tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Lobby samochodowe może pomóc producentom motocykli elektrycznych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Lobby samochodowe może pomóc producentom motocykli elektrycznych

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.03.01, 09:19 Drukuj

Stowarzyszenie europejskich producentów pojazdów ACEA może pomóc w upowszechnieniu się motocykli elektrycznych. Jego członkowie apelują do władz unijnych o zwiększenie liczby szybkich ładowarek.

Jak informuje Rzeczpospolita, obecnie stosunek szybkich ładowarek do standardowych wynosi jeden do siedmiu. Stowarzyszenie ACEA, brukselska organizacja Transport & Environment i Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) chcą przewalczyć w Komisji Europejskiej ustanowienie wskaźników dotyczących liczby ładowarek. Już teraz potrzeba ich czterokrotnie więcej.

NAS Analytics TAG

Obecnie mamy sytuację, w której europejscy producenci samochodów masowo zapowiadają odejście od silników spalinowych na rzecz elektrycznych. Moda na pojazdy elektryczne trafia również do świata motocykli. Właściciele elektryków trafiają jednak na problem w postaci braku dostępu do szybkich ładowarek, które pozwoliłyby w kilkanaście minut uzupełnić zapas prądu by móc ruszyć w dalszą drogę. Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC, wskazuje, że ładowanie pojazdów elektrycznych musi być łatwe i szybkie. W najlepszej sytuacji są osoby, które mają domy jednorodzinne i korzystają z pojazdów elektrycznych tylko do jazdy po mieście lub do krótkich wypadów za miasto. Po powrocie do domu mogą podłączyć baterie do ładowania i rano bezstresowo wyjeżdżają z garażu.

Jak sprawa wygląda w Polsce? Polska Izba Rozwoju Elektromobilności chce utworzyć 200 hubów szybkiego ładowania. Byłyby to wielostanowiskowe stacje wyposażone w najszybsze dostępne na rynku ładowarki. Niemcy już mają plan zainwestowania do 2023 roku aż 2 miliardów euro w budowę tysiąca takich stacji. Na terenie Unii Europejskiej mamy obecnie około 171 tys. punktów ładowania i zaledwie 28,6 tys. punktów szybkiego ładowania. Oczywiście, w przypadku motocykli elektrycznych mogłoby pomóc jeszcze jedno rozwiązanie - ujednolicenie standardu baterii. To pozwoliłoby na stworzenie sieci punktów, w których zostawialibyśmy wyczerpaną baterię, brali naładowaną i ruszali w dalszą drogę. Takie rozwiązania powoli upowszechniają się w Azji.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę