upadkach jest taki- wielu nie myśli o bezpieczeństwie chociaż na tych pojazdach nie ma co mówić o bezpieczeństwie tym bardziej jeśli ktoś jeździ litrowcem . Przy prędkości 120km/h ewentualny upadek będzie miał takie skutki jakie ma skok z ok 10 piętra. juz nie wspomne gdy przy takiej prędkości wali w motocykliste auto albo to motocyklista wali w nie , jak ktoś zna matematykę lub fize niech sobie policzy
OdpowiedzNiestety nie znasz matematyki...a raczej fizyki :-). Sam upadek nie jest taki tragiczny. Uderzasz wszak w asfalt z wysokości powiedzmy metra. A składowa pozioma zamienia sie w tarcie. Pod warunkiem że nic nie trafisz:-). A mówię tak nie tylko teoretycznie...ale i praktycznie :D. Mi nic...gorzej z moto :(. Ale tak czy siak lepiej sie nie przewracać. A 100 km/h jest zawsze sobie równe bez względu na to czym się jedzie. Tylko "litrem" itp zancznie częściej i szybciej się je osiąga i przekracza. Howgh
Odpowiedz28 lat, marzenia o motocyklu postanowilem zaczac realizowac od 49ccm... skuterek plynie 60km/h ale pomijajac, zaliczylem spotkanie ze sciana. wiekszosc sie pewnie nie przyzna ale w momencie gdy wlacza sie panika bardzo latwo zapomniec puscic gaz i zaczac z calej sily trzymac kierownice:))) na szczescie na skuterze konczy sie tylko na szoku:) a tak w ogole to na kolejna wiosne 125ccm bedzie dla mnie jak znalazl:)) (uwazam ze 2 lata treningu na 49ccm to nie wstyd, chcialem kupic 600 na poczatek ale rozsadek podpowiedzial mi ze sukuter moze byc bezpieczniejszy. poza tym ja widzze ogromna roznice pomiedzy jazda dla siebie a jazda typu"patrzcie *** na czym jezdze!!!"
Odpowiedzz tego co wiem, a fizyke znam relatywnie niezle, to bezpieczenstwo jazdy litrowcem w momencie wysypania sie przy 120km h a bezpieczenstwo wysypania sie na 600cc przy 120km h jest raczej tak samo nikłe. ludzie, 600 tez sei da jechac 200 i nie ma to znaczenia jak wbijemy sie w mur z z taka predkoscia 600 czy 1000. 1000 daje wieksze mozliwosci i bardziej prowokuje, ale rozum trzeba miec i tu i tu, wiec nie mowcie mi ze zabic sie mozna na litrze bardziej niz na 600...
Odpowiedza ty od razu o waleniu w mur / a pomyśl se że waga, wysokość itp maszyny też jest istotna - na zeszłe zamknięcie chyba, w Wawce na Modlińskiej jakiś świeżak na TDM w korku zginął bo jej *** przy wolnej prędkości nie utrzymał i tak się wyjebał, że mu ciężarówka po kasku przejechała I co ***? Muru nie było.. Synowi na pierwsze moto litra kup to pogadamy
Odpowiedz