La Cleonora to zielony sen w stylu Chicano
Kiedy patrzysz na La Cleonora, od razu wiesz, że to nie jest zwykły Harley. Właściwie ten motocykl wygląda tak, jakby właśnie zjechał z Hollywood Boulevard w Los Angeles lat 70., więc zaskoczenie może być duże, bo zbudowano go w szwajcarskiej manufakturze Bundnerbike.
Dawcą tego pojazdu jest klasyczny Heritage Classic, ale po ingerencji Szwajcarów prawie nic nie przypomina seryjnej maszyny. Cała sylwetka została obniżona, szczególnie przód, co nadaje jej agresywny, przyklejony do asfaltu wygląd. Na przednim kole kręci się 21-calowa customowa felga, z tyłu 18-calowa, obie pomalowane proszkowo i obute w białe opony z szerokim paskiem, które idealnie wpisują się w estetykę amerykańskiego low ridera. Nad nimi królują ogromne, płynnie wyprofilowane błotniki wykonane ręcznie w stylu meksykańsko-amerykańskim, które razem z przerysowanym zbiornikiem paliwa tworzą jedną spójną, hipnotyzującą linię.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Wydech to autorska konstrukcja Bundnerbike we współpracy z Dr. Jekill & Mr. Hyde, zakończona długimi rybimi ogonami, które brzmią tak nisko i głęboko, że podobno czuć to w piersi kierowcy. Kierownica, podesty i manetki pochodzą prosto z katalogu Harley-Davidson, ale reszta to już czysta sztuka indywidualizmu. Lakier łączy głęboką metaliczną ciemną zieleń z jaśniejszymi akcentami, czernią i złotymi detalami - oczywiście ręcznie malowanymi. Dzięki tej artystycznej stylizacji motocykl mieni się w słońcu jak klejnot.
Mimo wszystkich zmian główne elementy, czyli rama, silnik Milwaukee-Eight i większość mechaniki pozostały fabryczne, co oznacza, że pod tą oszałamiającą skorupą wciąż drzemie niezawodny cruiser z ogromnym zapasem momentu obrotowego. Bundnerbike traktuje każdy taki projekt jak osobną sztukę, dopasowaną do wymagań konkretnego właściciela, więc nie ma dwóch identycznych egzemplarzy.
Ile to kosztuje? Tego warsztat nie podaje publicznie, ale wystarczy spojrzeć na cenę nowego Heritage Classic, która w salonach zaczyna się od około 20 tysięcy dolarów, żeby domyślić się, że finalny rachunek za La Cleonora z łatwością wskoczy w zupełnie inną ligę cenową. Swoją drogą, warto przypomnieć, że podobny egzemplarz nawiązujący do stylu chicano, należący do Piotra Marszewskiego, opisywaliśmy już na naszych łamach. Znajdziecie go w materiale zatytułowanym Chicano Harley-Davidson Softail.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze