tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Gilera Nexus 125 Gran Tourismo dla modziey
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Gilera Nexus 125 Gran Tourismo dla modziey

Autor: Thrillco 2007.06.11, 10:50 13 Drukuj

W 2003 Gilera pokazaa Nexusa 500, potem 250, teraz co dla modych i gniewnych, bo Nexus 125 to nie jest zwyky skuter, to klasa GT

Skuter, jaki pojawi si w ofercie Gilery w 2003 roku, przyniós co nowego na rynek. Wprawdzie silnik 500ccm nie by jakim rekordem, ale jego osigi, styl i sposób prowadzenia czyniy z niego pojazd niepowtarzalny. Pojawi si bowiem na rynku agresywny pojazd ze wszystkimi zaletami skutera, którym mona byo zaszale, jak prawdziwym motocyklem. To samo miao miejsce, gdy pojawia si wersja z silnikiem 250ccm. Teraz Gilera Nexus wystpi jeszcze z motorem 125ccm, który pozwoli dosi tego niezwykego skutera równie posiadaczom prawa jazdy kategorii A1.

GT

Jeli mona podzieli skutery na te miejskie, sportowe i GT, to liderem tej ostatniej grupy bez wtpienia jest Nexus. GT, czyli Gran Tourismo to z zaoenia klasa pojazdów, które nadaj si do codziennej eksploatacji, wypadu na zakupy czy piknik, ale pozwalajce zrobi to w tempie i stylu osigalnym jedynie dla typowo sportowych przedstawicieli gatunku, jak np.: Gilera Runner SR 50. Do tego naley doda nietuzinkow stylistyk, która kad lini, zaamaniem czy krawdzi podkrela, e ten pojazd potrafi co wicej, ni tylko toczy si do przodu. Najlepsze i by moe najgorsze w nowej maszynie Gilery jest to, e nie róni si ona praktycznie niczym od swoich wikszych braci, poza tym, co skrywaj owiewki. atwo wic bdzie udawa, e jest si posiadaczem tej najpotniejszej 500-tki.

Gra i nie buczy

Pod t atrakcyjn obudow mieci si porzdny, czterosuwowy, czterozaworowy silnik z jednym cylindrem rozwijajcy 14,5KM. To pozwala rozpdza skuter maksymalnie do 133km/h, co stanowi jeden z najlepszych wyników w tej klasie. Wynik pewnie byby lepszy, ale bazujcy na duym skuterze Nexus 125 way cae 186kg. To zdaje si jedyna wada.

Co tylko chcesz

Dwa kaski lub spore zakupy zmieszcz si do schowka pod siedzeniem. wietna osona aerodynamiczna pozwoli zminimalizowa napory powietrza podczas szalestw, a i z niesprzyjajc aur na pewno nie trzeba bdzie tak mocno walczy. O stabilno pojazdu dbaj solidne koa 14 cali, obute w nie byle rozmiarów gumy-odpowiednio 120/70 przód i 140/60 ty. To prawie tyle, co u powanych motocykli. O trakcj dba z przodu solidny widelec, ten sam który dwiga duo bardziej wymagajc 250-tke. Z tyu podobnie, jak w wikszych Nexusach, mamy dwa elementy amortyzujco-resorujce. O moliwo zatrzymania maego potworka troszczy si przednia tarcza 280mm i tylna 240mm. Obie ciskane dwoma toczkami. Niestety w przeciwiestwie do konkurencji, w postaci np. Hondy S-Wing 125, czy Suzuki Burgmana 125, w skuterze Gilery nie ma nawet opcji montowania ABS-u.

Nexus 125 ju od wiosny jest dostpny w salonach sprzeday, a jego cena w Europie siga 4000 Euro, które jak najbardziej warto wyda, jeli chce si zachowa nieco wicej indywidualnoci.

Zdjecia: materiay prasowe Gilera

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Adv Spec Code err:"Btn_300_250_podstr"
NAS Analytics TAG
Komentarze 10
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr