Motocykl elektryczny Evoke 6061-GT mo¿e nie jest ³adny, ale ma potê¿n± bateriê. Na³adujesz j± w mgnieniu oka
Chińczycy mocno rozpychają się łokciami na rynku samochodów elektrycznych, ale motocykl Evoke 6061-GT pokazuje, że mają też dużo do powiedzenia w kwestii motocykli zasilanych prądem. Motocykl Evoke 6061-GT nie grzeszy urodą, ale za to imponuje swoimi możliwościami.
Motocykl Evoke 6061-GT jest reklamowany jako grand tourer, a więc maszyna do jazdy turystycznej, choć wygląda bardziej jak power cruiser. Jego silnik generuje maksymalną moc 90 kW, co odpowiada 120 KM. Do tego producent twierdzi, że zastosował największą pojemność baterii w kategorii motocykli elektrycznych i wynosi ona aż 29,7 kWh. Dla przykładu, Smart EQ fortwo ma akumulator o pojemności zaledwie 17,6 kWh, Dacia Spring Cargo - o pojemności 26,8 kWh, a Mazda M-X 30 - o pojemności 35,5 kWh.
Producent zapewnia, że taki zestaw pozwala rozpędzić motocykl do 200 km/h, a maksymalny zasięg wynosi nawet 660 km w cyklu miejskim i 495 km w cyklu mieszanym. Z użyciem szybkiej ładowarki DC uzupełnienie energii od 0 do 80 proc. trwa pół godziny. W przypadku ultra szybkiej ładowarki DC czas ten spada jeszcze do 15 minut. Moc i moment obrotowy są przenoszone na tylne koło za pomocą łańcucha.
Konstrukcja jest oparta o dwuczęściową ramę, którą wycięto laserowo z lotniczego aluminium. Siedzisko umieszczono na wysokości 740 mm i jest wpuszczone w środek motocykla, co w teorii powinno zapewnić wysoki poziom komfortu. Pozycja jest typowo cruiserowa, z podnóżkami wyciągniętymi do przodu. Pojemność akumulatora zrobiła swoje w kwestii masy, bo Evoke 6061-GT waży aż 320 kg. Na pokładzie są takie gadżety jak kolorowy wyświetlacz z Bluetooth i Wi-Fi, układ ABS oraz kilka trybów jazdy. Cena motocykla to nieco ponad 35 tys. dolarów, a więc równowartość prawie 150 tys. zł.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze