tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM kupuje wiêkszo¶ciowy pakiet akcji marki MV Agusta. Stefan Pierer spe³nia marzenie o posiadaniu w³oskiej marki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM kupuje wiêkszo¶ciowy pakiet akcji marki MV Agusta. Stefan Pierer spe³nia marzenie o posiadaniu w³oskiej marki

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.10.25, 07:07 Drukuj

Stefan Pierer w końcu będzie mógł spełnić swoje marzenie o posiadaniu egzotycznej włoskiej marki. Po nieudanych próbach zakupu Ducati udało mu się pozyskać pakiet większościowy w marce MV Agusta, gdzie już ma 25,1 proc. udziałów. Transakcja nie dojdzie jednak do skutku od razu.

Spółka Pierer Mobility AG poinformowała o porozumieniu z marką MV Agusta w sprawie zakupu pakietu większościowego akcji. Przejęcie ma być sfinalizowane wiosną 2026 roku. Już wcześniej pojawiały się wypowiedzi przedstawicieli austriackiego koncernu, które wskazywały na to, że będzie on chciał w pełni kontrolować włoską markę. W maju tego roku Hubert Trunkenpolz mówił o planach przejęcia pakietu większościowego włoskiej marki. Wtedy Timur Sardarov temu zaprzeczał.

NAS Analytics TAG

Na razie nie wiadomo nic więcej poza lakonicznym komunikatem Pierer Mobility. Jeżeli jednak Austriacy będą chcieli kontrolować włoską markę, to oczywiście muszą mieć w niej więcej niż 50 proc. udziałów. Obecnie mają 25,1 proc. akcji, które kupili za 30 mln euro w formie zwiększenia kapitału. KTM wprowadził też do rady nadzorczej w Varese dwie osoby ze swojego zarządu. Od tego czasu producent stara się pomóc MV Aguście w rozwinięciu sieci sprzedaży oraz uporządkowaniu produkcji i łańcucha dostaw.

Timur Sardarov i jego rodzina kupili markę MV Agusta z rąk rodziny Castiglioni w grudniu 2018 r. Wszystko zaczęło się od inwestycji Sardarova w 2016 r., a następnie w czerwcu 2017 r. rosyjska rodzina zainwestowała 50 mln euro i przejęła pakiet większościowy. Sardarov wkroczył jako prezes i członek rady nadzorczej. W tym samym roku nad marką wisiało widmo bankructwa, więc Sardarov musiał wykonać tytaniczną pracę, żeby uratować markę i przywrócić zaufanie klientów.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê