tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja e-1 i Z e-1 - motocykle elektryczne z Akashi. Nowy rozdzia³ w historii japoñskiej marki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja e-1 i Z e-1 - motocykle elektryczne z Akashi. Nowy rozdzia³ w historii japoñskiej marki

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.09.15, 10:07 Drukuj

Kawasaki zaprezentowało finalne wersje oczekiwanych modeli Ninja e-1 i Z e-1. Pierwsze prototypy można było zobaczyć już w październiku 2022 roku podczas niemieckich targów Intermot w Kolonii. Co oferują pierwsze drogowe motocykle elektryczne japońskiego producenta?

W obu przypadkach zastosowano silnik o maksymalnej mocy 9 kW, a więc odpowiada ona mocy 12 KM dla silnika spalinowego. To oznacza, że mamy do czynienia z odpowiednikiem jednośladów klasy 125 i będą mogły się nimi poruszać osoby mające prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat. Silnik może pracować w trybach Road i Eco. W tym pierwszym maksymalna prędkość dla modelu Ninja e-1 wynosi 85 km/h, a dla Z e-1 to 79 km/h. W trybie Eco prędkość jest ograniczona kolejno do 60 i 56 km/h. Deklarowany zasięg wynosi do 72 km, więc są to pojazdy raczej do użytku miejskiego.

NAS Analytics TAG

Na pokładzie są dwa akumulatory litowo-jonowe i każdy z nich waży 11,5 kg. Można je wyjąć z motocykla i naładować w domu. Czas ładowania jednego akumulatora do pełna wynosi ok. 3,7 godz. Ładowanie częściowe od 20 do 85 proc. trwa ok. 1,6 godz. W motocyklach jest też funkcja e-Boost, która zapewnia zwiększoną moc przez 15 sekund, co zwiększa maksymalną prędkość nawet do 99 km/h.

Ciekawostką jest też tryb WALK z funkcją biegu wstecznego, który wspomaga manewrowanie na parkingu. Wiadomo, że w motocyklach i samochodach elektrycznych pełna moc i moment obrotowy są dostępne już od samego początku, dlatego mniej wprawni użytkownicy mogą mieć z tym problem. Tryb WALK ogranicza prędkość do prędkości pieszego. Jest też system rekuperacji, który odzyskuje energię ze zwalniania.

Silnik to oczywiście tylko połowa sukcesu. Podwozie oparto na modelach Ninja 400 i Z 400. Ergonomia została zaprojektowana tak, by zapewnić wygodną i nieco usportowioną pozycję. Całość waży odpowiednio 140 i 135 kg. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala, który można połączyć ze smartfonem. Znalazło się też miejsce na schowek o pojemności 5 litrów.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê