Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 60
Pokaż wszystkie komentarzeJa doskonale je rozumiem. Jestem pewien, że gdyby ustawa weszła w życie, wielu niedoświadczonych "motocyklistów" zaczęłoby wsiadać na sprzęty typu wspomniane KTMy czy inne leciutkie, piekielnie mocne dwusuwy. To stwarza niebezpieczeństwo! Przygotowanie teoretyczne i praktycznie na kursach, mimo, że często byle jakie jest zdecydowanie lepsze niż żadne.
OdpowiedzCi którzy chcą dosiadać tych mocnych rowerków, już to robią rejestrując je na 50ccm, lub łapiąc się w grupie 500tys. kierujących bez prawka. Moim zdaniem po wejściu takiego zapisu, wiele się nie zmieni, na drogach przybędzie, kilka tysięcy 125-tek, głównie skuterów, manuale to coś dla ambitnych. Nawet jak ściągną wszystkie rzęchy KTM (na nowe niewielu stać), to ile tego będzie na drogach 1000-2000 sztuk? Po drogach w Polsce jeździ ok. 10-12mln samochodów, to uważasz że po wejściu ustawy motocykli 125 przybędzie 1mln na drodze, wątpię. A kolejne artykuły tego typu, to tylko budowanie taniej sensacji i sianie paniki.
OdpowiedzOczywiście masz rację, ale czytając zapis z posiedzenia senatorów zauważyłem że poprawka dotyczy jedynie pozwolenia na manuale (zapis o automatach ostał wykreślony, natomiast o mocy i stosunku momentu został na swoim miejscu!) Nie wiem, czemu redaktor napisał o tych KTMach (chyba trochę źle zrozumiał końcowe postanowienia), bo jazda na nich będzie wtedy nielegalna (chyba że ktoś kupi 15 konnego duke'a).
Odpowiedz