tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Metzeler Tourance EXP - dla obieżyświatów

Metzeler Tourance EXP - dla obieżyświatów

2008.03.17 Informacja prasowa

Jedna z najbardziej popularnych na świecie opon do turystycznych motocykli enduro przeszła poważną modernizację

Zmiany, zmiany, zmiany

Jedna z najbardziej popularnych na świecie opon do turystycznych motocykli enduro przeszła poważną modernizację. Model Tourance obecny był na rynku od roku 1998, czyli aż 10 długich lat. W ciągu tej dekady zdążyły runąć wieże World Trade Center, ceny ropy oszalały, a w Warszawie oddano w tym czasie 6 nowych stacji metra. Słowem - świat zmienił się nie do poznania. Zmiany dotknęły także modelu Tourance. Opona znana i ceniona przez obieżyświatów z każdego zakątka tej planety stała się jeszcze lepsza.
Skąd te zmiany? Na pewno nie wynikają one z rozbudowy warszawskiego metra i wojen na Bliskim Wschodzie. Przyczyna jest bardziej prozaiczna. W ciągu ostatniej dekady motocyklowy świat wzbogacił się o kilka dużych i mocnych maszyn dla dalekodystansowej turystyki, prowadzonej niekoniecznie wysokiej jakości drogami znanymi z zachodniej Europy. Wystarczy wymienić BMW R1200GS, serię KTM Adventure, nową Hondę Varadero, czy choćby bardzo popularny model Suzuki V-Strom. Większa masa pojazdów, dużo większe moce silników, zdecydowanie lepsze osiągi stawiają oponom zupełnie nowe wymagania.

Co nowego?

Przy konstruowaniu nowej gumy konstruktorzy postawili sobie za priorytet zachowanie walorów poprzedniczki, takich jak świetna przyczepność oraz wysoka trwałość, przy jednoczesnym poprawieniu u następcy zachowania przy dużych prędkościach i przy dużych obciążeniach. Nowa opona musiała być też zwrotna i poręczna, co jest bardzo pożądane w przypadku praktycznie każdego rodzaju opon. Każdy, kto wie cokolwiek o konstruowaniu opon, zdaje sobie sprawę z tego, że zadanie to było nieco karkołomne. Parametry opony praktycznie zawsze są kompromisem pomiędzy poszczególnymi walorami. Jeśli wysoka przyczepność, to zazwyczaj niska trwałość. To samo w drugą stronę. Wysoka zwrotność osiągana jest często kosztem stabilności... i tak bez końca. Poprzeczkę da się przesunąć wyżej tak prawdę tylko wtedy, gdy z pomocą przychodzą nowe, przełomowe technologie.

Nie inaczej było w przypadku opony Metzeler Tourance EXP. Jak to często bywa w tej branży, to co najważniejsze jest niedostępne dla oczu. Nowy Tourance dysponuje, jako jedyna opona w tej klasie, radialną konstrukcją karkasu z opasaniem 0 stopni (zobacz rysunek obok - patent Metzelera). Dzięki takiemu rozwiązaniu opona dużo lepiej radzi sobie z jazdą z dużymi prędkościami, jest stabilniejsza oraz szybciej się rozgrzewa. Jednocześnie ten typ karkasu gwarantuje świetne zachowanie opony na wirażach oraz lepsze tłumienie nierówności nawierzchni, a tym samym jazdę z dużo większym zapasem bezpieczeństwa.

Poza konstrukcją opony ulepszono także skład mieszanek gumowych składających się na oponę. To oznacza z kolei lepsze zachowanie na mokrej i na suchej nawierzchni, co jest zawsze przyjemną wiadomością dla motocyklisty. Rzeczą ostatnią, ale nie najmniej ważną, jest rzecz jasna nowy kształt bieżnika. Ten w porównaniu do poprzedniego modelu Tourance wygląda bardziej ulicznie, dzięki mocniej scalonym klockom bieżnika (zobacz zestawieni obok). Przy jeździe po asfaltach poprawia to zachowanie opony przy większych prędkościach i przy większych obciążeniach. Nowa guma jest także cichsza i generuje mniej drgań

Dla kogo?

Przede wszystkim dla miłośników dużych i mocnych Duali, czyli maszyn które pojadą przede wszystkim po asfalcie, ale gdy zajdzie taka potrzeba, to poradzą sobie także i poza nim. Oczywiście mamy tutaj wyraźne ukierunkowanie na dalekodystansowe wyprawy po utwardzonych nawierzchniach i to właśnie w takich zastosowaniach nowy Tourance EXP sprawdzi się najlepiej zapewniając swojemu użytkownikowi przyczepność, stabilność oraz poręczność przez wiele tysięcy kilometrów spędzonych daleko poza domem.
W Polsce nie ma najmniejszego problemu z dostępnością tych opon. Cena kompletu, to w zależności od miejsca i formy zakupu około 1000 zł.

Rozmiary:

Przód Tył
110/80 R 19 M/C 59V TL 150/70 R 17 M/C 69V TL
ME Tourance EXP ride
ME Tourance Test BMW
ME Tourance test ride
Zdjęcia
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę