Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzeMoim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik. Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.
OdpowiedzNo a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra.
OdpowiedzRozumiem, że tankowanie za 20 zł lepiej przemawia do wyobraźni, ja natomiast wziąłbym pół-przezroczysty kanister w którym oznaczono np. poziom 5 litrów i zatankował 5 litrów z dystrybutora. Jeżeli poziom benzyny pokrywał by się ze wskazaniem na dystrybutorze, to z dużą dozą prawdopodobieństwa byłoby tam dokładnie 5 litrów.
OdpowiedzA jaka masz pewność że kreska na karnistrze oznacza 5 litrów . Ja raczej mam pewność że nie , to nie jest apteka i skala blędu sięga kilku procent i w jakim stopniu producent karnistra uwzględnił zaokrąglenia krawędzi. Odmierzenie dokładnie 5 litrów jest dziecinnie proste ale co to daje . Istotne jest jak złapać faktyczny przebieg dla tych 5 litrów . Jedyna wiarygodna metoda / nie wiem czy ktoś już o tym nie pisał , nie czytam wszytkich tych bzdur/ to zapisać przebieg kiedy silnik zaczyna gasnąć w ustawieniu na ON a potem spokojnie wlać te 5 litrów . Jeździć i czekać na taki sam moment zgaśnięcia silnika. Przebieg należy zmniejszyć o kilometry które jeszcze nabijemy po przełączeniu na rezerwę prze wlaniem tej piątki . Uzyskamy dokładność na drugim miejscu po przecinku. Każda inna metoda to bzdura , nawet lampka kontroli poziomu paliwa nie daje wymaganej dokładności.
Odpowiedz