Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 60
Pokaż wszystkie komentarzeJa nie rozumiem tych wszystkich obaw. Dla większości osób jazda manualem jest łatwiejsza do opanowania, niż np. z przekładnią CVT. Poza tym jaki chaos na ulicach? Osoby posiadające prawo jazdy kat. B raczej znają przepisy ruchu drogowego. Moje zdanie jest takie, że to dobry pomysł i nie należy się go obawiać. Do spisu ewentualnych sprzętów zapomnieliście dodać legendarne wiadro V2. Przy okazji te wszystkie sprzęty (jak to powiedzieć...) są po prostu mulaste. Rozpędzenie do setki trwa bardzo dłuuuuugo. Niektóre stuningowane 50 w 2suwie rozpędzają się szybciej a jest ich na ulicy chyba więcej, niż 'legalnych' 50. Tym bardziej nie rozumiem obaw o chaosie na ulicy.
OdpowiedzZapomniałem dodać, że senatorowie podjęli taką decyzję, aby nie narzucać obywatelom własnego zdania i nie robić tzw. państwa policyjnego. Liczą na to że osoby zainteresowane same będą wiedziały czy dadzą radę jechać na manualu, czy np. zapisać się na kurs doszkalający (który właśnie wprowadzają ośrodki szkoleniowe).
OdpowiedzJa doskonale je rozumiem. Jestem pewien, że gdyby ustawa weszła w życie, wielu niedoświadczonych "motocyklistów" zaczęłoby wsiadać na sprzęty typu wspomniane KTMy czy inne leciutkie, piekielnie mocne dwusuwy. To stwarza niebezpieczeństwo! Przygotowanie teoretyczne i praktycznie na kursach, mimo, że często byle jakie jest zdecydowanie lepsze niż żadne.
OdpowiedzCi którzy chcą dosiadać tych mocnych rowerków, już to robią rejestrując je na 50ccm, lub łapiąc się w grupie 500tys. kierujących bez prawka. Moim zdaniem po wejściu takiego zapisu, wiele się nie zmieni, na drogach przybędzie, kilka tysięcy 125-tek, głównie skuterów, manuale to coś dla ambitnych. Nawet jak ściągną wszystkie rzęchy KTM (na nowe niewielu stać), to ile tego będzie na drogach 1000-2000 sztuk? Po drogach w Polsce jeździ ok. 10-12mln samochodów, to uważasz że po wejściu ustawy motocykli 125 przybędzie 1mln na drodze, wątpię. A kolejne artykuły tego typu, to tylko budowanie taniej sensacji i sianie paniki.
OdpowiedzOczywiście masz rację, ale czytając zapis z posiedzenia senatorów zauważyłem że poprawka dotyczy jedynie pozwolenia na manuale (zapis o automatach ostał wykreślony, natomiast o mocy i stosunku momentu został na swoim miejscu!) Nie wiem, czemu redaktor napisał o tych KTMach (chyba trochę źle zrozumiał końcowe postanowienia), bo jazda na nich będzie wtedy nielegalna (chyba że ktoś kupi 15 konnego duke'a).
Odpowiedz