Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 46
Pokaż wszystkie komentarzeMówi się o głośności Toru Poznań ? No to jaj już nic nie rozumiem jak się ma HAŁAS z toru do HAŁASU generowanego przez startujące samoloty . Samoloty startują w Poznaniu w taki sposób że podczas startu przelatują nad Przeżmierowem czy ktoś sprawdzał które źródło generuje większy hałas . A co ze stadionem przecież po jego otwarciu też był problem z hałasem i nagle cisza ??? GADKI O HAŁASIE MOŻECIE SOBIE WSADZIĆ W ... CHODZI TYLKO O KASĘ DLA AUTOMOBILKLUBU . Wk..wia mnie to że mieszkając 10km od toru w zeszłym roku byłem na nim tylko 1 raz a w Zielonej Górze kilka .
OdpowiedzTor w tym miejscu (predzej czy później) nie ma szans na funkcjonowanie. Tereny te (przez rozwoj miasta i zabudowy) staly sie tak atrakcyjne finansowo (mozliwosc zarobienia pln z metra kwadratowego przez stragan czy park wodny), ze ten tor zniknie tak czy siak… Teren zostanie sprzedany wczesniej = wczesniej powstana tory (prywatne prywatno-publiczne) w Polsce, ktore beda konkurowac miedzy soba. Przedluzanie agonii toru Poznan to przedluzanie monopolu komunistow nim rzadzacych i oddalanie budowy (wynikajacej z czystych kalkulacji finansowych) innych torow w Polsce.
OdpowiedzAle tytuł…. Pożal się boże…. Poziom wywolywania sensacji i wzajemnej niechęci wyrwany z tytułów Faktu czy Superekspressu…. Smutny poziom "dziennikarstwa"….
OdpowiedzJak nie wiadomo, o co chodzi to chodzi o pieniądze. Coś Krzysiu z tego ma lub będzie miał, bo im bogatszy to więcej chce. Może już dostał w łapę od przyszłych inwestorów, którzy chcą zagospodarować plac-, bo byłym torze.
OdpowiedzP.Hołowczyc jest bodaj najlepszym specjalistą od.... dymania wielbłądów ,bo po co z uporem maniaka wraca na tą pustynię?
OdpowiedzŻe niby poznań to miasto know how? Kupa śmiechu... I może gran turismo urządzą w mieście? Know how to oni mają ale na spapranie całej zabawy dla fanów sportów motorowych...
OdpowiedzKtoś z komentujących zadał sobie trud przeczytania wywiadu z Hołkiem? Bo ja tak i mam wrazenie, ze niejaki Lovtza ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, za to talent w wylewaniu jadu zmieszanego z gnojem ma wielokrotnie przekraczjacy talenty rajdowe Hołka :)
OdpowiedzNo czepił się Hołka strasznie. Hołek ma prawo mieć swoje zdanie, nawet jeśli ktoś ma inne to nie znaczy, że zabija przyszłość toru Poznań. Tor Nurburgring zbankrutował już w swojej historii kilka razy, ostatnio w zeszłym roku. Takie są tory, przeważnie niedochodowe, potrzebujące bogatego inwetora z wizją, który niekoniecznie dostanie zwrot z inwestycji. Tor Poznań nie ma takiego bogatego wójka dlatego jest zacofany i słaby, ale nasze gadanie tego nie zmieni. Koszty utrzymania toru, jego infrastruktury, a także służb ratunkowych, technicznych obsługi, sędziów etc. są bardzo duże. Nasze bileciki na tor na dni otwarte tego nie załatwią. Dlatego będą powstawały mniejsze tory do różnych dyscyplin sportów motorowych, a my dalej będziemy jeździć na Słowację, do Czech, Niemiec i Austrii, a i jeszcze Węgry. Amen. Hołek jest super gość.
OdpowiedzZadał, zadał. Nie troluj i lepiej sam popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem.
OdpowiedzPan Hołowczyc jest "Kierowcą Rajdowym" jak to celnie autor ujął, więc jego pojęcie o torach wyścigowych jest mocno dyskusyjne. Obecnie ten Pan jest bardziej showmen-em, niż zawodnikiem dlatego gada trzy po trzy
OdpowiedzA największymi skurwielami są nadal ludzie wprowadzający się do mieszkań ze świadomością posiadania głośnego obiektu pod oknem i pomimo tego doprowadzają do jego zamknięcia. No *** jasny strzela człowieka, jebnę sobie chatkę pod lotniskiem i je zamknę bo mi hałas przeszkadza.
OdpowiedzNagminny jest brak miejscowych planów zagospodarowania w miastach i gminach, co jest szeroko wykorzystywane przez budujących nieruchomości. Takie plany powinny być praktycznie aktualizowane co 1-2 lata, w Polsce zazwyczaj jak trzeba zablokować inwestycję. W efekcie osiedla powstają obok torów, wysypisk śmieci, kompostowni, w linii planowanych dróg szybkiego ruchu, itp. Winę za ten stan ponoszą rady miast i gmin, ponieważ samorząd kłóci się o pierdółki, a na rzeczy ważne czasu brak.
OdpowiedzNie chcę Cie martwić, ale to nie jest tylko polska specjalność. Tak jest w całej Europie niestety...
Odpowiedz"Hołek" ma kompleks Sobiesława Zasady.Ile to kasy nie zostało wpompowane aby wybić się na pozycje nr1 w Polskim Motorsporcie aby zostać legendą wszechczasów, i pamiętam jeden z rajdów pustynnych gdzie zgoła 70 letni Zasada z żoną na fotelu pilota wrąbał Panu Hołowczycowi jak kozie za obierki..z tym że Pan Zasada wziął udział w imprezie ot tak bez napinki. Przyjechał ,zrobił co swoje i pojechał... i mit o "Hołku" prysł jak bańka mydlana.
OdpowiedzHołkowi nie można odbierać jego dokonań i nie można powiedzieć że nie ma talentu i jaj. Niestety w pewnym momencie zapomniał zjeść Snickersa i za bardzo poszedł w reklamowanie Laysów i Monstera.
OdpowiedzHołowczyc powtórzył jedynie brutalną prawdę. W dzisiejszych czasach każdy obiekt musi na siebie zarobić. Wyjątkiem są te, które powszechnie uważa się za przydatne np. szkoły, szpitale itp. Tego toru raczej nie można za taki uznać, bo nic się tam szczególnie interesującego nie dzieje.
OdpowiedzTen obiekt generowłaby bardzo duże przychody (przecież AW jest monopolistą!). Jedyny problem jest w tym, że wokół osiedliło sie stado baranów i krzyczy ze im głośno, co skrzętnie wykorzystaują cfaniaczki, któe chętnie by zagospodarowały ten teren po "rozwiązaniu problemu z hałasem"....
OdpowiedzHołek, zwrócił uwagę na ważny problem. W Anglii czy Niemczech wjazd na tor kosztuje grosze. U nas za kilka krótkich sesji płaci się po 600-800zł. Żyjemy w czasach, w których takie obiekty muszą się same utrzymywać. Niestety mało jest ludzi, których stać na wydatek rzędu 600-800zł za kilkadziesiąt minut jazdy po torze. Do tego opony, paliwo, dojazd(czasami potrzebna laweta). Dodatkowo jak daleko to nocleg. Tor Poznań powinien tętnić życiem, nie tylko motorsportowym ale powinny tam się odbywać inne imprezy nr. koncerty, festiwale, pikniki, zloty, targi itp. aby mógł na siebie zarobić. Nikt do toru dopłacać nie będzie, zwłaszcza że na chwilę obecną jest on przydatny tylko dla małej grupki ludzi. Większość społeczeństwa, uważa utrzymanie takiego obiektu za kompletny bezsens, więc trzeba tak gospodarować tym obiektem aby trafił on do jak najliczniejszej grupy odbiorców - w przeciwnym wypadku powstaną tam magazyny, sortowanie itp :(
OdpowiedzBzdury opowiadasz i robisz z siebie idiotę. Ceny w Pozaniu są podobne jak każdym innym torze. Sachsenring kosztuje grosze? Albo Brno? Zamiast zmyślać mógłbyś zapoznać sie z faktami.
OdpowiedzSam robisz z siebie idiotę. Track day na Snetterton z open pitlane kosztuje 89 funtów, podobnie na Cadwell Park. W Bedford TD z open pitlan 119 funtów co i tak wychodzi mniej niż u nas kilka sesji po 15 minut. Dodatkowo zauważ, że w w anglii stosunek ceny TD do zarobków jest "trochę" inny. Czasami można spotkać promocje cenowe itp. Za około 100 euro masz 100 minut jazdy na Monzie a tor poznań to przeżytek, bez żadnej infrastruktury więc ceny powinny być odpowiednio niższe. No ale czego ja wymagam, w końcu żyjemy w tak bogatym :)
OdpowiedzCałodzienne szkolenie w szkole Haslama na Donington to niecałe 300 funtów na cbr 600 rr. Brak ryzyka zniszczenia własnego sprzęta i cenne wskazówki od zawodowców, w stosunku do angielskich zarobków to bardzo tanio.
OdpowiedzJego ORLĘ robi takie festyny więc pewnie miał to powiedzieć.
OdpowiedzTo już nie jest nasz ulubieniec z rajdów tylko biznesmen walczący o kawałek tortu tak tortu nie TORU ! Żal że tak się dzieje i ludzie nie doceniają tego co mają. A Hołek sobie pojedzie jak będzie chciał do innego kraju na ćwiczenie po winklach w końcu go stać i wbija w to co reszta zrobi. Miałem kiedyś marzenie żeby zrobić rundę po torze Poznań ale pewnie nie doczekam tego przez tych wszystkich mędrców...
OdpowiedzHej Łowca, generalnie się zgadzam, nie wiem co ten Hołek gada, nigdy nie byłem jego fanem, ale facet jest ze środowiskiem identyfikowany i jest medialny, albo głupek z niego totalny, albo był nawdychany czegoś. Nie mniej jednak ukłuł mnie poniższy fragment - "...Jeśli tak, to może usuńmy z centrów miast szkoły, szpitale czy też inne obiekty użyteczności publicznej? Wszystkie one generują koszty, a większość z nich przynosi straty!..." - jesteś kumaty facet i dostrzegasz różne sprawy, a nie widzisz że to się dzieje na potęgę? Że pewne budynki znikają, palą się, lecą w ruinę etc, właśnie pod profitowe inwestycje? Niestety, taka u nas smutna rzeczywistość
OdpowiedzUjmę to tak... https://www.youtube.com/watch?v=DPI75LJqL2o Dziękuje dobranoc.
OdpowiedzAmen.
OdpowiedzDla mnie Hołek zawsze był DNEM i Dnem pozostanie ...
OdpowiedzDajcie sobie spokój i odczepcie sie od Hołka. Chłop poprostu stwierdza fakty. Czy to on zamyka ten tor? Nie. Autor tekstu trochę się za pędził określając motocross jako "upalanie ćwiary w dwupaku na hałdzie". Radze sie zastanowić nad tym co się pisze tym bardziej że z tego co widzę to piszecie tu nie tylko o plastikowych maszynach dla mistrzów prostej ze zrywką na szyji.
Odpowiedz"upalanie ćwiary w dwupaku na hałdzie" odnosi się do różnych imprez odbywających się na hałdzie KWK Bolesław Chrobry. To głównie enduro, cross country i imprezy komercyjne. Tam nie ma żadnego motocrossu.
OdpowiedzHołowczyc i ma rację i nie ma racji. Oczywiście zastanawiają błędy merytoryczne takie jak wskazanie na tory uliczne - to rodzi podejrzenia że Hołowczyc tu wystąpił jako lobbysta, biznesowo zaangażowany w przedsięwzięcie budowy tam czegoś innego w miejsce toru. Natomiast racja jest tu inna - skoro miasto się rozlazło na tereny które kiedyś były uważane za zadupie przy lotnisku, spowodowało to istotny wzrost wartości gruntu, to faktycznie z biznesowego punktu widzenia należy tor sprzedać, ale w to miejsce wybudować dwa - na zadupiach gdzie ziemia jest tania. Tor to nie jest infrastruktura która czerpie z bliskości miasta - zarówno uczestnicy imprez jak i kibice spokojnie przejadą się 50km żeby z usług toru skorzystać. Nie wiem jak wygląda własność toru i kto by go miał sprzedawać i czerpać z tego zysk - jeśli to PZM to sprawa powinna być w miarę prosta. Gorzej jak to jakaś własność czy współwłasność z gminą, lotniskiem czy kto wie czym jeszcze. Rozproszenie własności będzie miało to do siebie, że podmioty te będą raczej zainteresowane gotówką i nie będą zainteresowane budową nowego toru. Zresztą jeśli chodzi o PZM, to również nie byłbym taki optymistyczny. Z tego co wiem, po sprzedaży toru w Lublinie, z szumnych zapowiedzi o budowie nowego toru w okolicach Lublina pozostały tylko zapowiedzi. Okazało się że PZM przeznaczył pieniądze na bieżące wydatki (głównie na spłatę długów których narobili już wiedząc że tor w Lublinie idzie pod młotek i będzie z czego je spłacić).
OdpowiedzKolejny przykład na potęgę pieniądza. Widać każdy ma swoją cenę, przykro tylko kiedy człowiek znany i szanowany w środowisku (mniej lub bardziej ale jednak) staje się opłaconym, jak mniemam, pajacykiem.
OdpowiedzSponsor płaci ,sponsorr wymaga a developer spogląda czujnym argusowym okiem.
OdpowiedzJka czytam komentarze niektórych to wychodzi, że chyba nie do końca jesteście w temacie o co chodzi z torem poznańskim. Ten tor już dawno został skreślony w tym miejscu. Już jakieś 6-8 lat temu jak jeszcze mieszkałemw Poznaniu to poajwiły się słuchy, nawet artykuł gdzies był, że Automobilklub zastanawia się nad nowym miejscem pod tor a ten obecny do sprzedażu bo za dużo tu problemów się pojawia. To pokazuje, że już wtedy skreślono aktualną lokalizacje tego toru. Tylko nikt głośno o tym nie mówił potem, nie podjęto działań by rozwiązać ten problem i dziś mamy jak mamy. Nie zastanawiało Was dlaczego od tylu lat nie ma żadnych większych inwestycji w ten tor, a tylko kosmetyka ? Właśnie dlatego, że nikt z działaczy i decydentów poznańskich nie widzi tam toru. Tylko szkoda, że też nikt nie podjął działań by ten stan zmienić, szybko kupić ziemię na nowy tor. A Hołek powiedział to głośno i dostało mu się od Was, wylaliście swoje frustracje na nim, zrobiliście chłopca do bicia za coś czemu nie jest winien. Ale może to Was uświadomi, że tam tor nie ma racji bytu, że trzeba naciskać działaczy by szybko sprzedlai ten teren a kupili inny i postawili od nowa lepszy tor. Inaczej będzie dlaje trwał ten stan zawieszenia - tor jako taki, bez inwestycji, działacze cicho sza, a tylko kibice i zawodnicy będą narzekać czemu tak źle ejst.
OdpowiedzCo złego w tym, że Hołek ma swoją opinię? Dajcie spokój z tą histerią
OdpowiedzHołek to nie jest pierwszy lepszy Zenek z ulicy. To osoba medialna, rozpoznawalna, stanowiąca autorytet dla wielu ludzi. Jeśli Hołek twierdzi publicznie że tor w Poznaniu nie ma sensu ekonomicznego i sportowego (a to jest napisane w jego wywiadzie), to jest to bardzo mocne wsparcie przeciwników likwidacji toru. Skoro taki sportowiec twierdzi, że ten tor nie ma sensu, to pewnie ten tor nie ma sensu. Szkoda że Hołek nie liczył tak bardzo sensu i kosztów kiedy w jego zabawy sponsorzy pakowali miliony, kiedy zamykano drogi i miasta aby on mógł sie bawić swoją rajdówką i kiedy on hałasował innym. Jak on jeździł to był to sport i górnolotne gadki. Jeśli chcą jeździć inni to jest to zabawa dla bogatych kmiotków. Żal to czytać.
OdpowiedzOd jakiegoś czasu w Poznaniu odbywa się Gran Turismo Polonia, głównie na Torze Poznań. Od lat ta impreza jest solą w oku Orlenu który na imprezę w Warszawie wydaje grube miliony a na jakiejś prowincji grupa zapaleńców organizuje imprezę która jest bardziej znana w Europie niż flagowa zabawa Orlenu. Jakoś tak jest że Hołowczyc i inni związani z VERVA Street Racing, bardzo pomstowali po zdarzeniu z Koenigseggiem na ulicach Poznania. Jęcząc jaka to głupota robić pokazy na ulicy, a dzisiaj...nowy sponsor, nowe zdanie. Jakoś tak jest że jak IC płaci to nie ma problemu żeby robić nocne upalanie na lotnisku Bemowo
OdpowiedzDokładnie tak samo myślę... jeśli ktoś ma gospodarstwo i wiadomo, że hoduje zwierzęta to ten co buduje obok i się wprowadza nie ma prawa narzekać, że mu śmierdzi. Jeśli tor był w polach kiedyś a obok się świadomie buduje czy kupuje dom to jakim prawem to co było pierwsze ma zniknąć? Hołowczyca szanuję za osiągnięcia - Celica-Hołek, to dla mnie imię i nazwisko, ale co do jego głosu w navi - nie nadaje się do tego i zawsze w tej kwestii było do du..szy... Dołącza do Michalczewskiego. Jeden chce dzieci oddawać gejom, a drugi tor pod supermarket. Czy nie sądzicie, że takie słowa mają spowodować wzrost zainteresowania terenem i wpłynąć na podwyższenie ceny? Ehh... szkoda Panie Krzysztofie, że sprzedał się Pan, tyle dobrze że zapewne nie tanio. Tylko dla kogo?
OdpowiedzJak by nie tor by większość polaków nawet nie wiedziało gdzie jest poznań a inna część myślała by że w Poznaniu rosną tylko "ziemniaki" :) Sporty motorowe są dla "WYBRANYCH" tzn majętnych ale nie trzeba być prezesem banku aby móc być kibicem ? Co juz nam zostanie obywatelom "z bezyną we krwi" z rozrywek ? markety , galerie , sklepy sieciowe ???? albo może nowe piękne osiedla z papieru ?? bo na rajdy też już nie ma co patrzeć tak się tam nudno zrobiło. Co do Hołowczyca to on już chyba zapomniał co to pasja , kamery itp z IDOLA wielu Polaków zrobiło zwykłego materialiste który wiele osiągnoł przez całe życie aby na starość wszystko starcic i zostać zapamętany jako dupe..k . Szkoda....
OdpowiedzJedyne panstwo na swiecie, gdzie mozna zamknac jedyny tor w kraju. Holek zamiast wstawic sie za tym, zeby ten tor istnial jak najdluzej, to sprzedalby go za garsc srebrnikow. Tor poznan to powinien byc wpisany jako dobro narodowe, lub jako obiekt do uzytku publicznego i finansowny z ministerstwa sportu jak baseny, stadiony itd.. Wybili nam niemcy i rosjanie inteligencje i teraz bedziemy zyc przez najblisze 50 rzadzeni przez chciwych i pazernych ludzi...
OdpowiedzNie sposób się nie zgodzić... :(
Odpowiedzdo **** zarząd toru poznań. Potencjał nie jest wykorzystywany w 100% ! Żadnych informacji, reklam w Poznaniu o imprezach na torze. Za mało imprez. Rozumiem, że tor musi na siebie zarabiać, przynosić dochody a nie tylko ciągnąć kasę. Wszędzie na świece tak jest i to nie tylko dotyczy torów wyścigowych. Ale nic za darmo ! Niestety najpierw trzeba zainwestować aby wyciągnąć pieniądze a nie tylko patrzeć i czekać na zyski. Niech zainwestują, zmodernizują trochę. To przyciągnie i imprezy, sponsorów i widzów. Zwiększy prestiż i atrakcyjność Poznania/Polski na arenie międzynarodowej w różnych kategoriach a co za tym idzie... pieniądze, które tak im potrzebne. Gdyby zarządzano nim w odpowiedni sposób nie byłoby tego wszystkiego. Nie mam pretensji do Pana Krzysztofa, powiedział tylko smutną prawdę a pretensje można mieć tylko do ludzi, od których to wszystko zależy. Pozdrawiam
OdpowiedzKierowcy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski odebrali wypowiedzi Krzysztofa Hołowczyca bardzo podobnie jak autor tego artykułu. To smutne że ikona sportów motorowych opowiada takie głupoty, bo chce wierzyć że to tylko głupota a nie celowe działanie.
OdpowiedzUsuwam głos "tego pana" z nawigacji samochodowej!
OdpowiedzKolejny bardzo dobry artykuł, dla mnie za delikatny, bo jak czytam, co ten mistrz wygaduje to same ku....y ciśną się na język. Czy wg Pana Hołowczyca wszystko i wszędzie ma być dla kasy!Kto potrzebuję tych pieniędzy??Pójdą na szczytny cel?? Ten tor to obiekt sportowy, to po co np. orliki?Kolejna Biedronka albo Lidl na ich miejscu byłaby korzystniejsza??Dla kogo?? Gdzie ludzie mają się uczyć, szkolić??Pod domem mistrza?? Co ma enduro, do jazdy po ulicy?? Tor w Poznaniu był wybudowany za pieniądze z podatków Polaków, nie można go sprzedać tu i teraz, bo innego nie będzie!!!
Odpowiedz