tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jak wybrać pierwszy, kolejny lub docelowy motocykl? Honda ma gromadkę idealnych kandydatów!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jak wybrać pierwszy, kolejny lub docelowy motocykl? Honda ma gromadkę idealnych kandydatów!

Autor: Wojtek Grzesiak 2024.09.09, 12:59 Drukuj

Zapraszamy na kolejny odcinek cyklu "Droga motocyklisty", gdzie sytuacja się zagęszcza, bo wkraczamy na terytorium maszyn, które mogą być pierwszymi, kolejnymi, a nawet docelowymi w motocyklowej karierze. Oczywiście znów będzie mowa o motocyklach marki Honda, bo to właśnie na niej się skupiamy.

Jeszcze kilkanaście lat temu motocykle z silnikami o pojemnościach powyżej 600 cm3 to był już poważny sprzęt, na który decydowali się doświadczeni motocykliści lub początkujący śmiałkowie bez grama strachu, a czasem też bez instynktu zachowawczego. Obecnie technologie produkcji ram i zawieszeń, a także elektronika wspomagająca kierowcę są na tyle rozwinięte, że 75 czy 100 koni mechanicznych pod pośladkami rzadko kiedy stanowi zagrożenie, chyba że naprawdę coś mocno przeskrobiecie.

NAS Analytics TAG

Nowa jakość jazdy

Skoro o nowych technologiach mowa, to choć w filmie kolejność jest nieco inna, zaczniemy od modeli CB650R i CBR650R. To motocykle, które dzielą ten sam czterocylindrowy silnik o pojemności 649 cm3 i maksymalnej mocy 95,2 KM.

W kwestii elektronicznych pomocników możecie liczyć na kilkupoziomowy system sterujący momentem obrotowym, bo tak Honda nazywa swoją kontrolę trakcji. Żeby być dokładniejszym, to mowa o Honda Selectable Torque Control. Oba motocykle mają też możliwość podłączenia smartfona za pomocą Honda RoadSync i korzystania z nawigacji, której wskazówki zobaczycie na kolorowym wyświetlaczu TFT.

Choć baza jest taka sama, to charakter motocykli jest zupełnie różny, bo przecież CBR650R to motocykl sportowy, a CB650R jest stylowym nakedem. W obu przypadkach możecie liczyć na płynne przyspieszenie i aksamitną pracę czterocylindrowego silnika, a także doskonałe właściwości jezdne.

Oba te modele są z nami od dłuższego czasu, więc pewnie zastanawiacie się, gdzie ta nowa jakość. W tym roku pojawił się w nich prawdziwy game changer, a mowa o systemie E-Clutch, który nie wymaga operowania dźwignią sprzęgła. Pewnie powiecie, że "Hej, ale quick shifter też nie wymaga operowania sprzęgłem!" i będziecie mieli rację, tylko tutaj dochodzi kwestia tego, że sprzęgło nie jest potrzebne również przy ruszaniu i zatrzymaniu. To ogromne ułatwienie w szczególności docenią ci, którzy poruszają się głównie w miejskiej dżungli.

Dwa cylindry, dwa motocykle

Dwa cylindry w rzędzie to zawsze ciekawa kombinacja, dlatego miłośnicy dynamicznej jazdy, którzy oczekują mocnego przyspieszenia i zwinności powinni zwrócić się w kierunku Hondy CB750 Hornet. Przed premierą tego motocykla było dużo płaczu o to, że przecież Hornet zawsze miał 4 cylindry, a tu dostajemy 2, ale z niewiele mniejszą mocą od CB650R, bo 92 KM. Producent oferuje też wersję dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2.

Motocykl jest krótki i lekki, a więc idealny do zabawy w mieście i na ciasnych torach. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby doposażyć go w boczne sakwy z oferty Hondy i wyruszyć na wycieczkę. W katalogu akcesoriów jest również quick shifter, do którego zdecydowanie warto dopłacić. Jednocześnie w przypadku Horneta nie mogliśmy dojść do porozumienia w kwestii tego, czy jego zawadiacki charakter nadaje się na początek przygody z motocyklami. Ostatecznie musicie rozstrzygnąć to sami, odwiedzając najbliższy salon Hondy.

Dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 gra na sentymentach nie tylko w Hornecie, bo oferta Hondy miała jeszcze jeden wielki come back w postaci modelu XL750 Transalp, który wpasowuje się w modę na żwawe, lekkie i praktyczne maszyny klasy adventure. Koła mają średnicę 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu oraz opony przygotowane do jazdy po szutrze, a minimalny prześwit wynosi 212 mm. Taka kombinacja aż prosi się, żeby zjechać z utwardzonych ścieżek. Jeżeli wolicie sprawdzone szlaki, to kolorowy wyświetlacz umożliwia korzystanie z nawigacji. Taki sam znajdziecie w modelu Hornet.

Od wizjonerów dla wizjonerów

W naszym przeglądzie nie mogło oczywiście zabraknąć maksi skutera i tym razem jest to wyjątkowa konstrukcja, która w momencie premiery wyprzedzała swoje czasy i nadal nie doczekała się konkurencji, choć wyniki sprzedaży świadczą o tym, że jest zapotrzebowanie na tego typu sprzęt. Nie będę was już trzymał w niepewności i powiem, że chodzi o model X-ADV.

Kiedy ten sprzęt debiutował na targach EICMA, wiele osób zastanawiało się, dlaczego spędza poniedziałkowy wieczór na konferencji Hondy, żeby zobaczyć coś takiego. Honda X-ADV jest napędzana silnikiem z modelu NC750, a więc ma łańcuch i skrzynię DCT.  Maksymalna moc silnika wynosi 58,6 KM, a maksymalny moment obrotowy - 69 Nm. Pod siedzeniem znajduje się schowek o pojemności aż 21 litrów. Dzięki inteligentnemu kluczykowi możecie dokupić dedykowany kufer, który również będzie obsługiwany w technologii keyless.

Zastosowana w Hondzie X-ADV kombinacja silnika, zawieszenia, nadwozia i kół sprawia, że jazda tym sprzętem to niezwykłe doświadczenie. Możecie pojechać nią po bułki albo na koniec świata - wybór celu podróży zależy tylko od waszej wyobraźni.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę