K³a¶æ motocykl, czy hamowaæ do koñca? Motocykli¶ci podzieleni w ocenie wypadku z Lublina
Motocyklista wyszedł z tego zdarzenia cało, nie ucierpiał też nikt postronny, choć sytuacja wyglądała dramatycznie. Internauci spierają się czy warto było kłaść motocykl, czy może motocyklista powinien hamować do samego końca?
Zdarzenie, którego zapis zobaczycie, miało miejsce w piątek około godziny 14:00. Kierujący samochodem nie zachował należytej ostrożności podczas włączania się do ruchu. Motocyklista widząc zagrożenie położył motocykl, a ten pofrunął w stronę chodnika i pieszych.
Komentujący natychmiast podzielili się na dwa obozy - jedni uważają, że motocyklista zachował się prawidłowo kładąc motocykl i ratując się w ten sposób z opresji. Inni wskazują, że opony dają większy opór niż owiewki, zatem ostre hamowanie mogłoby zatrzymać maszynę skuteczniej. Wielu z nich wskazuje, że w takiej sytuacji nie ma w ogóle mowy o kalkulowaniu, ponieważ działa instynkt. A jakie jest wasze zdanie?
Komentarze 21
Poka¿ wszystkie komentarzebez muzg w aucie i kamikaze na moto w takim ruchu siê nie odkrêca manetki trochê wyobrazni i zdarzenia by nie by³o
OdpowiedzDe facto w kierunku odpowiedzi na pytanie : Go¶æ na ¶cigaczu mia³ ma³o czasu na hamowanie awaryjne dodatkowo na brudnym asfalcie przy 7 na plusie. Niektórzy np. ci jak ten Go¶æ przy dzwonie, po ...
OdpowiedzMo¿na zaobserwowaæ ¿e w tych 3 sekundach od momentu gdy wyjecha³o audi biker ju¿ ustawia³ motocykl bokiem hamuj±c awaryjnie i ostatecznie musia³ zdecydowaæ czym uderzy i jak zdo³a siê ewakuowaæ. ...
OdpowiedzMotocyklista pokazal technikê jazdy z czasów kiedy motory nie mia³y chamulców. Ewidentnie brakowa³o do¶wiadczenia i rozs±dku. Kazdy poznaj±c swoj± maszyne powinien æwiczyæ chamowanie do ...
OdpowiedzMaj±c 2 sekundy na hamowanie, a widaæ ze hamuje. To Motocyklista lepiej ju¿ nie móg³ siê zachowaæ. A motory to s± w kosiarkach inteligencie... takie komentarze sobie wsad¼ w ...... zerze.
OdpowiedzMoja Honda i ja nie mieli¶my ¿adnych szans na zmianê pasa czy awaryjne hamowanie. Widzia³em w okó³ pieszych i w³a¶ciwie nie mia³em innego wyj¶cia. Zszed³em na kolano zaciskaj±c oba hamulce aby ...
OdpowiedzBez torowego wyæwiczenia dozowania si³y hamowania przodem coby wiedzieæ na ile mo¿na sobie pozwoliæ, pozostaje panika przodem (czyli natychmiastowy szlif) albo ty³em (niby trochê bezpieczniej bo ...
Odpowiedz