Kawasaki ER-6f 2012 - wyrwij si za miasto
Nowe wcielenie ER6f kierowane jest do młodych i początkujących kierowców, którzy lubią wyrwać się za miasto. Maszyna, podobnie jak jej naga wersja ER-6n ma być łatwa w obsłudze, przyjazna, a mimo to dająca dużą przyjemność z jazdy. W nadwoziu wprowadzonych zostało sporo zmian. Zmieniony został kształt owiewek, które teraz są ostrzejsze i bardziej dynamiczne. Maszyna dysponuje nową ramą, zmienionym wahaczem i poprawionym widelcem. Skok zawieszeń jest większy. Zmiany dotknęły także zestaw przyrządów, siedzenie, zbiornika paliwa oraz wiele drobnych detali.
Jednostka napędowa, podobnie jak w wersji „n” nie przeszła żadnej rewolucyjnej modernizacji, przede wszystkim dlatego, że jej nie potrzebowała. Oszczędny i przyjazny dwucylindrowiec został przestrojony, dzięki czemu dostarczać ma więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Uproszczono i ulepszono system chłodzenia, zmieniono pompę paliwa, system sterowania sprzęgłem oraz wprowadzono dodatkowe wtryskiwacze oleju, mające za zadanie chłodzić tłoki. Oczywiście napęd motocykla spełnia wszystkie obowiązujące w Unii normy emisji spalin.
Maszyna wygląda atrakcyjnie, a poziom wykończenia wydaje się być lepszy, niż w poprzednim modelu. Opcjonalnie dostępny jest także ABS oraz spory wybór dodatków z fabrycznego katalogu akcesoriów dedykowanych dla tego modelu. Pozostaje tylko jedno pytanie – jak przedstawiała się będzie cena tego bardzo popularnego w Europie modelu? Miejmy nadzieję, że nie będzie odstraszała.
Dane techniczne
| Silnik | |
| Układ zasilania | Wtrysk paliwa: ø38 mm x 2 (Keihin) |
| Zapłon | Elektroniczny |
| Rozrusznik | Elektryczny |
| Smarowanie | Smarowanie wymuszone, misa pół-sucha |
| Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4 – suwowy, rzędowy 2 - cylindrowy |
| Pojemność silnika | 649 cm³ |
| Średnica x skok tłoka | 83.0 x 60.0 mm |
| Stopień sprężania | 10.8:1 |
| Układ rozrządu/ilość zaworów | DOHC, 8 zaworów |
| Przeniesienie napędu | |
| Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
| Przełożenie podstawowe | 2.095 (88/42) |
| Przełożenie biegu 1 | 2.438 (39/16) |
| Przełożenie biegu 2 | 1.714 (36/21) |
| Przełożenie biegu 3 | 1.333 (32/24) |
| Przełożenie biegu 4 | 1.111 (30/27) |
| Przełożenie biegu 5 | 0.966 (28/29) |
| Przełożenie biegu 6 | 0.852 (23/27) |
| Przełożenie całkowite | 3.067 (46/15) |
| Układ przeniesienia napędu | Skrzynia 6 - biegowa |
| Przełożenie napędu | Łańcuch napędowy |
| Rama | |
| Typ ramy | Rama obwodowa, ze stali o wysokiej wytrzymałości |
| Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie | 25° / 110 mm |
| Skok przedniego zawieszenia | 125 mm |
| Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
| Opony, przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Opony, tył | 160/60ZR17M/C (69W) |
| Kąt skrętu, lewy / prawy | 35° / 35° |
| Zawieszenie | |
| Przednie zawieszenie | 41 mm widelec teleskopowy |
| Tylne zawieszenie | Bocznie umieszczony pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego |
| Hamulce | |
| Hamulce przednie | Podwójna 300 mm tarcza pół-pływająca o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłok |
| Hamulce tylne | Pojedyncza 220 mm tarcza o obrysie falistym. Zacisk: Pojedynczy tłok |
| Wymiary | |
| Wymiary (D x S x W) | 2,110 mm x 770 mm x 1,110 mm |
| Prześwit | 130 mm |
| Rozstaw osi | 1,410 mm |
| Wysokość siedzenia | 805 mm |
| Pojemność zbiornika paliwa | 16 litres |
| Masa pojazdu gotowego do użytku | 209 kg (EX650E) / 211 kg (EX650F) |
| Osiągi | |
| Moc maksymalna | 53 kW {72.1 PS} / 8,500 rpm |
| Maksymalny moment obrotowy | 64 N.m {6.5 kgf.m} / 7,000 rpm |
|
|





















Komentarze 7
Poka wszystkie komentarzeA mi zdecydowanie bardziej podoba si obecny model 6F. W zaprezentowanym, wiata ju nie wygldaj tak agresywnie, to samo owiewki. Wbrew temu, co pisz, sylwetka nowego 6F jest agodniejsza od ...
OdpowiedzNa pierwsze moto idealny. Dla dowiadczonego niestety za saby. Szkoda bo zawsze mi si podoba
OdpowiedzTaaaa, dowiadczeni motocyklici (o ile doyj takiego wieku i dowiadczenia) to z czasem kupuj spokojniejsze motocykle, np. takie jak ten
OdpowiedzKawasaki jest niedoceniame w PL,ostatnimi laty firma idzie ostro do przodu,jako bez zastrzee/kupiem nowego Versysa 2008 i dobijam 50kkm zero uwag,olej,filtry i ogie z tumika!
Odpowiedz100% racji mam takiego samego. Jak zapytaem o jakie regulacje w serwisie to mnie wymiali i powiedzieli, e musz jeszcze troch pojedzi zanim co bdzie mona regulowa :)
OdpowiedzKawasaki jest niedoceniame w PL,ostatnimi laty firma idzie ostro do przodu,jako bez zastrzee/kupiem nowego Versysa 2008 i dobijam 50kkm zero uwag,olej,filtry i ogie z tumika!
Odpowiedzadny motocykl, super zegary,tylko nie mog si przyzwyczai do tych nowych niby tumikw pod silnikiem. ozumiem zalety takiego rozwizania, jednak urody to motorom nie dodaje.
OdpowiedzJedyna wad tego motocykla jest to, ze warto tego motocykla spada szybciej ni majtki prostytutki :D
Odpowiedzjezeli kupujesz zeby nim handlowac to faktycznie nie jest dla ciebie, taki motocykl kupuje sie tanio i na nata kupujesz go na 3-4 lata a pozniej nastepny tak to powinno funkcjonowac w normalnym panstwie a czy pozniej wezmiesz za niego 10 czy 15k co to za roznica, liczy sie to ile jest w stanie dac ci radochy przez okres uzytkowania a nie ile da sie na nim zarobic
OdpowiedzPrzykad z mojego zycia: Kawasaki er-6k 2008 za 18,5k, salon Pl. w tej chwili nie sprzedam za 12. A co normalne pastwo to tego w jak czsto zmienia si motocykl? :D
OdpowiedzJaki kraj taka mdro ludowa - u nas liczy si tylko Honda, ewentualnie Yamaha, z kolei w motoryzacji 4 koowej to tylko VW. Ja mam prawie 4 letniego Versysa i nie chc nic innego, cieszy mnie to e kupiem go taniej jako dwulatka.
Odpowiedz