tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Młodzieżowa klasa 125 w 2011 - założenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Młodzieżowa klasa 125 w 2011 - założenia

Autor: Lovtza 2011.01.12, 10:10 52 Drukuj

Do naszej redakcji wpłynęły założenia młodzieżowej klasy 125cc przesłane nam przez członka Głównej Komisji Sportu Motocyklowego, pana Mieczysława Kałużę. Oto co w nich czytamy:

Założenia do Młodzieżowej klasy 125 cc w 2011r.

Realizując sugestię środowiska wyścigowego oraz działania PZM mające na celu dalszy rozwój wyścigów motocyklowych, Główna Komisja Sportu Motocyklowego planuje wprowadzenie w 2011 roku nowej klasy dla najmłodszych zawodników, mianowicie klasy 125cc. Zawody rozgrywane byłyby w pierwszym roku w ramach Pucharu Polski („Młodzieżowy Puchar Polski w kl. 125cc”), aby umożliwić start wszystkim chętnym, także tym nie posiadającym jeszcze licencji (którzy zgodnie z obowiązującymi przepisami będą musieli przystąpić do egzaminu na licencję B i po pozytywnym jego zaliczeniu – wykupić tą licencję). Wyjątkowo tylko w tym roku dopuszczeni będą też do wyścigów w Pucharze Polski zawodnicy z licencją A (posiadający już licencję B oczywiście także). Wiek zawodników od 12 do 21 lat. Jeśli temat „chwyci” i klasa się rozwinie, rozważymy wprowadzenie jej w 2012 roku do Mistrzostw Polski (zachowując także Puchar Polski).

Zawody rozgrywane byłyby w dwóch kategoriach: motocykle 2- i 4-suwowe. Byłby wspólny wyścig, lecz oddzielna klasyfikacja pod warunkiem, że będzie minimum 5 zawodników w danej kategorii motocykla. Podział ten ma umożliwić dalsze starty zawodnikom posiadającym motocykle Honda 125 (których puchar markowy w bieżącym roku nie będzie już kontynuowany) zarówno CBR jak i NSR, motocykle Yamahy 125, a także wszelkich innych marek, w tym również bardziej „sportowe” wersje Aprilli czy Cagivy.

Nie będziemy stwarzali specjalnego regulaminu technicznego dla tej klasy. Motocykle muszą utrzymać limit pojemnościowy i być bezpieczne. Czyli takie ogólne wymogi jak dla pozostałych klas Pucharu Polski. Planujemy trzy wyścigi na Torze „Poznań” (wspólnie z Mistrzostwami Polski) i dwa na torach kartingowych – w Koszalinie i w Poznaniu (jak podano w kalendarzu zawodów na rok 2011). Dla klasy tej przewidujemy symboliczne wpisowe w wysokości 100 zł za rundę. Zabiegamy o wsparcie tego projektu przez sponsorów i firmy związane z branżą motocyklową. Zabezpieczymy również środki w Głównej Komisji Sportu Motocyklowego na jego dofinansowanie.

Nasz komentarz:

Przede wszystkim chcielibyśmy wyrazić naszą radość i uznanie z powodu powołania do życia klasy 125. Nareszcie! To pierwszy krok do poważnego ścigania się. Zaczynając od 600cc nigdy nie wychowamy mistrza na skalę międzynarodową, bowiem zgodnie z ludowym powiedzeniem „czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał”.

Cała sytuacja rodzi jednak kilka pytań. Przede wszystkim, dlaczego dowiadujemy się o tym tak późno? Przecież niektórzy już kupili motocykle na sezon 2011, a przygotowania większości zawodników są na tyle daleko posunięte, że trudno mówić już o jakichś poważnych zmianach planów na ten rok!

Brak regulaminu technicznego to otwarcie na oścież drzwi do totalnego tuningu, szczególnie w przypadku dwusuwów. Jeśli jeden młodzik będzie dysponował sprzętem o mocy 30KM, a inny w tej samej klasie pojedzie motocyklem podobnym, ale o mocy 45KM, to jak mamy mówić o zdrowej rywalizacji? O szukaniu talentów? O miarodajności wyników? Obawiam się, że w tym wypadku o wyniku końcowym decydował będzie budżet zawodnika, a nie jego umiejętności.

Czemu ciągle ten cholerny Poznań? Cztery z pięciu wyścigów w miejscu, które udowodnia rok w rok, że motocyklistom jest mało przyjazne… Kto to wymyślił? A znakomity tor w Starym Kisielinie? A Radom, Bydgoszcz, Suwałki, Biłgoraj, Gostyń. Przecież kartodromy to idealne miejsca do wyścigów 125, szczególnie tych czterosuwowych. Może udałoby się nawet wykorzystać zatracony przez działaczy Lublin? Jeśli te zawody mają stać się popularne wśród młodzieży w całym kraju – to wyjdźmy z nimi do młodzieży w całym kraju, a nie owijmy wszystkiego wokół wąskiej grupy działaczy, którzy pokazali że z działaniem mają mało wspólnego.

Symboliczne wpisowe 100 zł. Każdy, kto choć raz zetknął się z wyścigami, wie że wpisowe to jedna z drobniejszych pozycji w budżecie. To z pewnością nie zachęci nikogo do rywalizacji. Paradoksalnie najwięcej w sprawie rozwoju młodzieży zrobili prywatni importerzy, jak choćby nieodżałowana Honda, która całymi latami wspierała klasę 125, oferując rabaty na motocykle, pakiety wyścigowe, pomoc logistyczną, opiekę nad zawodnikami - mówiąc krótko rzeczywiście wspierając młodzież. Ale teraz nawet ona się poddała. Poddała się, jak można się domyślać, ponieważ w PZM nie znalazła partnera do rozmów o młodzieżowych wyścigach. A teraz Związek chce to naprawić oferując wpisowe na poziomie 100 zł? Pozostawię to bez komentarza…

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 19
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:marian 17/01/2011 10:18

PZM jak PZPN :]

Odpowiedz
Autor: ja 17/01/2011 10:15

ok, to idz i zrób....

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę