tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Regulacja zawieszeń w motocyklu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: deamon_86 20/01/2013 23:14

Sorki foto nr 2.

Odpowiedz
Autor: MJR128 09.10.2011 11:32

Witam. Chciałbym zaoferować pomoc osobom, które nie są do końca zadowolone ze swojego zawieszenia w motocyklu. Przekonałem się ostatnio, że tuning zawieszenia to nie jest tylko wizja z opowieści znajomych. Poznałem firmę, która nazywa się Twenty Racing Suspension i stacjonuje w Kalkar w Niemczech. Zajmuje się ona zawieszeniami do Crossów, Enduraków, Quadów, Supermoto i ścigaczy. W firmie można dostać dowolne sprężyny amortyzatorów, zregenerować zawieszenie i co najlepsze, dokonać tuningu zawieszenia. Modyfikacje wchodzące w tuning zawieszenia obejmują: - podstawową regenerację, czyli wymianę uszczelniaczy i oleju, - wymianę teflonowych tulei ślizgowych, - polerowanie gładzi ślizgowych ma na celu usunięcie zarysowań, przez które wycieka powoli olej oraz zmniejszenie współczynnika tarcia, co daje efekt szybszej reakcji zawieszenia, - wymianę sprężyn w przednich jak i w tylnym amortyzatorze, - modyfikację hydrauliki, tzw. seting, który zmienia charakterystykę zawieszenia tak, aby dostosować je do wymogów użytkownika i sportu, w którym jeździ. - wstępna regulacja. Do powyższych modyfikacji potrzebne są przynajmniej dwie informacje: - waga zawodnika, za pomocą której dobierane będą twardości sprężyn, lepkość oraz ilość oleju, - sport jaki uprawia zawodnik (Enduro, Motocross, CrossCountry itp.) i problemy jakie użytkownik widzi w swoim zawieszeniu. Daje to możliwość takiej modyfikacji hydrauliki, aby zaspokoić wszystkie wymagania zawodnika. Z usług tych korzystają najlepsi zawodnicy między innymi z Niemiec, Belgi i Holandii. Koszt modyfikacji całego zawieszenia to ok. 1750 zł wraz z przesyłką do Niemiec. Czy to dużo za zawieszenie, na którym jeżdżą najlepsi zawodnicy? Dobre zawieszenie powinno amortyzować przeszkody, nie dając kierowcy wiadomości w postaci uderzenia w kierownicę, że właśnie ją przebył. Nie powinno też fundować uderzenia zawodnika w tyłek przy pokonywaniu przeszkód i nierówności. Bardzo ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, czyli między innymi przyczepność przy stromych zjazdach i możliwość hamowania, o czym przekonałem się kiedyś skręcając na zjeździe kolano i kostkę (mimo posiadania odpowiednich butów i ochraniaczy). Koła mają toczyć się po podłożu, a nie dowolnie podskakiwać.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę