Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 45
Pokaż wszystkie komentarze"Mit" nr 1 to PRAWDA - wg policji "W 2012 roku motocykliści uczestniczyli w 2 395 wypadkach [...]. Z winy motocyklistów zaistniały 994 wypadki [...]. Sami sprawdźcie: http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html
OdpowiedzMit 1: to jest prawda, a to że motocykl jechał ponad przepisowo (za szybko) to dalej nie zmienia faktu że ktoś wymusił pierwszeństwo. A poza tym winę określa policja więc bez polemiki. Mit 2: wszystko zależy od warunków, na lotnisku to mit 2 jest prawdą. Mit 3: zależy na co komu zależy i co dla kogo oznacza "lepszy" to szybszy, mocniejszy, czy trwalszy? Mit 4: jest akurat mitem, chyba że trafi na rzeźnika, Mit 5: działa na pieszych, na auta niekoniecznie, Mit 6: jest mitem, odpowiednia prędkość to średnia prędkość ruchu pojazdów wokół nas, Mit 7: mit, Mit 8: to znowu prawda połowiczna, zależy od warunków (jak ktoś zapewni warunki torowe to Mit 8 jest prawdą), Mit 8 (A): Światła w dzień wg mnie są zbędne więc mała różnica czy jedziesz na drogowych czy mijania (chyba że masz lampki mocniejsze niż słońce), Mit 9: gdzieś wywiało?! Mit 10: pewna część kierowców na pewno pała do nas bikerów nienawiścią (niczym hitler do żydów), Mit 11: mit, wg mnie ABS i inne systemy mogą zawsze zawieść, a ty nie będziesz wiedział kiedy, a wciśnięcie hamulca na max (przecież masz ABS to czemu nie) przy 100km/h to zły pomysł gdy ABS nawali, Mit 12: Nie wiem, nie lubię silników V, wolę rzędówki, Mit 13: Znowu wszystko jest względne, a pisanie przez redakcję że to zawsze wina bikera to jakiś samobiczowanie czy jak? Czasem nawet jak biker zrobi wszystko jak trzeba to i tak leży w krzakach, bo są debile na świecie, Mit 14: Jak się zaniedba to i czołg wybuchnie, Mit 15: Poślizgnąć się na kapslu można by ale w złożeniu w zakręcie gdzie przyczepność jest na wagę złota, jak ktoś chce wiedzieć kiedy mu przyczepność jest potrzebna to niech się przeleci po ubitym śniegu, jazda niezapomniana nawet jak jedziesz tylko 30km/h, Mit 16: Część nas lubi bo sami to bikerzy :) Inni rozumieją że puszka musi stać w korku a motocykl może ich objechać, a niektórzy boją się o lakier, ale czy to ważne?, Mit 17: czy ja wiem? Raczej zielone i czerwone panlą się podobnie długo no ale jak ktoś lubi na czerwonym wjeżdżać to będzie kuku.
OdpowiedzIlu z tych niewinnych kierowców jechało z przepisową prędkoscią? Tego nie ma w raporcie policyjnym, co? A ja ide o zakład, że mniejszość.
OdpowiedzA czytałeś raport? Czy zgadujesz?
OdpowiedzWinę za spowodowanie wypadku określają eksperci. To są dane z raportów policyjnych, ale Ty i tak wiesz lepiej, prawda?
OdpowiedzChłopaki, chcecie mnie przekonać że KAŻDY motocyklista w mieście trzyma się NA SZTYWNO 50 kmh? Bo ja tego nie kupuję. Jak już ktoś wcześniej zauważył z 50 kmh hamuje się na dystansie kilku metrów. Jakby wszyscy motocykliści byli tacy niewinni i praworządni to wypadków z ich udziałem byłoby 90% mniej i tego pieprzenia że to nie moja wina, bo to nie ma znaczenia że jechałem 90 zamiast 50 bo on i tak powinien był mi ustąpić. Prawda jest taka że miażdżąca większośc motocyklistów przekracza dopuszczalne prędkości i gdy dochodzi do wypadku są przynajmniej współwinni jego zaistnieniu. Tyle w temacie i w tekście Bocza wszystko się zgadza.
OdpowiedzJa mówię o faktach, a Ty opowiadasz o swoich domysłach... Litości, przeczytaj raport, potem dyskutuj. Policja za każdym razem analizuje co było bezpośrednią przyczyną danego wypadku. Nadmierna prędkość motocyklisty odpowiada za 574 wypadki i 109 zabitych. Pozostałe 420 wypadków z winy motocyklisty było z innych przyczyn - nieprawidłowe wyprzedzanie, niezachowanie odległości itd. Ale dalej stanowi to TYLKO 41% ogółu wypadków z udziałem motocykli.
Odpowiedz"nieprawidłowe wyprzedzanie, niezachowanie odległości itd." to także pochodna zapierdalania.
OdpowiedzJasne, zwłaszcza w korku albo na ruchliwym skrzyżowaniu. Możesz jechać 50 i wyprzedzać np. na szczycie górki, na zakręcie, albo na skrzyżowaniu. To ma bardzo pośredni związek z szybko jazdą.
OdpowiedzOK, to jeszcze raz od początku. Chcesz mnie przekonać że KAŻDY motocyklista w mieście trzyma się NA SZTYWNO 50 kmh?
Odpowiedz